Skrevet av Emne: Jeg blir så oppgitt!!!!  (Lest 1233 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« på: 27 November 2005, 03:16:05 »
Faramir ødelegger alle pynte tinga mine! Det er samleobjekt, som jeg får i bursdags- og julegaver hvert år med mamma, og jeg er veldig glad i de tinga.. Uansett hva jeg gjør og ikke, så finner han en eller annen måte å ødelegge de på!!!!!  :mad:
Har måtta hatt alt av pynt oppi vinduskarmene, og ellers høyt oppe der han ikke når til.. Han klatrer opp på sofaryggen, og fra der hopper han ned i vinduskarmen igjen... Til slutt har jeg måtta rydda vekk alt fra den ene vinduskarmen, slik han fikk ligge der. Det var visst det han ville. Men nå i siste tiden, han han klatra ned i den andre igjen (til tross for at der er stappa med ting!) og skal skvise seg inni der... Han har hittil ødelagt: to gipsfigurer, to trekatt-figurer, og ei ramme... Ingen av de to andre har ødelagt noe som helst!!! Noen tid!! Ikke lyr han meg heller! Når han gjør noe galt så løfter jeg han opp etter nakkeskinnet, og da bare syter han til meg.. og når jeg slipper han ned og snakker fy til han og peker fingeren mot han, skal han bare ta meg og bite meg.. som om ingenting har skjedd... HVA SKAL JEG GJØRE?!???? Jeg hadde han inn på gangen i sted, som straff, og der hoppa han opp på døra, skrapte og hylte/masa.. Han er så TURBO! Er alle Birmakattunger slik eller er det bare han? Eller er det min feil??? Nå har jeg pakka inn all den fine pynten min i avispapir og lagt det i esker. Orker ikke å få ødelagt mere.. Han er rett og slett umulig. Har ALDRI hatt dette problemet før.... :cry: Og så er han en skikkelig bord-ost.. ikke f**n  om jeg får han til å slutte! Jeg kan ikke la han være inne på stua alene når jeg ikke er det.. Det går bare ikke.... Skal jeg bare fortsette å være streng på det med klatringa, og ta bort all pynten min? Blir bra skrellet her da men.. hvis det er eneste måten... gudene veit hva som skjer når juletreet skal opp!!!  :roll:

Kismet

• Gjest
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #1 på: 27 November 2005, 09:09:12 »
Hvor gammel er han da ?
Kattunger er jo veldig ofte ganske rabiate til tider...
Godt mulig han gir seg når han blir større og får rast fra seg.
Han ser antakelig på pyntetinga dine som noe som er veldig gøy å leke med, han forstår jo ikke at han må være forsiktig med ting som kan gå istykker, og biting det er vel ganske typisk lekete kattunge.
Jeg syns den mest aktive kattungetiden var et helvete, det var jo ikke fred å få noe sted, bare full fart hele tida og rampestreker det gjorde man hele døgnet - men her gav det seg etterhvert og nå er han 8 mnd og bare snill.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #2 på: 27 November 2005, 12:30:40 »
Jeg ville ha satt bort de tingene du var redd for og satt frem ting som kan gå i gulvet. For han må lære seg at det et ting som skal være der. Bruk ei spray flaske med vann hver gang han gjør ugang. Det funka på den ene pusen jeg hadde. Og så kjøpte og laget jeg noe leker som var morsomme. Gjømte unna de gamle og tok de frem da de andre var kjedelige.men mya av dette gir seg da katten blir eldre.Lykke til!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #3 på: 27 November 2005, 13:35:02 »
Katter skjønner vel ikke at det er "ugang" å hoppe opp i vinduskarmen? :?:

Har ikke harr fram noe jeg er redd for siden jeg flytta for meg selv jeg.Katter vil jo gjerne ligge på de merkeligste steder vettu.Å straffe katten hjelper kanskje lite..Den skjønner vel neppe at noen "dingser" er pynteting og er av verdi.. :hæh:

Skaff deg et billig vitrineskap :thumbsup:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #4 på: 27 November 2005, 14:55:56 »
Ja, pynte tinga er gjemt vekk nå... Jeg straffer han ikke, bare løfter han bort og sier at dette ikke er lov... men det går seg vel til.. måtte bare få ut litt frustrasjon... han er så god at det halve hadde vært nok... Skal kose hele tiden.. :LOVE: Gullet til mamma!!!

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #5 på: 27 November 2005, 19:31:43 »
Skjønner en blir oppgitt ja.Lime de fast?Asså tingen asså? hihi :fnis: (De hadde nok greid å knerte tinga uansett hehe)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #6 på: 27 November 2005, 19:40:24 »
det hadde vært noe!  :hihihi:

Linda

• Gjest
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #7 på: 27 November 2005, 20:30:23 »
Har man katt så har man katt ;) Huskatten min var fæl til å knuse min mors blomsterpotter da hun var liten, og alt av pynteting som måtte befinne seg oppå hyller eller reoler ble dyttet i gulvet med en kalkulerende pote (ja, hun gjorde dette 100% med vilje, og hun visste godt at hun ikke fikk lov). Nå bor jeg for meg selv og har ingenting som kan ødelegges :thumbsup:

Sissel

• Gjest
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #8 på: 27 November 2005, 20:49:27 »
Det er typisk birma å være veldig klumsete. Står det noe i veien så leker de traktor og river det ned framfor å elegant klatre over som andre katter gjør...

Jeg har enkelte ting jeg ikke kan ha fremme, ikke engang høyt oppe. Ariel skal av en eller annen grunn alltid rive ned fiskematen, og hun klarer å få lokket av det også, sånn at fiskematen blir strødd utover gulvet  :mad: De er håpløse hvis de først bestemmer seg for å være det.

Sissel

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #9 på: 27 November 2005, 20:58:12 »
Hehe..katter er katter og godt er det :thumbsup: men synd de skal rive ned ting da :flau: Vi kan f. eks ikke har planter hjemme omtrent, i så fall må de byttes ut en gang i måneden ca, de spiser av bladene og river og drar og knekker kaktuser :roll:
Heldigvis er de ganske elegante med andre ting da..
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #10 på: 27 November 2005, 22:13:20 »
Sitat fra: Sissel
Det er typisk birma å være veldig klumsete. Står det noe i veien så leker de traktor og river det ned framfor å elegant klatre over som andre katter gjør...

Jeg har enkelte ting jeg ikke kan ha fremme, ikke engang høyt oppe. Ariel skal av en eller annen grunn alltid rive ned fiskematen, og hun klarer å få lokket av det også, sånn at fiskematen blir strødd utover gulvet  :mad: De er håpløse hvis de først bestemmer seg for å være det.

Sissel

Dette var en lettelse å høre.. trodde det var bare han som var så klønete jeg.. men da er det vanlig for birma å være slike bomsedeiser da?!
Ja jeg veit at en katt er en katt og at de vil klatre og slike ting. Har da hatt katt hele livet mitt.. Men jeg har aldri opplevd en slik klønete og ulydig katt, og som har knust så mange ting før! Shakira må jo være et prakt-eksemplar egentlig hun da..  :roll:
Det første innlegget jeg skreiv var rett etter han hadde knust noe på en diger trekatt jeg har, som er veldig fin.. og jeg blei veldig lei meg da! Og jeg er ikke en slik kattestraffer som rister katten i filler når noe galt har skjedd, for som oftest er det min egen feil som har latt katten få lov til noe! Jeg løfter de bort og peker finger og sier nei og fy.. og skjønner de det så gjør de det, og hvis ikke... ja da får en vel bare håpe på det beste!! Har funket med mine fire andre katter, hever jeg strengestemma så slutter de med det de (veit) gjør galt!  :engel:  
Men som sagt, nå har jeg tatt bort de æreskjære tinga mine, så slipper jeg at de blir ødelagte..
Kattene har et helt nett med leker ute på stua, og jeg har laga til ei "hytte" av papp, med kikkehull i, nå skal de få seg klatrestativ også. Jeg tror ikke det er av kjedsomhet han gjør dette, han er veldig aktiv, leker med shakira og så leker jeg med dem mye hver dag.. Er vel bare nyskjerrigheten som tar overhand tenker jeg.. Han skal så abolutt ligge der det er trangest!!  :roll:

Attack`s

• Gjest
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #11 på: 29 November 2005, 10:53:17 »
Har ingenting jeg er redd for skal knuse framme.
Mine 2 eneste aloeVera planter og forøvrig eneste levende plantene jeg har får stå i fred.
Dem bruker ikke karmene i kjøkkenet av en eller annen  grunn.
Resten ar vinduskarmene derimot :cool:

Jeg har det i det hele tatt svært kattevennlig.
Nå vurderer jeg sterkt å ta vekk en diger jukseplante som er tung,og som står i en tung urne.
Av en eller annen sak,så er denne veldig morsom å hoppe på å angripe :lol:

Og jeg får vel en morro juletid i møte.
Jeg har nå to gutter som skal vokse opp sammen,og de ble bestiser 2 dager etter sistemann ankom,og er fulle av f allerede :lol:

Så en mager trøst Catzy,for det første så blir dem litt roligere med tiden,Faramir er Brima og dem pleier å bli høfligere som voksne enn mine og jeg har to rampunger...du har en :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Jeg blir så oppgitt!!!!
« Svar #12 på: 29 November 2005, 16:49:35 »
:lol: hehe, ja det er en mager trøst.. syns jeg ser dine to rampunger!:engel: