Skrevet av Emne: til dere som har utekatter  (Lest 847 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
til dere som har utekatter
« på: 25 November 2005, 21:15:43 »
Ville berre høre kor lenge dere sine katter er borte om gongen? er det normalt at dei blir borte i eit døgn eller pleier dei å koma heim etter eit par timer?

litt kjekt å veta. katten min har vore borte no i eit døgn og eg blei heilt gal fordi det hadde han aldri gjort før. han er 7 månader no og han er min første katt, så eg kan ikkje vite kva som er normalt. litt greit å ikkje ikkje få panikk om det er ein jeilt vanleg ting å gjera for katter.

heike

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #1 på: 25 November 2005, 21:34:37 »
Katter har en tendens til å ta seg noen lange turer av og til, ene gangen var en av våre katter vekke i tre døgn pga at et sirkus kom rett i nærheten av hvor vi bor :hilse:

Er pusen din kastrert forresten?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 25 November 2005, 21:41:54 »
Før huskatten min ble innekatt var hun sjelden borte mer enn et par timer. Tror det meste var 7 timer, og da hadde jeg full panikk :roll: Hun var også borte i to døgn en gang, men da hadde hun vært innestengt i en garasje.

Dette var en kastrert hunnkatt, ukastrerte hannkatter har jeg inntrykk av kan ta seg ganske lange turer.

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
« Svar #3 på: 25 November 2005, 22:18:21 »
Tony er borte noen timer for dagen ca. Han er her alltid om kveldene, for da vet han at han får ligge inne å nye varmen til han skal ut for natta.. Han har kattehus med ullgenser i, inni vinterhagen, men hvor mye kulde tåler de egentlig ??
Får så dårlig samvittighet eg, har lyst å ha han inne om natta, men han går jo på døra og vil ut, så.. Hva gjør eg ?  :hæh:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25 November 2005, 23:46:04 »
Ozzy er eneste min som er ute. Han kan være borte alt fra noen minutter (står og tripper på trappa og fryyyyyser på lilletåa si) og til flere døgn.. I sommer var han vekke i 11 dager.. og da er han kastrert! Men de tar seg lengre turer de også!  :LØPEPUS:  

Katter tåler en god del kulde.. de har jo pelsen sin, og på en eller annen måte finner de alltid ly og varme... Har du et tett kattehus med noe varmt å ligge på, så er jo det genialt! Ozzy er ute om natten, selv på vintern. Noen netter ligger han inne til morgenkvisten, men da er det ut og bimmelimme! (og helt sikkert bommelomme også... :fnis: )
Jeg skal lage utehus til Ozzy nå (eller pappa da...:roll:, men jeg skal male det!!!  :wink3: ) Isolere og heile pakka, og så skal han få skinnfellen sin inni der!!!

Katter er nattedyr!!   :reddmus:

Fairy

• Gjest
« Svar #5 på: 26 November 2005, 15:49:09 »
Pus (kastrert hankatt) er ofte ute mange timer om gangen. Det lengste han har vært borte er 2 døgn, og da han endelig kom hjem igjen hadde jeg allerede begynt å lage etterlysningslapper. Nå i det siste har han begynt å være ute hele natta. Dette liker jeg egentlig ikke noe særlig, foretrekker å vite at han er trygg, men han er tydeligvis veldig glad i å være ute på natterstid. Pelsen hans har forandret seg enormt etter at han begynte å være mye ute og det ble kaldt i været. Har fått skikkelig kraftig vinterpels og stor løvemanke. Han er så pen atte :thumbsup:

Kismet

• Gjest
« Svar #6 på: 26 November 2005, 19:00:59 »
Min var ute 8 timer en gang og da holdt jeg på å fly på veggen.
Men det er vel ikke uvanlig at spesielt ukastrerte hannkatter tar seg lengre turer over noen døgn.