Skrevet av Emne: Om katteregistret...  (Lest 1057 ganger)

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Om katteregistret...
« på: 24 November 2005, 14:11:29 »
Fikk en telefon fra en mann her om dagen som fortalte at han forsøkte å finne eieren til en katt som hadde vært hos han til og fra en stund. Problemet var at pga en feil var det flere katter som hadde blitt registrert med samme nummer (øretatovering). Høres ikke bra ut hvis slikt skjer ofte!

Linda

• Gjest
Om katteregistret...
« Svar #1 på: 24 November 2005, 15:11:15 »
Enda en god grunn til å velge chip framfor tatovering :thumbsup:

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #2 på: 25 November 2005, 15:47:00 »
Ja, jeg ser jo poenget, men er likevel skeptisk til at "vanlige folk" tenker på at en huskatt kan være chippet...

Linda

• Gjest
Om katteregistret...
« Svar #3 på: 25 November 2005, 15:57:23 »
Men så lenge man fortsetter å tatovere kommer aldri "mannen i gata" til å bli oppmerksom på chip heller. Chipping på katter har vært vanlig her i landet i 10 år nå, så da er det virkelig på tide at "vanlige folk" får opp øynene litt. Det er nå min mening ;)

Kismet

• Gjest
Om katteregistret...
« Svar #4 på: 25 November 2005, 20:28:20 »
Begge mine er chippet og de har halsbånd med en brikke hvor det står: Jeg er elektronisk merket, kontakt dyrlegen.
Og chipmerket med datamars.

Mister de halsbåndet er man jo like langt, men det er jo bedre enn ingenting.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #5 på: 25 November 2005, 21:11:39 »
eg valgte øretetovering fordi eg ville ha noko som følger katten og som er synleg for alle, sjølv om dei ikkje er opptatt av katter ellers. Eg trur nemlig at det med chip er noko som folk flerst ikkje har fått med seg, det er jo ikkje alle som følger med i katteting. han har halsbånd i tillegg, med telefonnummeret mitt. mister han det har han framleis øremerking.

men det kan hende at eg hadde valgt chip fram for øremerking om eg hadde hatt utstillingskatt eller om eg ikkje hadde bodd i ein by med så mange løskatter som det er her i bergen.

håper at dei ikkje tok feil og tildelte same nummreret til fleire enn pusabeistet...

heike

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
Om katteregistret...
« Svar #6 på: 25 November 2005, 22:19:34 »
"pusabeistet"... Hehe.. Fniser like mye hver gang  :lol:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #7 på: 25 November 2005, 23:21:19 »
hehe...ja, eg liker navnet eg og. men du skulle sett kontordamene ved dyrlegen da eg sa kva navn dei skulle registrere han med...

(akkurat no sitt eg og draumer om ein til katt, har så lyst på ein jentepus slik at dei to kan holde kvarandre med selskap. tenkjer på navn så smått som eg draumer. likte lille persille, men syns at det er litt langt for å rope. kom gjerne med forslag!)

når det gjeld øremerking: det eg syns er dårleg er at det tek så lang tid før det er virkeleg registrert. pusabeistet vart øremerka i slutten av oktober, og eg kan framleis ikkje finne han på nettet. da han var borte i 1 døgn no ringte eg til dyrlegen og ba dei framskynde prosessen, men det virker som om det ikkje har skjedd.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #8 på: 25 November 2005, 23:53:48 »
Faramir er chipmerket, og det er jeg glad for.. det blir mer og mer vanlig nå, folk er klar over det.. Synes øremerking er stygt, og så er det smertefullt for katten også, pluss at det forsvinner etter en tid (falmer)... Mine to andre pusenuser skal også få chip. Noen som har en anelse om hva det koster forresten??
Pusabeistet er et kult navn det!  :hihihi:  ingen andre som har det sikkert! :thumbsup:

Linda

• Gjest
Om katteregistret...
« Svar #9 på: 26 November 2005, 00:06:37 »
Og er katten ute for en ulykke (påkjørsel f.eks.) er det slett ikke sikkert at det er mulig å se tatoveringen i det hele tatt... Er man redd for at "vanlige folk" ikke skal skjønne at katten er merket med chip kan man jo (som nevnt tidligere) sette på halsbånd i tillegg.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #10 på: 26 November 2005, 00:10:36 »
Det funker å si fra til Dyrebeskyttelsen selv når det gjelder registrering av øremerking, det måtte vi gjøre en gang, ikke alle dyrleger som er like nøye med å sende inn dessverre...( dette var jo såklart Kristinasand Dyreklinikk ja...:mad: )

Regner med du har fått en kopi av øremerkebeviset, dette skanner du og sender til dyrebekyttelsen rett og slett :thumbsup:
Da vi gjorde dette tok det ikke mange dager før det var på nett og søkbart!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Re: Om katteregistret...
« Svar #11 på: 26 November 2005, 16:46:51 »
Sitat fra: Bytigern
Fikk en telefon fra en mann her om dagen som fortalte at han forsøkte å finne eieren til en katt som hadde vært hos han til og fra en stund. Problemet var at pga en feil var det flere katter som hadde blitt registrert med samme nummer (øretatovering). Høres ikke bra ut hvis slikt skjer ofte!

Men om flere katter er registrert med samme nummer så skal man vel kunne finne navnet til de forskjellige eierene, eller har de på en måte overlappet hverandre?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Om katteregistret...
« Svar #12 på: 26 November 2005, 18:35:48 »
Fordel å søke på nummert sitt med jevne mellomrom for å sikre at rett katt dukker opp iallefall :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net