Skrevet av Emne: Chip som "datt ut"  (Lest 1129 ganger)

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Chip som "datt ut"
« på: 24 November 2005, 12:23:27 »
Hmm,jeg har ikke opplevd det,men ikke umulig at den har falt ut i samme hullet den kom inn nei...

På mine Devon Rex'er ser man veeeldig tydelig en "stor" åpning rett etter de har fått satt inn chipen sin og jeg får beskjed om å passe godt på at den ikke faller ut igjen.

Det er ganske groteskt det hullet,de har jo lite/ingen pels i nakken derfor vises det så godt.
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Kismet

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #1 på: 24 November 2005, 12:26:22 »
Hm, jeg trodde ikke at en chip kunne forsvinne...
Jeg trodde den satt livet ut.

Så feil kan man altså ta...

Da er det jo ikke sikkert det heller..

Kismet

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #2 på: 24 November 2005, 15:26:24 »
Skogkatten min klynka ganske kraftig da han fikk satt in chip uten narkose.
Etterpå sa assistenten at de pleide gjøre det med narkose siden det gjorde såpass vondt og den nåla er såpass diger.
Ikke rart hullet blir såpass stort...
Jeg har aldri sett hullet, for mine katter har også pels som dekker.

Linda

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #3 på: 24 November 2005, 15:30:00 »
Sitat fra: Kismet
Skogkatten min klynka ganske kraftig da han fikk satt in chip uten narkose.
Etterpå sa assistenten at de pleide gjøre det med narkose siden det gjorde såpass vondt og den nåla er såpass diger.

Narkose for chip? Høres ut som veterinæren din er ute etter å tjene litt ekstra penger. Ingen av mine katter reagerte da de ble chippet, og alle var vel ca. 14 uker gamle da. Ikke store nøstene altså... Da reagerte de mer på vaksinen. Nei, en veterinær som bruker narkose ved chipping ville nok jeg satt et spørsmålstegn ved.

Sissel

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #4 på: 24 November 2005, 15:32:59 »
Ninja fikk en lett narkose for å sette inn chippen, så det er flere dyrleger som bruker det. Skal chippe Noora nå snart, og er spent på hva de gjør da...

Sissel

Linda

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #5 på: 24 November 2005, 15:55:52 »
Helt enig med Queen of Swords. Det er alltid en risiko med bedøvelse, og Birma er jo en rase som er kjent for å være spesielt følsom. Aldri i livet om jeg hadde gått med på noen form for narkose eller bedøvelse for chip, etter min mening er det helt unødvendig.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Chip som "datt ut"
« Svar #6 på: 24 November 2005, 16:26:34 »
Sitat fra: Linda
Helt enig med Queen of Swords. Det er alltid en risiko med bedøvelse, og Birma er jo en rase som er kjent for å være spesielt følsom. Aldri i livet om jeg hadde gått med på noen form for narkose eller bedøvelse for chip, etter min mening er det helt unødvendig.

Er Birma en rase som er følsom for narkose og bedøvelse??? Det visste jeg ikke!!

Lille Faramir har chippen sin enda, men den har flytta på seg fra nakken og ned til skulderbladet siden han fikk den.. Men det er visst normalt. Han hadde en kul og var litt sår og vond der de hadde satt chippen noen dager etter på, men det gikk fort over! Nå merker han ingenting til den, om jeg tar på den.
Narkose virker ganske voldsomt bare for å sette chip, men hadde han narkosen i forbindelse med noe annet da eller?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Chip som "datt ut"
« Svar #7 på: 24 November 2005, 16:58:34 »
Nei jeg mente det Kismet sa, jeg.. hehe.. at de brukte å sette narkose når de setter chip..

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Chip som "datt ut"
« Svar #8 på: 24 November 2005, 17:02:13 »
Ja,birmaer er følsomme for narkose!
Min skulle pusse tannsten en gang og fikk narkose..på forhånd hadde jeg fortalt dyrlegen det med Birmaer,men pus sov i nesten ett døgn etterpå!!

Han var helt slapp og kald og etter mye masing måtte dyrelegen å innrømme tilslutt at detter kanskje ikke var HELT normalt da.. :mad:  i og med at han i tillegg hadde fått oppvåkningsprøyte.

Men ellers har heller ingne av mine katter fått narkose for en chip!
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Kismet

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #9 på: 24 November 2005, 17:26:39 »
Skogkatten min fikk ikke narkose, dyrlegen nevnte ingenting om det da.

Det var da assistenten hans ringte meg og spurte om de skulle sette in chip på kattungen, mens han likevel var under kniven og lå i narkose,at hun sa at det var vanlig å gjøre dette.

Men dyrlegen nevnte altså ingenting om det til meg da jeg chippet første katt.
Han stakk bare nåla rett i nakken på han, og ferdig med det.

Derfor syns jeg det var rart at assistenten hans nevnte det.

Men det kan jo være at hun mente at det bare var et spørsmål de pleide å stille siden katten min allerede var i narkose....

Jeg tviler sterkt på at jeg hadde latt dem gi katten narkose kun for chip.

Kismet

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #10 på: 24 November 2005, 18:03:40 »
Det er godt mulig jeg misforsto assistenten til dyrlegen min, vi får nesten håpe på det, for skogkatten min kom meget godt fra det å sette i chip uten narkose  :thumbsup:

Linda

• Gjest
Chip som "datt ut"
« Svar #11 på: 24 November 2005, 18:34:51 »
Birmajenta mi "måtte" bedøves i forbindelse med ultralydundersøkelse. Hun fikk oppvåkningssprøyte hos veterinæren, og alt virket greit helt til vi kom hjem. Da ble hun "borte", flere ganger, falt sammen og sluttet nesten å puste. Det er noe av det verste jeg har vært med på, og etter det har jeg vært veldig skeptisk til bedøvelse. Sier kun ja til det i situasjoner der det er helt nødvendig for katten, og ikke bare for at dyrelegen skal få en lettere jobb...

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
Chip som "datt ut"
« Svar #12 på: 24 November 2005, 21:11:08 »
Hei! Chippen til jenta mi datt også ut, men det var samme dag som den ble satt inn. Koset med henne, da eg plutselig kjente noe hardt, og skjønte fort at det måtte være chippen... Ringte til dyrlegen, fikk ny time gratis (skulle nå bare mangle) og ny chip.. Hun sa eg måtte være en av tusen som det skjedde med..  :åhhhh:

Utlogget Maja

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.mystic-woods.com
Chip som "datt ut"
« Svar #13 på: 25 November 2005, 08:53:50 »
Sitat fra: Queen of Swords
Sitat fra: BRIc33
Hei! Chippen til jenta mi datt også ut, men det var samme dag som den ble satt inn. Koset med henne, da eg plutselig kjente noe hardt, og skjønte fort at det måtte være chippen... Ringte til dyrlegen, fikk ny time gratis (skulle nå bare mangle) og ny chip.. Hun sa eg måtte være en av tusen som det skjedde med..  :åhhhh:

DU VERDEN!!  :shock: Jeg skal ta med meg veslesnutt til Sverige også. Jeg tar henne med ned for å sjekke at chippen hennes sitter der den skal...... Litt kjedelig å reise helt til Sverige, for å bli stoppet.....

En av tusen? Jøss - det er to av oss bare her på dette forumet, jo!  :roll:

--QoS

Når jeg har chipet mine har jeg fått beskjed om å massere litt rundt "stikket" den første timen så den ikke skal dette ut, for ja...det kan faktisk skje...det er et stort hull.