Skrevet av Emne: Børsting!  (Lest 434 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Børsting!
« på: 24 November 2005, 00:48:59 »
Jeg sliter skikkelig med Faramir og stellet av han. Nr1: Han BLÅNEKTER å bli holdt fast. Nr2: Han HATER å bli børstet. Sliter litt med det her nå, han får jo stygg pels om jeg ikke børster av han skitt og slikt som sitter fast i pelsen (kattesand), og så må han jo bli vandt til det... han skal jo stilles ut, og da må han bli holdt fast (gjerne mot sin vilje) og børstet og stelles med.. Aldri hatt slike problemer med de to andre.. De ELSKER å bli børstet! Men han? Ikke f*** heller!! Hva skal jeg gjøre? Bare være sta å holde fast til han blir blå og gir opp? Børste han hver dag? Han sparker meg med bakbeina med klørne ute når jeg børster på magen (er IKKE hardfør) og klorer ellers. Jeg kniper potene hans når han gjør dette (IKKE hardt), for å poengtere at slikt er ikke akseptabelt! Er streng i stemma når han ikke vil, og snill i stemma og roser han når han er flink.. Hva mere kan jeg gjøre? Takker og bukker og nikker og neier for store og små tips.... Please help!

Attack`s

• Gjest
Børsting!
« Svar #1 på: 24 November 2005, 15:27:53 »
Sitat
Jeg grer Bajas på kjøkkenbordet med en voksduk under.
Små greier han litt hver dag,men 1 gang i uka er det saumfaring :lol:
Han hyler ut sin nød,men jeg overser det og susser og nusse koser med han innimellom og sier han er sååååå flink.
Han svarer igjen med å hyle fornærmet,men stikker ikke avsted og finner seg i å ligge uansetendig på ryggen "og viser alt" :mad:  :lol:

Etter på jeg er ferdig med ukesverket mitt,så lar jeg han ikke gå,da setter jeg han i fanget mitt for kose kos.
Så tar jeg "lille" Main Coonen på armen,så tusler vi til kjøleskapet på namme jakt. :sjokolade:
Og da er de ekle kammene og bøstene for lengst gått i glemmeboken.

Bajas har aldri bitt eller kloret,men tenker mange ganger han har fryktelig lyst.
Så han er en veldig flink og snill gutt.

Men under "torturen" så blir han eitrenes forb.... på de andre kattene om dem stikker nesene sine over kjøkkenbordet for å se nærmere på spektakkelet....flau pus :fnis:

:lol:  :lol:  :lol:

De er nå verdensmestre i å synes synd på seg selv og, da!! Takk skal du ha for dagens latter, forresten!!

Jeg har en perser jeg måtte ta imot fra et sted der hun ikke fikk pelsstell på to år. Hun er enda håpløs å stelle. Men det MÅ til og jeg VET at det jeg gjør ikke gjør vondt. Men HERLIGHET som hun klager og bærer seg......

Tullejenta!

Da vi fikk henne, kunne hun knapt nok løftes på uten at det lugget ett eller annet sted og hun hylte jo bare vi kom i nærheten av henne. Heldigvis: De andre perserne jeg har, har masser og hauger og lass med pels, men ELSKER oppmerksomheten og nyter både børsting, greing og bading i fulle drag! Faktisk det koseligste vi gjør sammen, det. De liker tydeligvis veldig godt å få min hele og fulle oppmerksomhet. Den kjempedigre hankatten min, sitter med rennende vann og maler høylydt.

Men denne tullejenta mi, må bare finne seg i pelsstell enten hun liker det ikke. Vi har aldri gått i direkte clinch om dette, for begynner jeg å tvinge henne, er det JEG som taper. Hun får bare klage og bære seg - og få noe godt etterpå. Det hjelper det!  :love:

--QoS

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Børsting!
« Svar #2 på: 24 November 2005, 16:19:09 »
Okei! Godis etter børsting it is da! Tror jeg skal få vent han til det, må bare ta den tiden det trenger! Skal slutte med "skjenninga" (eller det er vel bare litt småkjefting, ikke noe voldsomme greier), og heller godsnakke og kose mens jeg gjør det. Setter han på sofaen når jeg grer ryggen, og fanget ligger han i når jeg tar magen. Syte får han bare gjøre!  :roll:  :engel: Tullingen min!!

Tusen takk for svar folkens!!!  :neie:

Kismet

• Gjest
Børsting!
« Svar #3 på: 25 November 2005, 12:24:32 »
Skogkatten min blir også veldig misfornøyd når jeg skal børste han.
Men jeg har funnet en løsning som fungerer ganske greit.
Han ligger i sofaen (en gang det passer han, hvis det er når det passer meg, er han helt umulig), og han ruller seg rundt der hvor han syns at jeg skal få komme til.
Han er hysterisk redd for at jeg skal komme borti utstyret hans, så jeg må vokste meg vel for det, for hvis jeg nærmer meg, da får jeg fort en tann og ti pent plassert på hånda.
Når han ikke gidder å rulle rundt mer, passer jeg på å børste litt mer, før han går lei.

Da jeg børsta han hver dag ble han sint, nå når jeg gjør det mer sjelden, syns han det er ok.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
Børsting!
« Svar #4 på: 25 November 2005, 21:26:39 »
pusabeistet er ikkje begeistra når han skal børstes, men han hyler heller ikkje. han avslutter børstinga ved å bite i børsten og jakte på den og på den måten får eg ikkje gjort noen ting. det beste er om han ligg og søv, så berre bruker eg anledningen til å gje han "behandling" og det syns han er godt. han maler og syns det er digg, heilt fram til han våkner frå halvsøvnen, oppdager at det er børsta. så blir det jakt igjen.
men han har kort hår så han treng eller ikkje så mykje børsting. han er flink til å ta seg av det sjølv.

heike

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
Børsting!
« Svar #5 på: 25 November 2005, 22:10:36 »
Alexiaen min elsker å bli børstet, hun kommer løpende når hun ser den  :lol:
Det er et av triksene mine for å lokke henne inn om hun finner det for godt å være fantete og løpe ut om natta, baare for å få litt fart i matmor...  :lol: Da er det bare å hente børsten, lokke lokke, vips er pus på plass  :åhhhh:  :cool:
Ulrik derimot haaater det, men om vi holder han holder han seg i ro, han er så snill at han 'finner seg i det', selv om det lyser av motvilje av hele han stakkar! Men må man så må man.. Blir ikkje så ofte, det er en fin fordel med korthårede katter  :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Børsting!
« Svar #6 på: 26 November 2005, 00:09:10 »
BRIc33: Så morsom hun er!!  :skratte:

Mine to andre katter elsker også å bli børstet! Da greier de rett og slett ikke sitte i ro! Men de SKAL bite på børsten/kammen!! merkelige greier...
Men han blir nok lydigere etterhvert, hvem vet, kanskje han kommer til å like børsting når han blir eldre, det er jo godt for dem!  :brunepusen: