Skrevet av Emne: Hjelp hva skal jeg gjøre!!!! :(  (Lest 541 ganger)

Carina

• Gjest
Hjelp hva skal jeg gjøre!!!! :(
« på: 22 November 2005, 04:26:38 »
Nå har den ene pusen min baghera fått diare, det er bare "suppe". Han er 7 mnd gammel å har aldri hatt det før, han begynte på fredag med å kaste opp å brekke seg, men har vært fin siden så jeg tenkte det var hårball.(kastet opp 2 ganger)
 Nå er kl 04.00 på natta å jeg har blitt vekt for 2.gang av at han romsterer noe heftig i sandkassa si å det kommer bare rennesuppe. Han har aldrig hatt dire før. Han går egentlig på hills`for, men har brukt whiskas en ukes tid nå (til nød siden jeg ikke har fått skaffet kvalitetsfor) men dette er noe han har gjort tidligere også uten problemer. Er bekymret for pusen min jeg, hva kan det være å hva må gjøres??..håper på hjelp siden dette ikke er noe som er kjent for meg..  :hæh:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #1 på: 22 November 2005, 10:07:35 »
Våre fikk også "suppe" av Butikkmat, få tak i kvalitetsfor med en gang!!!! Selv om den har tålt det tildigere trenger den ikke tåle det nå lenger, mulig den har fått mark også, så ta gjerne en markkur samtidig :thumbsup:

Hvis diaren fortsetter etter dette må du kontakte dyrlege med en gang, er snakk om dager før en pus blir alvorlig syk av sånn diare.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Carina

• Gjest
« Svar #2 på: 22 November 2005, 12:41:46 »
takk for svar!! har vært å handla hills for nå, å studd i han ormkur, var akkurat å bæsja suppe igjen men får håpe kuren setter inn snart. Skal jeg gi han tørrfor eller vente? skal jeg holde han inne i dag? hadde vært godt å sleppe han ut også slik at jeg slapp å tømme suppe å drive å vaske han i vasken hele tiden ( han står i det å vettu stakkars). Nå er hele meg full a klor etter å ha vaska pus, var ikke så populært i dag det.. håper han blir bedre snart...

Carina

• Gjest
« Svar #3 på: 22 November 2005, 12:48:06 »
når jeg var hoss dyrlegen å forklarte om baghera og jeg sa at jeg ville ha ormkur, ga han meg tabeletter mot bendelorm å sa at pus skulle ta en halv sån kun i dag. Men kunne jeg gitt han pasta mot spolorm i tilegg?..?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22 November 2005, 12:50:30 »
Noen mener det er best at katten faster et døgn, jeg gjorde det ikke. Prøv med litt Hill og se hvordan det går, om den fortsatt har diare kan du la den faste litt, bare la den ha tilgang til vann iallefall.

Jeg ville holdt katten inne for å holde den under oppsyn, men ta den gjerne ut i bånd.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Carina

• Gjest
« Svar #5 på: 22 November 2005, 14:41:42 »
oki. da gjør jeg det.. så godt å få svar å tanker rundt dette siden jeg er 1.gangs eier av pus. blir litt usikker av og til, redd for å gjøre feil..

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22 November 2005, 16:06:17 »
Jeg fikk beskjed om å faste shakira i to-tre dager, og så gi litt mindre mat noen dager etter det. Ble hun ikke bedre da så måtte jeg komme på dyrlegen..
Prøv å gi kokt sei og ris (blande godt sammen), det fester magen. Og ligg unna boksemat og melkeprodukter!

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #7 på: 22 November 2005, 16:21:23 »
Pass på at han får i seg vann, han kan fort bli uttørret om dette varer en stund.  :leiseg:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22 November 2005, 18:55:10 »
og hvis han nekter å drikke vann, så gå på apoteket å få en sprøyte (uten nål :p). Så tvinger du i han vann.

Carina

• Gjest
« Svar #9 på: 22 November 2005, 21:18:15 »
takk for all hjelp.. Han drikker vann å spiser for, så det er jo positivt da, han er seg selv bortsett fra diare`n.. Nå har jeg fått i han ormkur nummer 2 som ikke bare er mot bendelorm men også spolorm

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23 November 2005, 12:30:22 »
Hei Carina-mor :hilse:
Går det bedre med gullklumpen???

Carina

• Gjest
« Svar #11 på: 23 November 2005, 19:06:24 »
hei!! ja går bedre nå, han har ikke bæsja siden halv 5 i dag te morran å da var det litt fastere, så det er jo positivt da :) He han er så skjønn, i går så måtte jeg vaske han i vasken fordi han hadde fått bæsj på poten sin, å nå har han lært seg til å balansere alle beina på hjørne på kassa da mens han holder romba si ned i kassa slik at han ikke får det på seg, smarte lille tingen:) Nå er han ute å leiker med simba, tenkte det var greit nå siden det ser ut som han er på bedringes vei. :) :roll:

Kinemor

• Gjest
hjelp
« Svar #12 på: 28 November 2005, 23:12:25 »
Hei! vi har en kattunge på fem måneder som er akkurat likedann, kastet opp på lørdag og fikk diare etter på. Hva gjorde du for at han ble likere? og hvor får jeg tak i disse ormkurene?

Kinemor

• Gjest
« Svar #13 på: 28 November 2005, 23:29:32 »
og hvor mye koster en ormekur?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 November 2005, 23:50:08 »
Gå inn på tråden "shakira er syk" på kattehelse, der finner du en del god informasjon. Og ormekurene er ikke dyre. Under hundrelappen.

Carina

• Gjest
« Svar #15 på: 30 November 2005, 20:06:05 »
kjøpte de hos dyrlegen jeg da.. men han har ennå ikke blitt helt frisk. Han får nå bare hills for, har laget avtale med naboen(de har broren) at bare jeg skal sette ut mat siden jeg ikke vil at Baghera skal få annet for når han er sån i magen. han er mye bedre men fremdeles er det mye myk bæsj, er ikke sån han skal være. Så da vet ikke jeg hva det kan være. Byttet for, gitt han kur mot bendelorm og ormkur..   :shock: