Skrevet av Emne: Kattesengene mine  (Lest 13000 ganger)

Utlogget natepus

• Forumslave katt
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Re: Kattesengene mine
« Svar #60 på: 28 Mars 2013, 16:13:46 »
Skikkelig flotte senger og huler i alle fall...
Skumgummi var lurt ja... Og kan tenke meg lettere å rengjøre... Lager du antagbart trekk?

Tapatalking

Utlogget turbokatten

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
    • Vis profil
Sv: Kattesengene mine
« Svar #61 på: 28 Mars 2013, 17:53:47 »
Aha, men da tenker jeg industrimaskina tar det :) Takk for svar!

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
Sv: Re: Kattesengene mine
« Svar #62 på: 28 Mars 2013, 18:26:21 »
Skikkelig flotte senger og huler i alle fall...
Skumgummi var lurt ja... Og kan tenke meg lettere å rengjøre... Lager du antagbart trekk?

Tapatalking

Bare på den løse puta i bunnen. Resten vaskes med skumgummi og det hele. Det pleier å gå helt fint det, siden det er en søm tvers gjennom alt et par cm fra øvre kant.
Det vil være en meget fordyrende og mer komplisert affære om hele sengetrekket skulle kunne tas av, for da måtte man jo spandere en lange glidelås hele veien rundt som ville være vond å få pent i. Ikke at det er noen dans på roser å sette bunn i denne ringen av skumgummi med stoff på begge sider heller, men det går, med litt trening og en passse dose ekte nordnorske gloser  :hihi2: Jeg bruker ofte bevernylon i bunnen, med den glatte siden ned mot gulvet, for renholdets skyld, så det blir den heller stive , løse puta som holder stasen i fasong. men den som erhjerteformet holder bare fasongen hent nede i bunnen, ellers går den alle veier når et par velvoksne katter (sofus veier 7 kg) velter seg godttil rette oppi der  :hihi2:, men det var moro å prøve ut ideen.
Bunnputa har et fast innertrekk. Der ha jeg brukt opp noen gamle melsekker av nesten antikvarisk verdi, og noen stygge bommullsstoffer. Yttertrekk med glidelås er i fleece eller bommull, alt ettersom, og siden det kan tas av for vask, er det ikke så ofte man trenger å gi hele "madrassen" en omgang i vask. og sidene trenger heller ikke så ofte vask som bunnputetrekket.

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
Sv: Kattesengene mine
« Svar #63 på: 04 Februar 2018, 21:32:00 »
Å jøje meg, her var det ikke mye å se lenger  :hanghead: Jeg får se om jeg kan fylle inn igjen i alle fall en del av bildene, men spørs om jeg nå husker hvilke bilder som var hvor . Er vel ikke så farlig heller, for jeg har foreløpig ikke noen tid til overs for kattesenger, men har da noen stoffer enda øremerket for formålet, så håper å få unna noen til når verste bunadstria er over.
 Nå skulle jeg bare finne et bilde at et sånt strikket katteteppe, men her er ingen bilder.  Fant dem i bloggen, da. så det ble en råd.
« Siste redigering: 04 Februar 2018, 21:39:47 av sijoka »