Skrevet av Emne: Smertestillende til opererte katter  (Lest 2079 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Smertestillende til opererte katter
« på: 12 Mai 2005, 10:56:05 »
Kan katten min få smertesillende etter sterilisering?
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #1 på: 12 Mai 2005, 14:22:08 »
Katter får ikke smertestillende hved sterilisering nei. Men hvis det er ønskelig kan du få ett par piller på resept oss vetrinærern. Problemet med dem er at hvis du tar litt feil dose (bare ett par 100 g mer) Kan katten dø.

Tabletten gies etter vekten på katten så hvis du sier att katten er 2.4 kg i stedet for 2.5 kg kan du ende opp med død katt, ikke noe bra.

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12 Mai 2005, 16:48:09 »
Vi fikk med smertestillende til Siripus når hun ble kastrert. Det var noe slags morfingreier, vi fikk beskjed om å gi henne 1/2 tablett ved behov. Så når hun begynte å lage stygge ulelyder av smerte ga vi henne 1/2, da sovnet hun. Vi ga henne dette 2-3 ganger om dagen i 5-6 dager. Jeg tror at Siripus hadde taklet smertene mye bedre hvis hun ikke hadde vært tvunget til å ha på plastkrage døgnet rundt den første uken. En annen dyrlege jeg snakket med sa at det var helt unødvendig å utsette henne for ekstra stress og plager ved å ha på denne kragen. Den er visst kun nødvendig hvis de slikker frenetisk på operasjonssåret.
Mange dyrleger er ikke flinke nok til å smertebehandle dyr tror jeg, de kan jo ikke si fra hvor vondt de har det, og det er ikke alltid så lett å vite hvoe vondt de egentlig har. Jeg ville bedt om å få det til min pus ihvertfall, hvis ikke dyrlegen skrev det ut uten at man ba om det.

Nå er vel My ferdigoperert allerede. Håper at alt gikk bra og at hun straks er på potene igjen!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Mai 2005, 17:13:55 »
Vi fikk ikke smertestillende til Tammy, merket hun var stiv i bakbena de første dagene, men hun var flink til å ta det med ro når hun trengte hvile, hun ble veldig fort bra, mye bedre enn forventet.

Håper det går bra med Lille My :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 Mai 2005, 21:08:00 »
.*poff*?:

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12 Mai 2005, 21:27:10 »
Ja de takler det utrolig bra :hilse:

Fint å høre at alt gikk bra da....bare et par dager og hun er nok i full sving :katt1:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13 Mai 2005, 10:21:44 »
Sitat fra: stressless
Ja de takler det utrolig bra :hilse:

Fint å høre at alt gikk bra da....bare et par dager og hun er nok i full sving :katt1:

Er så glad jeg er ferdig med det!Var helt vrak før jeg sendte henne dit :shock: