Skrevet av Emne: biter/"gnager"  (Lest 1239 ganger)

Utlogget cicca

• Fin pus
  • Takket: 16
  • Kjønn: Kvinne
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« på: 19 November 2005, 13:50:48 »
Tyson har fått en fryktelig irriterende uvane i det siste! Han har begynt å bite uten noen grunn!

Mange ganger er dette mens han ligger og koser seg og maler, da kan han begyne å bite/"gnage" på meg! Da uten at jeg har gjort noe han ikke liker eller no..
Han kan ogå komme opp å stryke seg mot beina mine når jeg kommer hjem, og plutselig bite til i leggen min!
Hvorfor?? Er det normalt?
Selfølgelig får han ikke lov til det, og jeg prøver å lære han til at han ikke skal gjøre det, men jeg lurer på om det er normal oppførsøl?

Det er så irriterende!

Han er rundt et og et halvt år nå..

Kismet

• Gjest
biter/"gnager"
« Svar #1 på: 19 November 2005, 14:12:47 »
Om det er normalt er jeg ikke sikker på ,men kattungen min (8 mnd) får også slike "anfall".
Jeg trodde det var kattungeoppførsel, for han er blitt bedre med tiden, men det er jo mulig at han ikke er sint, men veldig leken.

Attack`s

• Gjest
biter/"gnager"
« Svar #2 på: 19 November 2005, 14:21:53 »
Bajas,husets MCO fortsatte med dette lenge etter tannfellingen,så for han var det bare en uvane.
Masse nei og avleding av oppmerksomhet.
Nå er han så flink atte.
Bare koser ingen biting.

Selv om for han var bitingen en del av kosinga.

Utlogget cicca

• Fin pus
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #3 på: 19 November 2005, 14:46:05 »
Tyson gjorde aldri dette når han var mindre, er noe han har begynt med nå nylilg!

Sier et strengt nei, og skyver han unna, men virker ikke som han gidder høre på det! Han hører på meg når jeg sier nei til andre ting han ikke får lov til, som å hoppe opp på benken/bordene, men dette med bitinga virker det som han ikke gidder å bry seg om når jeg sier til han... Det er vel helst for å få oppmerksomhet, men det får han jo uansett dah! :)

Må vel bare smøre meg med tålmodighet og fortsette til han gir seg, han er jo så fordømt sta den pusen assa... hehe..

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
biter/"gnager"
« Svar #4 på: 19 November 2005, 17:46:16 »
Okar her hos meg på snar 12 år gjør det ennå, men bare påman min. Men han skvetter til når han gjør det. Tror det er viktig å holde seg helt i ro (om man kan).For på meg gjør han det ikke lenger.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget cicca

• Fin pus
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #5 på: 20 November 2005, 13:06:33 »
Har prøvd det og, å sitte helt rolig når han tar tak for da kanskje han gir seg, men da biter han hardere... av en eller annen grunn!? Helt til han får en reaksjon!

Typen reagerer med å bli skikelig sint på pusen, men det hjelper jo ikke det heller.. Sitter å lurer på om han gjør det rett og slett for at han kjeder seg?  
For når vi reagerer virker det som han syns det er gøy og blir enda mer på "hugget!"
Som Kismet sa, mulig han ikke gjør det for at han er irritert, men bare fordi han er veldig leken!

Men vi syns jo ikke det er så moro da!

Kismet

• Gjest
biter/"gnager"
« Svar #6 på: 20 November 2005, 13:36:52 »
Kattungen min er hvertfall sånn at hvis han plutselig begynner å gnage på meg, jeg blir irritert og "tar litt igjen" ved å dytte til han for å få vekk fingrene - da blir han bare enda værre, faktisk helt vill og blir bare enda mer oppsatt på å bite.
Jeg trodde også at han var sint og syns det var nok kos, men nå har jeg begynt å skjønne at han nok ikke er sint, han syns bare det er veldig gøy å gnage litt på meg, og når han da får motstand, så oppfatter han det som om jeg er med på leken...

Utlogget cicca

• Fin pus
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #7 på: 20 November 2005, 14:38:22 »
Sitat
Kattungen min er hvertfall sånn at hvis han plutselig begynner å gnage på meg, jeg blir irritert og "tar litt igjen" ved å dytte til han for å få vekk fingrene - da blir han bare enda værre, faktisk helt vill og blir bare enda mer oppsatt på å bite.

Hehe, akkurat sånn er Tyson! Problemet er bare at jeg ikke vet åssen jeg ska få han til å slutte med det! Er jo ikke no som funker!

Kismet

• Gjest
biter/"gnager"
« Svar #8 på: 20 November 2005, 14:57:14 »
Nei det er ingenting som fungerer her heller.
Jeg tok skikkelig igjen en gang, han beit og ble helt vill og jeg (med halve hånda inne i munnen hans), pressa han ned i sofaen for å få han til å slutte samtidig som jeg hylte "slutt med det der!"
Da ble han så fornærma at han faktisk spilte død.
Han lå rett ut, rørte nesten ikke en muskel, nekta å se på meg annet enn med et sløvt blikk som var rimelig "tomt".
Han skremte vettet av meg.
Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg tatt han for å tenke:
"Å jasså, du tar igjen, bare vent, så skal vi se hva du gjør når jeg leker død."

Siden han reagerer sånn når jeg tar igjen med han og jeg ikke har sansen for at han skremmer meg på den måten, har jeg slutta å bli sint på han, jeg bare dytter han ned av fanget og nekter å kose videre med han til han er i et mer rolig humør.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #9 på: 20 November 2005, 15:00:48 »
Hehehe..katter er sære :lol: og veldig morsomme. Synes det er greit de biter litt, men det skal ikke være vondt, kattene skal vite når det er slutt på leken liksom.

Labben på nesten 8 måneder biter nesten ikke noe nå, kun når vi klør ham på magen av og til, men da er det jo vi som legger opp til det. Han vet at han ikke skal bite hardt på naken hud iallefall :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #10 på: 20 November 2005, 15:47:40 »
Ingen av mine voksne gjør det her, men lillemann gjør det.. men jeg tror det er pga tannfellinga, han gnager mere liksom, akkurat som om at at kleier..
Så jeg lar han få lov... jeg ser at de nye tennene er på vei opp... :)

Utlogget cicca

• Fin pus
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #11 på: 20 November 2005, 15:52:03 »
Godt å vite det ikke er bare meg som sliter litt med det der da!

Jeg og typen blir lissom ikke helt ening i åssen vi ska reagere når tyson biter, han mener jeg er for snill når jeg bare "tar i mot" og sier nei og løfter vekk pusen når han blir for ivrig!

Mens typen roper og skriker NEI te han mens han "tar igjen" for å lære katta at det ikke er greit!

Men men, ingen a oss har fått han til å slutte enda, så..

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
biter/"gnager"
« Svar #12 på: 20 November 2005, 19:26:02 »
Sitat fra: Kismet
Jeg trodde også at han var sint og syns det var nok kos, men nå har jeg begynt å skjønne at han nok ikke er sint, han syns bare det er veldig gøy å gnage litt på meg, og når han da får motstand, så oppfatter han det som om jeg er med på leken...

Sånn er Lunatica også! Og hun er 9 år gammel!! Ikke alltid like morsomt når leken blir for hard, men stort sett virker det som hun bare trenger litt ekstra oppmerksomhet så gir det seg. Jeg var vel ikke akkurat flink til å oppdra henne da jeg fikk henne (var midt i tenåra og hadde ikke tid til slikt!) men jeg synes det er bra (og underholdende!) at hun fortsatt har "kattungen" i seg jeg da!  :katt6:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
biter/"gnager"
« Svar #13 på: 21 November 2005, 04:06:47 »
hmm.. lenge siden jeg jar sagt noe her inne nå, men...

Lucifer er sånn han også.. Han er snart 8 mnd nå, og begynte med dette for 2-3 mnd siden. Det er KUN når han koser, men til gjengjeld skal jo katta kose hele tida da. Han tråkker på meg, maler ogbiter.. tygger, biter, smaker på og biter mer. Flytter jeg på hånda, så glefser han tak. Holder jeg den rolig så biter han tak i bittelitt hud, og holder der, samtidig som han maler og tråkker.

Jeg har sett på det kun som kos. Virker som han storkoser seg da han holder på sånn, og han blir helt vekke i det. Blir jeg sint så skjønner han NADA, og koser videre og biter. Dytter jeg han vekk, kommer han alltid tilbake.. Han gir se ALDRI den katten der.. ALLTID kos og biting...

Jeg fatter ikke i det hele tatt åssen jeg skal få slutt på det iallefall..

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
biter/"gnager"
« Svar #14 på: 21 November 2005, 04:08:51 »
Hører jo forøvrig med at han gjør dette på både Psycho (andre katta) OG på Buffy (bikkja) da... Og de er vel de eneste som får han til å slutte med det... For Psycho er det nok med et lite "kremt" (vanskelig å forklare den lyden der asså, men hvis ei katte kan kremte, så er det det han gjør.. hehe) og bikkja? Ja, enten så tar hun hele hodet til Luc i kjeften og dytter han frem og tilbake, eller så går hun... Uansett, virkningen er den samme. Han m jo gi seg!

Men, med meg? hjelper ikke noe.. jeg knurrer til han, fillerister han, stopper å kose osv osv uten hell...

Utlogget cicca

• Fin pus
  • -ceclie
    • Vis profil
biter/"gnager"
« Svar #15 på: 22 November 2005, 14:29:01 »
Sitat
og bikkja? Ja, enten så tar hun hele hodet til Luc i kjeften og dytter han frem og tilbake, eller så går hun... Uansett, virkningen er den samme. Han m jo gi seg!

hehehe, kanskje jeg ska prøve det?! Ta hele hodet hans inn i kjeften og dytte på han!  :thumbsup:

Får vel venne meg til litt biting vel.
Nå har han forresten fått seg en kamerat i huset, så nå er han mer opptatt av å fotfølge den nye karen overalt! Slipper han ikke av synet et sekund! hehe.. Følger etter han som en skygge! :)