Skrevet av Emne: Graver ved matskålen  (Lest 927 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« på: 19 November 2005, 02:25:25 »
Shakira har noen perioder av og på der hun graver ved matskålen, nå gjør hun det etter å ha spist...
Noen som har en idè om hva dette betyr?

Linda

• Gjest
Graver ved matskålen
« Svar #1 på: 19 November 2005, 02:26:45 »
Det er instinktivt, hun "graver ned" maten sånn at ingen andre skal stjele den ;)

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Graver ved matskålen
« Svar #2 på: 19 November 2005, 10:03:02 »
Det er nå litt søtt da!!  :love:
Min hunnkatt begynte å gjør dette nå når hun har kull... aldri før-det synest jeg er fint å tenke på..at hun passer på et de små har mat,liksom!
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« Svar #3 på: 19 November 2005, 15:18:54 »
Så det er ikke det at hun er misfornøyd med maten altså? Trodde det jeg..  :åhhhh:

Utlogget Bolla

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« Svar #4 på: 20 November 2005, 23:44:45 »
Kattene gjør dette fra tid til annen her hos oss også.
Vi har fleipa litt med at maten sikkert smaka "dritt"...  :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« Svar #5 på: 21 November 2005, 01:33:25 »
Bra det ikke bare er her det skjer da! Men en annen ting, hun er så kresen på "snop", hun liker absolutt ingenting av det jeg kjøper på dyrebutikken. Eneste hun kan spise er littegrann sei, og en ostebit av og til, og ikke hvilken som helst ost heller, nei hun skal ha dansk gräddost!!  :lol:  noen tips til hva jeg kan gi min kresne pus? Tørrfisk kanskje? Eller blir det for salt? Fenalår flesk får hun ikke, og det virker det som at hun vil ha da, men det blir aaaalt for salt!
Det er så trist at hun ikke vil ha godbiter av og til, er så vondt å se henne inn i øynene når de andre får boksemat og godtbiter og det som er, og hun vil ikke ha.. så kommer hun og skriker til meg... "jeg vil også ha!!"... Hvis dere skjønner... :roll:  :hilse:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« Svar #6 på: 21 November 2005, 01:47:38 »
Vet akkurat hva du mener, den ene katten vår spiser alt av godsaker, mens den andre er veldig kresen på mat. de får et sånn " åhhh så synd det er på meg" uttrykk :leiseg:

Du får bare prøve deg frem med forskjellig mat, fenalår blir vel litt for salt, da..har du prøvd krabbepostei og sånne ting?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
Graver ved matskålen
« Svar #7 på: 21 November 2005, 22:34:36 »
He he, Piros "graver" også "ned" maten sin, men ingen av de andre kattene mine gjør dette.

Men nå må det jo sies at det sjelden er mat igjen å "grave ned", pga at Csoki er som en glupsk, halvveis utsultet ulv, som sluker det meste. Hvis maten er ekstra god, kan hun proppe i seg så mye at hun kaster opp etterpå (og DET får Piros lov til å spise opp...!  :?: )

Før Mary ble (nesten.....) stueren, prøvde også Piros å grave ned kablene hun la på gulvet. Stakkars lille Piros... Uansett hvor mye han gravde, hjalp det ikke mot den fæle lukta!  :shock:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Graver ved matskålen
« Svar #8 på: 21 November 2005, 22:52:17 »
Csoki: :lol: for noen rare men morsomme katter du har!!!

Liten: Nei hun får ikke fenalår, det blir ALTFOR salt... Men jeg ser hun vil ha... hehe.. krabbepostei har jeg ikke prøvd nei, men takk for tipset! Noen andre tips til en kresen men godte syk pus? Tar i mot med glede!!! :neie: