Jeg kjenner ikke til hva Mexico krever av dokumentasjon for import av dyr, men du kan kanskje kontakte den meksikanske ambassaden? Jeg kan ikke tenke meg at de krever spesielt mye. Høyst sannsynlig en rabiesvaksine, en viss ventetid etter at den er satt (f.eks. 30 dager), en veterinærattest, og neppe spesielt mye mer. Men for all del, sjekk det grundig før avreise :shock:
Angående selve reisen har SAS et underfirma eller noe lignende som heter Trust Forwarding (tror jeg). Dette er SAS' cargo-del. De tar seg også av frakt av dyr som reiser uten eieren. Hvis kjøperen kommer for å hente katten (kanskje noe tvilsomt, siden de bor i Mexico???), kan dette ordnes gjennom flyselskapet han/hun flyr med. På så lange reiser er det ikke sikkert katten får være med eieren i kabinen uansett.
Hvis du finner en rask rute, kan det faktisk bli kortere reisetid for katten å dra til Mexico enn det kan ta å dra endel steder innen Europa (hvis man må bytte fly). Hunden min endte en gang opp med å sitte 11 timer i bur, inkludert forsinkelser og flybytter. Det gikk fint, selv om hun måtte tisse veldig da hun endelig kom fram! En katt har jo den luksusen at du kan sette en tissekasse inn i buret (velg et ganske stort bur, gjerne beregnet på mindre/mellomstore hunder), noe varmt og mykt å ligge på og vann, og katten klarer seg sikkert fint.