Skrevet av Emne: Info om vann og plassering av vannskål  (Lest 18391 ganger)

Utlogget Paradox

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
Sv: Info om vann og plassering av vannskål
« Svar #60 på: 04 Mars 2010, 16:03:51 »
Det har blitt en del investeringer til katten nå i begynnelsen, så noen fontene blir det ikke med det første.
Men plassering av vannskål kan jeg allerede skrive under på at fungerer glimrende! :)

Utlogget Gobifia

• Nytt medlem
  • *
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #61 på: 04 Mars 2010, 21:03:53 »
Hei leste nettopp dette og har ikke sett katten min drikke av vann skålen hun kommer løpende hver gang jeg bruker vasken og drikker der. så jeg måtte bare prøve gikk og hentet vann skålen og satte den i stuen og tror dere ikke hun drakk :icon_smile: de er nå rare.

Vi hadde samme erfaring og trodde vel ikke helt på tipset jeg fant her. Men 10 minutter etter at vannskålen ble flyttet satt pus og drakk av den. Og gjør det nå regelmessig. Supert!! :-)

Utlogget Henrik86

• Fin pus
    • Vis profil
Sv: SV: Info om vann og plassering av vannskål
« Svar #62 på: 20 April 2010, 00:21:27 »
Ensidig kosthold er selvfølgelig like skadelig for dyr som for mennesker.

Dette medfører ikke riktighet. En katt vil få dekket alle sine behov med et kvalitetstørrfòr. Man kan ikke sammenligne katt og menneske slik.
« Siste redigering: 20 April 2010, 00:25:36 av Henrik86 »

BenteR

• Gjest
« Svar #63 på: 20 April 2010, 01:27:03 »
Børre drikker fra bikkjene si vannskål på kjøkkenet eller fra bikkjeskåla på gangen, han drikker fra fatet under potteplanter, han drikker fra si skål som står der han får servert maten (maten står jo ikke framme hos oss, men han drikker enten rett før han spiser eller etterpå selv om maten er servert side om side med vannskåla), han drikker fra do :sickcat: og fra rennende kraner, fra sølepytter etter snøsmeltinga smaker det også bra, men det siste stuntet hans er å drikke fra fotbadet til ene guttungen :sickcat:........

Utlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 263
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #64 på: 20 April 2010, 08:29:39 »
Her har de en skål på kjøkkenet og ei på badet.  Den på badet er tydeligvis å foretrekke.  Om sommeren har de også en diger skål på verandaen.  Men det som forunder meg er at de ikke vil ha kaldt vann.  Hvis jeg glemmer meg og har i kaldt vann når jeg skifter er det ingen som vil ha, har jeg i litt lunkent vann står de i kø for å drikke.... 
 :klø seg:

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 111
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #65 på: 20 April 2010, 14:28:44 »
Jeg tror dyrene liker best vann som ikke er for kaldt.

Jeg fyller vann om morgenen, noen ganger om kvelden. Da fyller jeg litt på med kaldt vann fra springen, og så etterfyller jeg med kokt vann fra vannkokeren så det blir passe temperert. Det virker som Pinot liker veldig godt når jeg gjør det. Han skal omtrent alltid drikke når jeg gjør dette. :)

Utlogget bmy

• Skravlepus 2
  • Takket: 43
    • Vis profil
« Svar #66 på: 20 April 2010, 17:46:11 »
Her vil alle sammen drikke av et vannglass i 2 etg.  :fnis: Ikek av den nye flott store vannfontena nei

Utlogget Snully

• Spretten katt
  • Takket: 2
  • Mamma til to Prinsesser.
    • Vis profil
« Svar #67 på: 20 Mai 2010, 14:11:38 »
Alt er vel og bra med vannskåler.. det kjipe er at uansett hva vi gjør her, så smaker UANSETT vannet fra enten do, badevasken eller badevannet jeg bader i best..
katter altså!:D
Jeg skulle ønske jeg var to kattunger, for da kunne jeg leke med hverandre..

Utlogget Jacinta

• Fin pus
  • Takket: 1
  • With the Love - L.O.V.E!
    • Vis profil
    • Christian accesories
« Svar #68 på: 08 August 2010, 11:44:21 »
Har et spørsmål angående vannskåler: var et program på Animal Planet om katter der de sa at katter likte IKKE å få værhårene oppi skåla, så det beste var å bruke vide skåler eller fat. Jeg har vanlige "dyreskåler" til Michael, han klager ikke......?? Tar jeg feil eller?

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #69 på: 08 August 2010, 11:56:06 »
Jeg har hørt det samme som deg, og at det gjelder både når de spiser og drikker. Kanskje det er derfor mange katter tar ut maten av fatet først, og så spiser det fra gulvet?  :klø seg: Vet ikke, bare en tanke jeg fikk nå.

Pinot finner seg i hvert fall i av å spise fra dype tallerkener  :morsomt: Eva liker best å spise direkte fra matbrikken på gulvet  :morsomt:

Snipp

• Gjest
« Svar #70 på: 08 August 2010, 18:09:53 »
Da vet jeg det... Har matskålen og vannskålen ved siden av hverandre  :whistling: Så har jeg en vannskål ute, vet ikke helt hvorfor   :icon_twisted:

Utlogget taniaez

• Spretten katt
  • <3
    • Vis profil
« Svar #71 på: 12 Oktober 2010, 20:52:13 »
Dette var ikke jeg klar over. Har merket at hun ikke drikker så mye.
Kanskje det er derfor.
Hun liker is kaldt vann og drikke fra vasken :)
Lurere på om jeg skal kjøpe meg fontene
Noen som vet hvor mye en vannfontene koster?

miomin

• Gjest
« Svar #72 på: 22 Mai 2011, 15:03:16 »
Åååh er det mulig, har alltid lurt på hvorfor ho løper etter meg inn på do og opp på vasken og skal ha vann.. hehe.. Og har jo egentlig lagt merke til at ho aldri drikker og spiser samtdig. det er alltid en av delene. TAKK. Det lettet nysgjerrigheten min  :happy:

Det fungerte jo, flyttet vannskålen ut i gangen og ho sto og drakk kjempe lenge :) får se om ho fortsatt løper inn på do da.... thihi..:)

Utlogget HannaC

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #73 på: 29 Mai 2011, 23:18:26 »
Hehe, det viste jeg ikke. Selv om forklaringen er veldig opplagt..
Jeg har flyttet vannskålen ca. 1,5 m unna maten og nå drakk hun fra den med en gang :) Vanligvis drikker hun bare litt fra den, men liker helst å drikke fra vannglass oppå bordet osv :p

Utlogget Kristin.v

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #74 på: 15 Juli 2011, 23:13:42 »
ojj! det kan forklare koffor katta vår ikkje drikker på kjøkkenet uten at han er nødt =P
han begynte med bare å ville drikke fra vasken på badet, og no.. vell.. no er det sånn at han bare drikke av drikkeflaska vår... vi må stå å helle vatn ut av ei flaske for at han skal drikke!

Utlogget sisselis

• Nytt medlem
  • *
  • Ragdoll Dante & Collie Brage
    • Vis profil
    • (N) Amasing Star`s Dante of Donatello & N UCH Privat`s Epos Bragger
« Svar #75 på: 01 Mars 2012, 21:45:30 »

Var ikke klar over dette med plasseringen av vannskålen. Jeg har 2 stk dobbeltskåler (mat og vann ved siden av hverandre), men pusen har ALDRI drukket vann fra egne vannskåler...
Fra han kom i hus har han forsynt seg av hundevannskålen(e), selv da han var så liten at han "klatret opp" til denne :fnis:
Jeg har prøvd å skifte vann ofte, da jeg har hørt at katter er mer sære på friskt vann enn hunder, i katteskålen uten at det har hjulpet.
Har bare konkludert med at "hundevann smaker bedre enn kattevann"  :morsomt:
Har ikke prøvd å sette "kattevannet" lengre unna matskålen da jeg fortsatt synes han er så søt med hundeskålen og det ikke er noe problem i. f.t. denne praksisen her i huset.
Uansett et veldig nyttig tips og info!!!!!

Dante, Brage & Sissel

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #76 på: 02 Mars 2012, 08:19:03 »
Så herlig bilde, Siselis  :flirt:      :morsomt:

Utlogget marirari

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • MariZoo
« Svar #77 på: 10 Mars 2012, 01:35:13 »
Jeg leste denne tråden for litt siden og prøvde ut dette med å sette vannskålen noen meter i fra matskålene. Jeg må fylle på skålen to ganger i løpet av dagen, de har aldri drukket så mye vann før. Nå drikker både mine to og huseier sin katt fra skålen på sin nye plass. Før drakk Mandel alltid fra badevasken og Miley fisket vann ut av en vannkanne jeg pleier å ha stående med vann oppi.

Moro at instinktet er så sterkt  :)

Bloggen min - www.marinordvik.com

Utlogget Oda

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Bergenser
    • Vis profil
« Svar #78 på: 10 Mars 2012, 08:50:04 »
Jeg leste denne tråden for litt siden og prøvde ut dette med å sette vannskålen noen meter i fra matskålene. Jeg må fylle på skålen to ganger i løpet av dagen, de har aldri drukket så mye vann før. Nå drikker både mine to og huseier sin katt fra skålen på sin nye plass. Før drakk Mandel alltid fra badevasken og Miley fisket vann ut av en vannkanne jeg pleier å ha stående med vann oppi.

Moro at instinktet er så sterkt  :)

Så bra  :icon_smile:  Min pus har faktisk flere vannskåler rundt omkring, og tar seg gjerne noen slurker her og der  :happy:

Utlogget Ylaron

• Nytt medlem
  • *
  • Abbath, Mozart & Gandalf
    • Vis profil
« Svar #79 på: 26 Mars 2012, 02:08:11 »
Jeg har plassert vann flere steder i huset; en ved siden av maten. Denne drikker de ok av, me favoritten er vår gedigne innedørs vannfontene som tar 20 L vann. Denne er populær til bade drikking og leking  :Ohyeah:
Utenom det drikker Abbath fra badekaret... merkelig nok. Det ska være varmt og godt. *nam nam*
(Men han er jo litt rar, han ELSKER appelsin juice og appelsin-is, yoghurt med jordbær eller bringebær og syltetøy.... )
De to andre er litt mer "normale".
Abbath: 14.03.10
Mozart: 30.04.10
Gandalf: 11.10.10