Skrevet av Emne: Kattehus  (Lest 957 ganger)

Utlogget Hazel

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kattehus
« på: 13 November 2005, 21:50:45 »
Vi har planer om å lage et lite kattehus til pusene nå før vinteren setter inn for fullt, til å ha ute på terrassen. Ikke alltid de er å oppspore før vi legger oss om kvelden eller vi skal ut av huset, og liker ikke tanken på at de skal ligge ute og fryse.
Noen som har tips til hva vi kan isolere med? Innbiller meg å ha hørt noe om at isopor er bra? Og hva slags underlag kan vi bruke som ikke blir vått og ekkelt?
Blir veldig glad for tips!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattehus
« Svar #1 på: 13 November 2005, 22:24:17 »
Hva med å bruke isolasjon? ( glava eller rockwool ) Holder sikkert lenge med å kjøpe en rull :thumbsup: og bruke en palle som underlag ( isolere den også selvfølgelig da :thumbsup: ( og spikre planker over )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattehus
« Svar #2 på: 16 November 2005, 02:23:47 »
eg trur at det er slik at glava og rockwool funker veldig bra som isolasjone, så lenge det ikkje kjem vann i det. det vil sei at det må vera heilt tett alle kanter. (meiner å hugse det etter bygningslære på jordbruksskule).
eg som er økologisk innstillt ville kanskje prøvd å lage to vegger liksom og ha vanleg saueull inn i mellom. (fåes ved bonden til ca. 50kr kiloen).

men det er berre noko som eg hadde syntes er kjekt å prøve for å eksperimentere litt. kan godt hende at det ikkje er praktisk i det heile tatt.

heike

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Kattehus
« Svar #3 på: 16 November 2005, 09:56:50 »
Tror nok "regelen" om at skal det være isolasjonsevne,må det være tørt gjelder alle typer isolasjon..

Vile satset på å få huset skikkelig tett og så gått for isopor,jeg.. (det er nok det tryggeste,skulle det nå allikavell komme vann inn i det) Og heller satset på saueull som underlag.

For å sørge for å få det tett ville jeg bygd taket slik at det gikk godt utenfor veggene om du skjønner.. da drypper ikke  regnet rett ned forrran inngang. Eventuelt hatt en svak helling bakover på det. Samt takpapp.
For å tette alle skjøter finnes det kantlister å få kjøpt-de er supereffektive!  :thumbsup:

Lykke til!!
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!