Skrevet av Emne: Problem med sutting...  (Lest 1926 ganger)

Utlogget AnaXyd

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Problem med sutting...
« på: 10 November 2005, 21:27:21 »
Hei jeg har to katter og den ene driver å sutter med engang den skal kose... Jeg har prøvd å ta den vekk men den vil ikke slutte å sutte... Dette begynner å bli et stort problem siden det er ganske ekkelt at en katt sutter på deg og overatl... Noen som har noen forslag?

Kismet

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #1 på: 10 November 2005, 21:33:08 »
Hvor gammel er den ? Har du hatt den lenge ? Hvor gammel var den da den ble tatt fra mamman sin ?

Utlogget AnaXyd

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Problem med sutting...
« Svar #2 på: 10 November 2005, 21:36:35 »
Sitat fra: Kismet
Hvor gammel er den ? Har du hatt den lenge ? Hvor gammel var den da den ble tatt fra mamman sin ?

Den var 8 uker når den ble tatt fra mora. Og har hatt den i 6 uker...

suzie

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #3 på: 10 November 2005, 21:49:03 »

Det har ingen ting å si hvor gammel den var da den ble tatt fra moren.   Jeg fikk min katt da han var 12 uker. og han suttet på halen sin. nå er han 1 1/2 år, og sutter noen ganger enda på halen.. jeg har underskt dette over alt, hos veterinæren min, og alle mener det er hans kose måte. han gjør det når han koser seg ekstremt!   :åhhhh:
Tror ikke det er så mye å gjør, jeg prøvde fortvilt å få han til å slutte med det. men jeg ga opp!  men du kan selfølgeli ta han bort hver gang han begynner.  den første plassen jeg spurte om råd, var her inne.(eller kattsnakk.com). å alle mente han ble tatt for tidlig fra moren, men han var tross alt 12 uker. og alle andre jeg har spurt sier det er feil..  men jeg påstår ikke noen ting, sier bare det jeg har blitt fortalt.

Utlogget AnaXyd

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Problem med sutting...
« Svar #4 på: 10 November 2005, 22:01:21 »
Sitat fra: suzie

Det har ingen ting å si hvor gammel den var da den ble tatt fra moren.   Jeg fikk min katt da han var 12 uker. og han suttet på halen sin. nå er han 1 1/2 år, og sutter noen ganger enda på halen.. jeg har underskt dette over alt, hos veterinæren min, og alle mener det er hans kose måte. han gjør det når han koser seg ekstremt!   :åhhhh:
Tror ikke det er så mye å gjør, jeg prøvde fortvilt å få han til å slutte med det. men jeg ga opp!  men du kan selfølgeli ta han bort hver gang han begynner.  den første plassen jeg spurte om råd, var her inne.(eller kattsnakk.com). å alle mente han ble tatt for tidlig fra moren, men han var tross alt 12 uker. og alle andre jeg har spurt sier det er feil..  men jeg påstår ikke noen ting, sier bare det jeg har blitt fortalt.

Så det er ingenting jeg kan gjøre? Mamma hadde en katt for litt siden og den ble tatt fra mora når den var omkring 12 mnd. Den suttet mye men sluttet etterhvert... Mamma pleide å ta den vekk hver gang... Men jeg har prøvd det med min også! Og det hjelper ikke!

suzie

• Gjest
Re: Problem med sutting...
« Svar #5 på: 10 November 2005, 23:39:33 »
Min katt suttet på halen sin, jeg prødve fortvilt å fa ham til å slutte, men det har jeg ikke klart! har blitt mye bedre i det siste halve året, men det hender enda at han sutter på halen. har egentli ikke så mye peiling på dette, men jeg tror ikke det er så veldig mye å gjøre.. kattene er jo kjennt for å være sta!!  men lykke til uansett  :thumbsup:

Kismet

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #6 på: 11 November 2005, 12:36:14 »
Det er vel forskjell på katter også, noen kattunger vil vel ikke ha problemer med å bli tatt fra moren tidlig, mens andre kanskje ikke er like klare.
Dette kommer vel an på hvor mye den har "lært" av kattemamma ?

Kismet

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #7 på: 11 November 2005, 13:59:41 »
Katteklubben jeg er medlem av har 10-ukers regel.
Litt delte meninger ute og går da altså.

Jeg skal ikke uttale meg hvor "skadelig" det måtte være for en pus å bytte hjem ved f.eks 8 ukers alder, jeg bare tenkte høyt i mitt forrige innlegg.

I dette tilfellet, i denne tråden (og i mange andre tilfeller), så er det jo for seint å gjøre noe med når katten allerede er blitt levert.

Da handler det jo om å gjøre det beste ut av situasjonen og gjerne prøve å tilrettelegge så godt det er mulig ut ifra kattungens behov :)

Linda

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #8 på: 11 November 2005, 19:51:26 »
Jeg tror at mange (de fleste?) er klare ved 12-13 uker, mens andre kanskje trenger 14-16 uker hos mor. Jeg tror ikke noen kattunger har godt av å bli tatt for tidlig fra mor, selv om de kanskje ikke får "synlige" skader av det.

Attack`s

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #9 på: 11 November 2005, 21:40:18 »
Jeg venter til dem er fullvaksinerte før de får reise,så da er dem 14-16 uker.

Linda

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #10 på: 11 November 2005, 21:51:05 »
Sitat fra: Attack`s

Det samme kommer jeg til å gjøre når jeg får kull her, minimum 14 uker kommer ungene til å være ved levering :thumbsup:

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
Problem med sutting...
« Svar #11 på: 11 November 2005, 21:55:22 »
Det samme gjør Tony, katten som dukket opp 'på døra' her. Han sutter ganske mye, lager faktisk store flekker med spytt, men han er så i himmelen når han gjør det, at eg lar han få lov...  :roll: Han stamper i tillegg, og med deilige lange klør inn i magen, er ikkje det akkurat drømmesituasjonen  :lol: Men eg fjerner forsiktig føttene hans, og lar han få sutte i vei  :hilse:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
Problem med sutting...
« Svar #12 på: 12 November 2005, 13:20:13 »
carmen vil også sutte, men hun skal kun sutte på øret mitt. lille raringen min :åhhhh:

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Linda

• Gjest
Problem med sutting...
« Svar #13 på: 12 November 2005, 16:56:20 »
Sitat fra: Queen of Swords
Sitat fra: Attack`s

Overlegent den aller beste ideen.  :thumbsup:

Og det er vel strengt tatt det regelverket sier også (at katten skal være fullvaksinert ved levering) :thumbsup:

Utlogget vassjenta

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Problem med sutting...
« Svar #14 på: 13 November 2005, 18:05:31 »
Jeg har to kattunger på 11 uker nå, da jeg fikk de for tre uker siden. Den ene kattungen liker å kose mye, den andre ikke så mye. Den som liker å kose, bruker noen ganger å patte på klærne mine. Er jo ikke helt artig at de skal gjøre det, men jeg tror ikke det har med nårtid de ble tatt fra moren. Vi har jo sett eksempler som heller begge veier, så kanskje det er noe annet. Vi mennesker er alle forskjellige, og det er katter også, så kanskje det ikke er noe galt med å patte?
Jeg syns for min del at det er ganske koselig når Onyxia ligger å patter å lage grundige malelyder  :thumbsup:
meg og mine to små nesten-barn =)

Utlogget vassjenta

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Problem med sutting...
« Svar #15 på: 17 November 2005, 13:02:10 »
Jeg er fullt klar over at de ble levert alt for tidlig, men moren forsvant, og hun som hadde kattungene var veldig allergisk, så hun kunne ikke ha de. Moren og kattungene ble funnet under huset deres, så hun stakk vel av gårde når hun fant ut at ungene hadde det bra der.
meg og mine to små nesten-barn =)

Utlogget anita

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • maxis hjemmeside
Problem med sutting...
« Svar #16 på: 17 November 2005, 13:09:23 »
Jeg har hatt to katter som sutter mye. De slutter med å sutte på deg og alt annet enn ull når de blir større. Pass på å ikke ha ull pledd og klær liggende fremme. Ting av ull stimulerer lysten til å sutte. Men slapp av det går over.

Utlogget anita

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • maxis hjemmeside
Problem med sutting...
« Svar #17 på: 17 November 2005, 14:05:08 »
Jeg fikk Maxi da han var tre måneder og ville aldri sendt avgårde kattunger herfra før det heller, men i dette tilfellet kan jeg forstå det da.