Skrevet av Emne: Har du en favorittkatt, eller en du er mer knyttet til ?  (Lest 1345 ganger)

Kismet

• Gjest
Har du en favorittkatt, eller en du er mer knyttet til ?
« på: 10 November 2005, 18:57:05 »
Til dere som har mer enn èn katt: Har du èn katt du har spesielt sans for, en du er spesielt knyttet til  eller er du like knyttet til alle ?

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #1 på: 10 November 2005, 20:16:11 »
ojoj, favorittkatt ja.....tror egentlig ikke att noen av mine er mer favoritt enn de andre. Alle har hver sett spesielle væremåte og jeg er like glad i hver eneste en!! :love:

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 10 November 2005, 21:01:55 »
Hva med de som har en 5-6 katter, klarer de å fordele oppmerksomheten noenlunde likt blandt alle, eller om det automatisk vil være de som er mest pågående som får mest oppmerksomhet.

Jeg har bare to, og de er ganske så pågående og krever sin dose av oppmerksomhet begge to, så jeg tror vi har balansen iorden, jeg prøver iallefall å behandle begge to helt likt, uten å favorisere, selv om jeg skal innrømme at kattungen han har nok en ekstra spesiell plass i hjertet mitt.
Men så har jeg bare hatt skogkatten i 5 uker da, så jeg vil nok knytte meg like mye til han etterhvert tenker jeg.

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 34
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #3 på: 10 November 2005, 22:07:57 »
Hei
Dere snakker om at gi kos og kjærlighet til mange katter. Jeg har 8 katter. Det er 6 balinesere og 2 huskatter + en liten huskattunge men den har fått nytt hjem. Alle mine katter lever sammen med oss. Er ikke innesperret på noe rom. Det vi si om natten bor balineserene på badet og huskatten ellers i huset. Men om dagen går dem sammen med oss men her får dem også gå ut om dem vil det. Ellers så ligger det som regel en to tre stykker på fanget mitt og resten på sofaer.
Så jeg tror det er mye opp til en selv det med å vise omsorg og kjærlighet.
Ha det godt.
Hilsen Randi

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 11 November 2005, 05:45:17 »
Jeg er like glad i alle kattene mine,og alle går hvor de selv vil her i huset.
Minste mann er jo mest pågående her nå,og da frøkna her hadde løpetid så klamret hun seg til ekstra oppmerksomhet :engel:

Men balineser kastraten min er likevel min hjertekatt.Det er bare noe helt spessielt med han for meg.Han er liksom ikke "bare en katt".Han er usedvanlig rolig,tålmodig og god og snill.
Og han vil alltid forbli min aller beste kattevenn.

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 34
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #5 på: 11 November 2005, 14:29:37 »
Hallo
Så jeg treffer kjente er også? Her er vi også like glad i våre katter. Her går dem hvor dem vil.
Randi

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 11 November 2005, 16:27:40 »
Sitat fra: Randi
Hallo
Så jeg treffer kjente er også? Her er vi også like glad i våre katter. Her går dem hvor dem vil.
Randi

Hei hei!
Ja,kjente stikker av og til innom :lol:
Det  som er så deilig med alle kattene,en blir alltid elsket like høy tilbake :love:

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 11 November 2005, 18:59:02 »
Ja, den kjærligheten man får i retur, kosen og gleden er helt fantastisk  :love:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11 November 2005, 19:19:46 »
Jeg har 3 katter og er sefølgelig like glad i dem alle sammen. Gjør ikke forskjell på dem. Men jeg må si at Toulouse  ( siamgutten) er helt spesiell. Han er rett å slett så god og herlig, og han gir så masse av seg selv. Det går egentlig ikke å beskrive han må oppleves hehe. Men selvsagt er jeg kjempeglad i dem andre også :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11 November 2005, 22:11:10 »
Jeg har tre katter, (4 om en teller med gamlingen hjemme med pappa), og jeg er like glad i alle sammen! Men.. (alltids et men..) Shakira er nok min øyensten, hun er liksom den som er mest pratsom, og god, gir meg klemmer og susser, og ja, er bare spesiell på en måte! Lydig og forstår meg, trøster meg og roer meg ned om jeg er høgrøstet(les:biter meg i handen eller kneet!). Musa mi! :love:

Mens Amadeus hjemme med pappa er gode gamle koseklumpen min, som jeg har en spesiell plass til i hjertet mitt.. han vet at det er meg når jeg kommer på besøk, det merker jeg.
Ozzy er maserompa vår, og tullefanten, som er også spesiell på sin måte (very special..) Faramir er selvfølgelig matmors lille hjertegull og koseklump, ordet oppmerksomhetssyk fantes ikke før han kom! :lol: Så alle har sin spesielle plass, men Shakira tar liksom kaka, hun har jeg et spesielt forhold til..:love:

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
« Svar #10 på: 12 November 2005, 01:13:14 »
Jeg blir ikke mer glad i en enkelt av dyrene mine fordi det er forskjellige typer kjærlighet, om du skjønner hva jeg mener?

Csoki er min masete lille diva, og jeg er glad i henne for det hun er.
Piros er min kvasi-tøffe kløne, og jeg er glad i ham for det han er.
Mary (hunden) er kosejenta mi som alltid, alltid er glad for å se meg, og jeg er glad i henne for det hun er.
Havana er en malemaskin og gulljenta mi, og jeg er glad i henne for det hun er.

Jo mer kjærlighet man gir, jo mer får man tilbake  :love:  (selv om de kan drive meg til vanvidd innimellom, såklart... Sitat min mor, som nå ha bodd i hus med birma i to uker: "Vi er enige om at Csoki er en ganske krevende katt!")   :idea:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12 November 2005, 01:18:27 »
Sitat fra: csoki
Jeg blir ikke mer glad i en enkelt av dyrene mine fordi det er forskjellige typer kjærlighet, om du skjønner hva jeg mener?
Jo mer kjærlighet man gir, jo mer får man tilbake  :love:

Signerer på den, birma er veldig masete katterase, men uten å lage lyd! :)

Kismet

• Gjest
« Svar #12 på: 12 November 2005, 08:08:02 »
Ja, jeg skjønner godt hva du mener csoki, de er herlige på hver sin måte  :love:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12 November 2005, 13:10:35 »
Jeg har tre katter og er like glad i de alle, men om en skal bli utkåret som min øyensten så blir det nok Pia, som var (og selvsagt fortsatt er) min første katt. Uansett så får kattene like mye kjærlighet, de er alle spesielle på hver sin måte. Pia får kanskje bittelitt mer oppmerksomhet for øyeblikket, men det er fordi hun etter flere år endelig har begynt å oppsøke kos.  :love: Da må jeg jo selvsagt benytte meg av det.  :idea:

Linda

• Gjest
« Svar #14 på: 12 November 2005, 16:58:58 »
Jeg er utvilsomt like glad i alle kattene mine, men de er jo spesielle på hver sin måte. Huskatten min betyr nok ekstra mye for meg, fikk henne i en vanskelig periode i livet og hun har hjulpet meg gjennom mange tunge stunder :love:

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
« Svar #15 på: 12 November 2005, 17:01:41 »
Sitat fra: catzy

Åja??!!! Uten lyd?!! Jeg kan forsikre deg om at Csoki er full av lyd, det er ganske vanskelig å overse (eller overhøre) henne    :cool:

Linda

• Gjest
« Svar #16 på: 12 November 2005, 17:25:38 »
Sitat fra: catzy

Åja??!!! Uten lyd?!! Jeg kan forsikre deg om at Csoki er full av lyd, det er ganske vanskelig å overse (eller overhøre) henne    :cool:

Mine to birma-engler lager også lyd så det holder, ikke vanskelig å høre at de har siameser på linjene :lol:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #17 på: 12 November 2005, 19:45:25 »
Det er vanskelig å si hvem man liker best. Jeg har 5 katter her hjemme som har hvær sin spesielle historie.
Oskar er min Norske Skogkatt og er bare en kjempestor bamse.Altid rolig og harmonisk.
May er huspusen min som er alles øyesten og vaktmester,ja hun blir kalt vaktmester pga at hun rydder opp etter at katten ikke har gjort jobben sin på do. Hun er den som krever minst.Men jeg er så glad for at hun ikke møtte bøte med livet pga av noen ikke tror på sterelisering og p-piller.
Lady er kommer fra food-gården. En liten sky og redd pus vi henter, som ble tvangskoset for å bli sosial og for at hun skulle skjønne at vi ikke var slemme. I dag kommer hun og slikker meg som kos. Hun er bare nydelig.
Nora er en grå og hvit langhåret jente som el "layd", tror hun. Meget bestemt dame, hyperaktiv da hun skal ha kos, for da må hun bare ha. Jeg er  glad vi kunne ta henne med hjem, da eks.mammaen hennes ikke kunne ha henne mere.
Og så har Doffen. Her må jeg innrømme at han er vledig spesiell for meg. Jeg har flasket opp han fra hans første dag, pga at noen hadde satt han og 2 søsken til ut i en eske. Han er nok babyen min.
Men gud å jeg elsker dem alle sammen. Og så rørt jeg blir i hjertet av å skrive om pusen mine. Kunne har skrevet ennå mere. Ja,da hvet jeg skal gi meg....
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08