Skrevet av Emne: Evje Dyreklinikk  (Lest 1902 ganger)

Attack`s

• Gjest
Evje Dyreklinikk
« på: 10 November 2005, 12:45:56 »
Idag var jeg å vaksinerte katt,skulle sjekke lille Cali som har fått et sår pga lek (jeg,hønemor),og hund som hadde dobbelt med jeksler.

Evje drivers av samme som dem i Vennesla.

Jeg belaget meg på en dyr slutt sum på regningen.

Katt fikk vaksine og helsesjekk.
Lille Cali ble sjekket og fikk med seg en antibiotika salve og ville bli frisk på 4-5 dager,så var det hundens tur.

Vel han fikk narkose,jeg gikk ut å luftet han,han kom inn og fikk litt mer narkose og sovnet omsider.
Ble sjekket i munnen som viste seg at han ikke hadde dobbelt sett med jeksler likevel. (oppdretter av hunden mente han hadde dobbelt sett).

Både jeg og dyrlegen var lykkelig for at Nero slapp operasjonen.
Så da fikk han oppvåkningssprøyte + han hadde fått ekstra smertestillinde til ingen nytte + valium for å få bort ev hallusinasjoner på narkosen.
Stakkars Nero var helt tullete,men fikk etterhvert vekk hallusinasjonene (det var vondt å se på) og sjanglet seg bortover gulvet som Bambi på isen.
Han fikk forresten tømt analkjertlene før han våknet.
Æsj,for en stank :lol:

Jeg har trodd vaksinen har vært så billig hjemme hos lokal dyrlegen her,men for alle disse medisinene og 2 timer hos dyrlege betalte jeg ca 700kr. (inkl kjemisk kastrering av hunden)

Flink er dyrlegen og rimelig i pris,og kattene og hunden elsket han.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Evje Dyreklinikk
« Svar #1 på: 10 November 2005, 13:46:41 »
Ja, de er kjempeflinke :thumbsup: ( men er det same personer som driver på Evje som på Vennesla da :hæh:..er jo to personer liksom..kan ikke være to plasser samtidig :hilse: )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
Evje Dyreklinikk
« Svar #2 på: 10 November 2005, 15:50:39 »
Samme eier og konsept.
Men dyrlegene er ikke tilstede på samme tid. :åhhhh:  :lol:

Gleder meg til å se om kastreringen virker på Nero da,så kanskje han kan roe seg ned noen hakk :lol:

Så var det så deilig at lillepusen ikke feilte noe alvorlig :thumbsup:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Evje Dyreklinikk
« Svar #3 på: 10 November 2005, 22:10:47 »
Du må huske på at du får det billigere når du har med deg flere dyr samtidig :) Om du bare hadde hatt en katt, så hadde det sikkert vært dyrere. ( mener ikke da at det hadde kosta over 700, men at det hadde blitt dyrere for en om du skjønner )

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Evje Dyreklinikk
« Svar #4 på: 10 November 2005, 22:29:38 »
Sitat fra: Attack`s
Samme eier og konsept.
Men dyrlegene er ikke tilstede på samme tid. :åhhhh:  :lol:

Gleder meg til å se om kastreringen virker på Nero da,så kanskje han kan roe seg ned noen hakk :lol:

Så var det så deilig at lillepusen ikke feilte noe alvorlig :thumbsup:

Grunnen til at jeg lurer er at de som er avbildet på nettsiden er de som jobber på Vennesla hehe
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
Evje Dyreklinikk
« Svar #5 på: 11 November 2005, 05:55:14 »
Sitat fra: Lene
Du må huske på at du får det billigere når du har med deg flere dyr samtidig :) Om du bare hadde hatt en katt, så hadde det sikkert vært dyrere. ( mener ikke da at det hadde kosta over 700, men at det hadde blitt dyrere for en om du skjønner )

Det gjelder ikke helt for han.
Lokal dyrlegen min som er ny her fører tydligvis storby priser.
Feks kastrering av hunnkatt på 1500kr.
På Evje er dette rimeligere og med bra utstyr (dem skal også forbedre dette enda mer)

Da rottene var syke,tok en venninne dem med til Evje.
Fikk regning på 100kr + låne hjem litt vibarmycin + 3 rotter fikk hver sin spøyte mot midd.
Så denne dyrlegen jobber mer for dyrene enn kun tenker penger.

Men sånn sett så er det jo ikke prisen det kommer an på,men om jeg er tilfredstilt med jobben dem gjør og at dyrene mine er rygge.
Og en klinikk er tryggere enn et lite kontor med bare det mest nødvendige utstyr.
Hadde ikke sterilisert kattene mine hos han hos oss ihvertfall.Han har ikke en egnet benk til det en gang.

Kattene mine likte ikke forrige dyrlege her,til og med ikke Felix som normalt elsker alle.
Den nye lokal dyrlegen her elsker kattene,da han var hjemme hos meg en gang for å utføre en helseattest for en katt som som skulle flytte i oktober.Kanskje han tok ekstra  betalt for kos og kos og atter kos?
For Felix og Bajas ville ikke at han skulle gå :lol: