Skrevet av Emne: Hvordan få vekk kattehår fra møbler og klær?  (Lest 1468 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Hvordan få vekk kattehår fra møbler og klær?
« på: 09 Mai 2005, 10:46:13 »
Noen med tips? Bruker selv sånn klesbørste kombinert med tørketrommel på klærne, og støvsuger på soaen, men gardinene er et mareritt, har ikke lyst å vaske dem for ofte heller ( haaater å stryke hehe ) og klesbørste er liksom ikke så effektivt der, støvsuger der også jeg, men får ikke med meg mer enn halvparten  :mad:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #1 på: 09 Mai 2005, 11:00:31 »
Jeg pleier å bruke sånn klesrulle med limband på som man river av etter hvert. Den bruker jeg på en del klær før jeg vasker dem, av og til etterpå. Det er effektivt men tidkrevende. Vi har ikke tepper på gulvene heldigvis, sofaen støsuger jeg. Men kattehår er det overalt likevel da!
Har ikke merket at det fester seg så mye i gardinene. Kommer kanskje an på stoffet?
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 Mai 2005, 12:10:29 »
Sitat fra: Ryvita
Jeg pleier å bruke sånn klesrulle med limband på som man river av etter hvert. Den bruker jeg på en del klær før jeg vasker dem, av og til etterpå. Det er effektivt men tidkrevende. Vi har ikke tepper på gulvene heldigvis, sofaen støsuger jeg. Men kattehår er det overalt likevel da!
Har ikke merket at det fester seg så mye i gardinene. Kommer kanskje an på stoffet?

Det var den rulla jeg skulle fåreslå å :)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 Mai 2005, 13:41:01 »
Våre katter elsker å gå bak gardinene og kose seg i vinduene, det er derfor der er så mye hår der hehe..vi bor i en kjeller og de må jo ut vinduet når de skal ut her ( da kommer de rett ut i hagen )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 Mai 2005, 14:17:44 »
Bruker også klesrull. Men ikke sånn fra dressmann, typen kjøpte en og den var sinnsykt dårlig. Klebret seg fast i klærne man tok ikke med seg ett hår. Skjønner det ikke. Det skulle da ikke være så vanskelig å lage en klesrull! :?:

lalaloo

• Gjest
« Svar #5 på: 10 Mai 2005, 16:02:38 »
Hei!
Jeg bruker klesrulle fra cubus - funker!! På møbler bruker jeg gjerne en helt vanlig oppvaskhanske som "klut". Når jeg drar over oppvaskhansken blir alle hårene samlet sammen til en ball.

Bruker disse triksene både på hunde- og kattehår!! :hilse:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #6 på: 17 Mai 2005, 14:23:11 »
takk for forslag folkes...jeg har lenge lurt på hvordan jeg skal bli kvitt hårene....er på alle klærne mine og særlig gardiner og sofaer....

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen