Skrevet av Emne: Kattasand!  (Lest 6980 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattasand!
« på: 02 November 2005, 19:12:51 »
Hvor ofte sikifter dere ut all sanda i kassene? Jeg skifter vel ut hver 3 eller 4 uke tror jeg, har ikke akkurat telt dagene.. men kjøper ei ny sand hver gang jeg får lønn (10 kg).
Fyller på litt når det minker..Ellers så tar jeg ut skitten hver dag, av og til anenhver dag, alt etter innholdet...:)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #1 på: 02 November 2005, 22:20:25 »
Har begynt å kjøpe catsand nå ( blå pose ) den varer mye lenger enn den forrige typen ( euroshopper )

Regner med at sanden vil vare minst to uker iallefall før vi bytter, dritt blir fjernet hver dag :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
Kattasand!
« Svar #2 på: 02 November 2005, 22:26:01 »
Jeg bytter også all sanden ca. hver fjerde uke, klumpene tar jeg ut hver dag og da fyller jeg også på litt ny sand.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #3 på: 02 November 2005, 22:55:55 »
Jeg bruker everclean, som er litt parfymert, det hjelper veldig på lukten synes jeg.. koster 198,- eller 189,- for 10 kg.. hva er euroshopper sand? og catsand? hvor kjøper du det? erfarer at de på dyrebutikken varer mye mye lengre enn de på dagligvarebutikken.. før så kjøpte jeg ei kattasand sekk på 5 kg i uken... så det lønner seg ja... :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #4 på: 02 November 2005, 23:36:56 »
Kjøper de i butikken ja, er ganske fornøyd med begge disse typene, særlig den som heter catsan ( er sånn hvit sand )
Koster 55,- for 10kg og vi bruker ca halvparten av sanden om gangen. Det vil si en utgit på 13,75 pr uke :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Kattasand!
« Svar #5 på: 03 November 2005, 13:38:56 »
Jeg bytter den hver tredje dag..men så har jeg mange katter å da! (7 stk) Kjøper sånn smartkatt sand på dagligvarebutikken da det lønner seg for meg. De dyre sandene synest jeg ikke holder like lenge og det blir for fort tomt i kassen med så mange dyr..

Dessuten har jeg fått til en fin avtale med butikken om halv pris på sanden siden jeg kjøper såpass ofte som jeg gjør!!  :thumbsup:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget BRIc33

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • (N) Andurils Britisk Korthår
    • Vis profil
    • (N) Andurils Britisk Korthår
Kattasand!
« Svar #6 på: 03 November 2005, 13:50:25 »
Vi bruker Exclusive kattesand! Det er helt klart den eg er mest fornøyd med  :thumbsup:
Den er forsåvidt ganske dyr, men holder veldig bra på lukt og dessuten klumper den seg mere, og er lettere å holde ren.
Skifter alt når det er lite sand igjen  :mrgreen:

Scorpion

• Gjest
Kattasand!
« Svar #7 på: 03 November 2005, 15:19:52 »
Her brukes det også Everclean (den med litt parfyme i), og sanda blir skiftet ut ca 3. hver uke... Tar bort klumper ca annenhver dag, og etterfyller med litt ny sand...  :thumbsup:

Kismet

• Gjest
Kattasand!
« Svar #8 på: 03 November 2005, 17:10:34 »
Jeg har til nå brukt sand fra dagligvarebutikk, euroshopper, og en hvit sand (mulig det er Catsan)....
Det er 5 kg-sekker og jeg har pleid å bytte sanda opptil et par ganger i uka, rett og slett fordi jeg syns det lukter, og har en litt sær pusekatt som tisser på gulvet hvis ikke sanda er som han helst vil ha den.

Jeg har planer om å gå overt il dyrebutikk-sand, men har ikke funnet ut hvilken enda, jeg hører EverClean ikke klumper seg og blir håpløs om den får vand på seg...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #9 på: 03 November 2005, 17:12:29 »
Sitat fra: Kismet
Jeg har planer om å gå overt il dyrebutikk-sand, men har ikke funnet ut hvilken enda, jeg hører EverClean ikke klumper seg og blir håpløs om den får vand på seg...

Everclean klumper seg, så tisset blir en klump som man han ta opp.  :thumbsup:
Kan anbefale den sanda! :thumbsup:

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Kattasand!
« Svar #10 på: 03 November 2005, 17:14:43 »
Sitat fra: Kismet

Jepp, det var min erfaring.
Jeg bruker Cat Exclusive medium grain. Fjerner klumper hver eller  annen hver dag og skifter all sand + vasker doen ca hver 2.-3. uke. (når det begynner å minke på sanda)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #11 på: 03 November 2005, 20:06:55 »
Bruker også everclean active block. Jeg bytter når den begynner å bli slik at den ikke vil klumpe seg ordentlig lenger. 1 10kg på 2 katter varer vel nesten 2 mnd før jeg må kjøpe ny. De er så kjekke er bare å gjøre rent hver dag, og når det minker så fyller en på ny. Når sanda begynner å lukte forferdelig så kaster jeg den og tar i ny.

Doene vasker jeg hver 14 dag med domestos.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #12 på: 03 November 2005, 21:19:09 »
Hva er det beste å vaske kattedoene med? har hørt at salmiakk ikke er så bra...?? Hvor ofte skal dette gjøres? har gjort det mens jeg har skiftet ut all sanda, vasker med varmevann og grønnsåpe...

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #13 på: 03 November 2005, 22:21:11 »
jeg bruker domestos fordi dette er bakteriedrepende :)

Linda

• Gjest
Kattasand!
« Svar #14 på: 03 November 2005, 22:23:10 »
Jeg lar kassene stå over natten i klorin-vann.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kattasand!
« Svar #15 på: 03 November 2005, 22:27:16 »
det kan jeg ikke gjøre, for kattene trenger doen på natta. hver sin også.. i og med at de ligger hver for seg..

Linda

• Gjest
Kattasand!
« Svar #16 på: 03 November 2005, 22:29:43 »
Hehe, ja da blir det jo litt verre... Jeg har tre doer, men bare to av de står fremme så jeg har alltid en i "reserve" når det er på tide med rengjøring :thumbsup:

Attack`s

• Gjest
Kattasand!
« Svar #17 på: 04 November 2005, 05:39:55 »
Sitat fra: Liten
Kjøper de i butikken ja, er ganske fornøyd med begge disse typene, særlig den som heter catsan ( er sånn hvit sand )
Koster 55,- for 10kg og vi bruker ca halvparten av sanden om gangen. Det vil si en utgit på 13,75 pr uke :thumbsup:

Den har vi ikke der jeg bor,men kjøper den alltid når jeg er på katteutstilling.
Kjøper den på nærmeste matbutikk til Hotellet.
Dem bar lo av meg i KR.SAnd i sommer.
Der vandrer jeg inn på gamle Domus med sekk,bag og 2 kattebur over hverandre på hjul....kommer "haltene" inn der med alle pakkenellikene mine og ut med en pose kattesand :lol:

Attack`s

• Gjest
Kattasand!
« Svar #18 på: 04 November 2005, 05:44:55 »
Bruker en billig butikk sand i kjelleren,men med småtass i hus,så skal han få slippe å gå helt ned dit.
Langt fra dyrebutikk,så får jeg oppsendt (til butikk som får kraftfor) klumpesand fra FK.
Den er faktisk ganske god.
Litt dyr kanskje? 140 kr for 6 kg?
Varer ihvertfall 1 uke på 5 katter....noen av kattene går i tillegg på do i kjelleren.
Men lille Cali og Kiss går fast på do på kjøkkenet.
Lukter minimalt,og doen står inn mot veggen,sånn at jeg har oversikt over at hunden ikke raserer doen.

Liker best klumpesand,men blir litt vanskelig å få med nok sand når jeg er på bytur med toget som resie.

Olivers kjører jo til døra,men har hørt så mye negativt om sanden.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Kattasand!
« Svar #19 på: 04 November 2005, 08:41:34 »
Her hjemme har vi prøvd en del typer sand, men den beste er Exclusive kattesand, men  everclean kommer som en meget god 2.Den er jo noe dyrere.
Her hjemme på 5 katter bruker jeg 30 kg sand i mnd. Nå har jeg  2 kjempestore doer. Bruker vaskebaljer til dette, siden jeg har 1 katt som er kjempestor. Pluss at kattene ikke får spruta så mye sand på gulvet da de graver over.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08