Min er ikke kastrert (men det er under grundig vurdering), så det er vel endel av årsaken.
Det er ikke hver dag han gjør det, det har skjedd en 3-4 ganger til nå, og 3 av fire ganger i badekaret.
Så lenge han tisser i badekaret, så er det helt greit for meg.
Jeg har funnet ut at det har ingenting med hvordan doen hans eller sanda er, det er bare noen han er nødt til å gjøre av og til, og kun på morgenkvisten mellom 0600 og 0630. Det har selvfølgelig ingen sammenheng, men det er kun da det har skjedd.
Foreløig.
Det blir spennende å se om han holder seg til badekaret, eller om det utvikler seg til skikkelig markering overalt.
Men, jeg nevnte det for oppdretter og hun hadde ikke opplevd det samme, så kanskje det har noe med tilvenning på nytt sted å gjøre, eller så er det bare det at han har kommet i "riktig" alder for en hannkatt til å tisse her og der.
Tiden vil vise

Om dyrelegen din kun hadde kommentaren "Kattepsykologi er vanskelig", da tror jeg at jeg ville funnet meg en dyrlege som tok problemet på alvor, i og med at katten din er kastrert...
Det er jo godt mulig at slikt kan skje når det skjer store forandringer, som f.eks at det kommer nye familiemedlemmer, katter reagerer vel forskjellige, og det kan jo være at han er/var nervøs ?