Skrevet av Emne: Katten min er nesten alltid ute.. Er det vanlig?  (Lest 508 ganger)

benobel

• Gjest
Katten min er nesten alltid ute.. Er det vanlig?
« på: 30 Oktober 2005, 21:18:27 »
Den er veldig glad i å være ute.. Men noen ganger er han leeeenge ute.. Er dette vanlig?   Og hva gjør de ute så lenge? Jakter?

:hilse:

av Edelmann(N)

• Gjest
Re: Katten min er nesten alltid ute.. Er det vanlig?
« Svar #1 på: 21 Januar 2006, 04:42:19 »
Sitat fra: benobel
Den er veldig glad i å være ute.. Men noen ganger er han leeeenge ute.. Er dette vanlig?   Og hva gjør de ute så lenge? Jakter?

:hilse:

Hei :hilse:
Hvor gammel er katten din da? Regner med han er ungdom og ikke kastrert?
Hvis det stemmer så har du årsaken.
Han er kjønsmoden og er ute å markerer territorium,  parrer seg å lager uønskede kattunger til verden.
Så du burde virkelig kastrere han før han forsvinner.
Les om hvorfor:
http://www.birmanett.no/hverdagspleie/hvorfor_kastrere.html
Tving han til å være inne til du har kastrert han, hold han inne i 2-3 dager etter kastreringen.
Kastrerer du så kan du ihvertfall sitte med god samvittighet at du ikke er med på at det blir enda fler kattunger som blir født uønsked. :thumbsup:
Det koster mindre å kastrere hannkatter, og gjør du det så unngår man i mindre grad at katten blir smittet av alle mulige sykdommer enn han ikke skulle vært kastrert.
Det eneste gutta tenker på er å få parret seg hele tiden. Ja de kan faktisk parre seg flere ganger om dagen.
Jeg syns synd på de hannkatter som er ensome , ikke kastrert og ikke har noe hjem.
De er på damejakt konstant hele året stakkar !!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Katten min er nesten alltid ute.. Er det vanlig?
« Svar #2 på: 21 Januar 2006, 16:20:15 »
Om han er ukastrert så kan det nok være at han er ute med sine drifter ja, dermed blir han lite hjemme. Men våre katter kan også være ute over lengre tid og det er ikke alltid like lett å si hva de fordriver tiden med. Har de funnet seg et sted å slumre, er de på  jakt, er de å leker (eller sloss for den del) med andre katter... Men om katten er/blir kastrert så vil den nok komme til  holde seg mer hjemme enn om den er/forblir ukastrert.