Skrevet av Emne: katter som markerer seg  (Lest 833 ganger)

Kali

• Gjest
katter som markerer seg
« på: 30 Oktober 2005, 16:12:19 »
:leiseg:
Hei
Jeg har 3 katter 2 av dem er søsken. Jeg har hat de omtrent like lenge. Bare det at den som ikke har slekt skap til de to andre har jeg hat litt når den var veldig liten også. Da de som hadde henne og søsknene ikke klarte og passe på dem. Vi fikk gitt dem bort alle, men den vi har nå ble hentet tilbake. Men dyrevernet tok den i fra dem og spurte om vi kunne ha henne til ferien var over. Men de har ikke kommer og hentet henne og dette er mer enn 2 år siden.
Så hun har nok hat en rar opp vekst. Mamma katten var død sa de som hadde dem.

Men vi har nå hat alle 3 kattene sammen siden våren 2003.
Mitt problem er at denne katten med problemfylt start markerer seg. Jeg har hat henne til dyrlegen så det er ikke noe feil med henne. Men hun markere seg. Og det gjerne på mine ting der jeg sitter osv.
Jeg har fått noen tips som jeg har fult. Og for og si det som det er dette er ikke mine første katter.
Jeg kjører med den dyreste kattesanden du kan få tak i for at de ikke SKAL gå på gulvet. Jeg har hat to katte doer, men de velger da bare og bruke 1. Derfor har jeg fjernet den andre nå. Det rare er at hun velger vanlig avispapir hvis hun kan få velge.
Jeg har ikke store nok bad til at den kan stå der inne, så jeg har valgt noen kroker her og der. Da vi flyttet inn her for over    1 år siden hadde jeg en oppe og en nede også slik at de ikke skulle glemme hvor den stod. Men den har valgt seg ut et sted på gulvet ikke langt fra katte doen. Jeg svarte med og sette matskål der. Der var jo bare tull den tisser rett oppi matten.
Jeg har snart prøvd alt utenom å kastrere henne eller dem alle hvis en skal bør vel alle.  Hun har sin egen lene stoll som hun har tatt beslag i. I den har hun en kosevest som jeg tok frem for å bruke, men hun tok den da jeg la den på gulvet et øyeblikk og løp av gårde med den. Artig liten sak denne katten. Nå trenger jeg råd først og fremst er det noe og gjøre? Hva vasker jeg med, for og få bort dette som nå går ned i tregulvet og setter seg? Det rare oppi dette så er den ene av kattene helt ok hun er mer som kan jeg lære det du driver med også tro? Hun er så nysgjerrig at det er helt på styr. Og hun skal ligge bag hodet mitt på skuldrene mine da ligger hun der og koser seg og ser inn i øynene mine og myser. Den som tisser slik tar jeg normalt med meg når jeg reier bort på hytte tur slik at hun kan være litt alene sammen med meg. Men det kan hun her også og hun er det også. Ligger sammen med meg helst halt på meg og halt på pcn, synes hun jeg har jobbet lenge nok så legger hun seg bare mitt oppe på tastaturet og ser på meg. Akkurat som om NÅ er det slutt. Hun elsker og ligge ved siden av meg og se på skjermen når jeg spiller spill. Så hun blir ikke tilside satt der er heller motsatt, det er derfor hun ennå ikke er kastrert.
All hjelp mottas meg stort takk.   :hilse:

Utlogget Khin-Mya

• Koseklumpen
  • Takket: 29
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • http://www.khin-mya.dk
katter som markerer seg
« Svar #1 på: 31 Oktober 2005, 21:24:22 »
Det bedste du kan gøre for din kat (og for de andre katte) er at kastrere den.

Det er meget sansynligt at din kat forsøger at fortælle dig, at der er noget den er meget utilfreds med.
Jeg har en fertil hun der har haft de samme problemer ( har ind i mellem endnu) og det er især når hun har været i løbetid for mange gange uden at blive parret.

Nogen katte kan også få dette adfærdsproblem når de føler at de har det for trangt, altså at de ikke har plads nok i huset. De kan også være undertrykt.

Du kan fjerne lugt og misfarvning med Rodalon, men husk at vaske godt efter med vand, for det er giftigt for katte. Brug endelig ikke rengøringsmiddel med duft, det vil katten bare forsøge at overdøve.
MVH Lone

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
katter som markerer seg
« Svar #2 på: 31 Oktober 2005, 21:25:39 »
Kastrering er et bra tips :thumbsup: Si fra om det går bedre med kattene dine da :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net