Skrevet av Emne: Kastrering  (Lest 1113 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kastrering
« på: 30 Oktober 2005, 00:53:58 »
Jeg vil fortelle om den gangen vi var å kastrerte Ozzy, for ca 1 1/2 år siden..

Vi skulle ned til den gamle lokale dyrlegen her i bygda, han har drevet på i mange mange år..
Han har eget kontor og operasjonslokale i huset sitt, og etter han blei pensjonert så tok han imot kunder der etter det som passet han.

Da vi kom ned med Ozzy, var han selvfølgelig redd av bilturen, og det gjorde ikke saken noe bedre at dyrlegen sin hund stod og bjeffet på den andre siden av døra...
Vi tok han på undersøkelsesbordet, og dyrlegen kikket på han, og ga han så narkosen.
Det var det ekleste jeg noen sinne har vært med på! Å se katten sin mjaue og skrike, og sjangle og til slutt miste følelsen i bakbena.. han dro seg fremover med frembena og prøvde så godt han kunne å komme seg unna stakkaren, jeg stod bare å skalv og prøvde med skjelven stemme å roe han ned... :cry:
Til slutt lå han bare å blinket med øynene og slevet, og så var han borte... :cry:
Så ble han lagt oppå bordet, og diverse klyper og sakser og kniver ble lagt fram. Han snitta og kneip over testiklene med ei klype.. Den fikk jeg beskjed om å holde så han fikk kutte av de røraktige greierne som går fra testiklene.. Han kutta og snitta og snurpa igjen, og til slutt så sydde han att.. Dette mens jeg gråtkvalt og med skjelven stemme og hender trøsta og klappa lille vennen min..  :leiseg:
Og når vi kom hjem så måtte jeg jo sørge for at han pusta og levde, og hadde det bra, og så blunke med øyenlokka hans for han, så øynene ikke tørka ut, fikk jeg beskjed om..

Var litt nervøs ja, og så når han våkna så klarte han jo ikke å stå og gå stakkaren, og spydde gjorde han og styr og vesen.. Ikke fikk han slik skjerm så han ikke skulle slikke seg på såret heller... AMATØRMESSIG!!!!  :mad:

Huff, det var en makaber historie dette, hadde jeg vissta bedre den gang så hadde jeg aldri i verda kastrert Ozzy med han der.. Bruke kundene og dyreeigerene som assistenter.. !!!!  :mad:  Gammel er han også.. Hva om han ikke gjorde alt han skulle? Tenk hvis han er viril enda? Aldri godt å vite.. Heldigvis er han helt pensjonert nå...

Jeg kommer aldri til å ville være med inn på en slik operasjonsstue igjen, for å se dyret sitt ha det slik, er IKKE noe gøy..

Neste gang blir det på en dyreklinikk!! Dermed BASTA! :mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kastrering
« Svar #1 på: 30 Oktober 2005, 01:15:58 »
Dette høres ikke bra ut Catzy :leiseg: Jeg har også vært med og sett på en kastrering men det var langt fra så ekkelt som du beskriver her...Kattene fikk narkosen sin og sovne på et par sekunder :thumbsup: Klart det var ekkelt å se de klippe av diverse ting :roll: men høres ut som jeg hadde en mye mer behagelig opplevelse enn deg..De fikk sånn vaselin i øynene sånn at de ikke skulle tørke ut.
Dette er 9 år siden og mye har hendt etter dette.

Da Labben ble kastrert så var han god som ny da jeg fikk ham. leverte ham inn 10:30 og hentet han 13:30. Like mye fart i ham som vanlig på samme kveld :thumbsup: ( de får sånn oppvåkningssprøyte nå ) Litt stiv i bakbeina et par dager, men ellers i fin form.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kastrering
« Svar #2 på: 30 Oktober 2005, 01:19:18 »
Som sagt, dette gjør jeg ikke igjen!! Har aldri vært så kvalm og redd før! Er så glad for at jeg skal gjøre det på dyreklinikken i Ålesund neste gang! Virkelig! Syntest så synd i Ozzy, ble vond helt inni hjerterota!  :cry:
Men, han har det bra nå, og lever i sine beste velgående!! :thumbsup:

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Kastrering
« Svar #3 på: 30 Oktober 2005, 01:25:13 »
Ja, det hørtes groteskt ut! Tror svigers pleide å vaksinere hunden sin hos han før. Hvorfor vet jeg ikke. Heter han ett eller annet med "løve" eller noe slikt? Kan ikke være så mange veterinærer på Sjøholt!

Jeg har samme erfaring som Liten med kastrering av Bilbo. Leverte han på morgenen, og hentet han på ettermiddagen. Da var han ganske frisk og rast etter forholdene. Dette var Ålesund Dyreklinikk.
Når Alva ble kastrert eksisterte ikke den klinikken, men Frøland som startet Å.D. hadde praksis hjemme i kjelleren (på Bilndheim) så hun ble kastrert der. Hun leverte vi på ettermiddagen, og hentet henne dagen etter. Hun var også frisk og fin, selv om operasjonen som var planlagt på kvelden den dagen vi leverte henne ble utsatt til dagen etter pga ett akutt-tilfelle som kom inn.

Krage er ikke vanlig å få etter kastrering, fordi det er et såpass lite ingrep/sår. Jeg har iallefall ikke fått det på noen av mine, og det har ikke vært noe problem uten.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kastrering
« Svar #4 på: 30 Oktober 2005, 01:25:42 »
Godt han har det bra nå, tror nok neppe du visste hva du gikk til da du gikk til ham :mad: det høres ut som du hadde det like ille som da vi gikk til dyrlegen med Timmy :mad: Den siste timen hans var helt for jævlig, og jeg syntes så synd på ham :leiseg:

En skikkelig dyreklinikk med oppdaterte dyrleger som bryr seg om dyra sine er tingen :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kastrering
« Svar #5 på: 30 Oktober 2005, 01:47:02 »
Er nok samme mannen ja. Den gangen visste jeg ikke bedre, eller hva jeg gikk til.. men.. man lærer av feila sine! Tror ikke Ozzy tok skade av det, heller jeg som fikk sjokk!!