Jeg vil fortelle om den gangen vi var å kastrerte Ozzy, for ca 1 1/2 år siden..
Vi skulle ned til den gamle lokale dyrlegen her i bygda, han har drevet på i mange mange år..
Han har eget kontor og operasjonslokale i huset sitt, og etter han blei pensjonert så tok han imot kunder der etter det som passet han.
Da vi kom ned med Ozzy, var han selvfølgelig redd av bilturen, og det gjorde ikke saken noe bedre at dyrlegen sin hund stod og bjeffet på den andre siden av døra...
Vi tok han på undersøkelsesbordet, og dyrlegen kikket på han, og ga han så narkosen.
Det var det ekleste jeg noen sinne har vært med på! Å se katten sin mjaue og skrike, og sjangle og til slutt miste følelsen i bakbena.. han dro seg fremover med frembena og prøvde så godt han kunne å komme seg unna stakkaren, jeg stod bare å skalv og prøvde med skjelven stemme å roe han ned...
Til slutt lå han bare å blinket med øynene og slevet, og så var han borte...
Så ble han lagt oppå bordet, og diverse klyper og sakser og kniver ble lagt fram. Han snitta og kneip over testiklene med ei klype.. Den fikk jeg beskjed om å holde så han fikk kutte av de røraktige greierne som går fra testiklene.. Han kutta og snitta og snurpa igjen, og til slutt så sydde han att.. Dette mens jeg gråtkvalt og med skjelven stemme og hender trøsta og klappa lille vennen min.. :leiseg:
Og når vi kom hjem så måtte jeg jo sørge for at han pusta og levde, og hadde det bra, og så blunke med øyenlokka hans for han, så øynene ikke tørka ut, fikk jeg beskjed om..
Var litt nervøs ja, og så når han våkna så klarte han jo ikke å stå og gå stakkaren, og spydde gjorde han og styr og vesen.. Ikke fikk han slik skjerm så han ikke skulle slikke seg på såret heller... AMATØRMESSIG!!!! :mad:
Huff, det var en makaber historie dette, hadde jeg vissta bedre den gang så hadde jeg aldri i verda kastrert Ozzy med han der.. Bruke kundene og dyreeigerene som assistenter.. !!!! :mad: Gammel er han også.. Hva om han ikke gjorde alt han skulle? Tenk hvis han er viril enda? Aldri godt å vite.. Heldigvis er han helt pensjonert nå...
Jeg kommer aldri til å ville være med inn på en slik operasjonsstue igjen, for å se dyret sitt ha det slik, er IKKE noe gøy..
Neste gang blir det på en dyreklinikk!! Dermed BASTA! :mad: