Skrevet av Emne: var det riktig gjort av meg?  (Lest 860 ganger)

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
var det riktig gjort av meg?
« på: 29 Oktober 2005, 14:09:09 »
i går kveld klokka 21.00 ca. var jeg og venninna mi ute.. vi skulle kjøpe no godt for å kose opp litt seinere på kvelden da jeg så en utrolig søt liten kattunge... Den var så mager og liten.. Grå med noen beige striper på.. det var en jente.. jeg syns det var så rart at den kom bort til oss helt av seg selv.. uten å være redd eller no.. den var vel ute etter mat eller no...  jeg tok den opp og la den i armkroken og den satt der helt stille og koste seg faktisk.. den malte.. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre så jeg bare tok gikk hjem med den.. (Jeg bor bare 12 meter ifra konnerudsenteret..der jeg så katta..) Mamma skvatt helt da hun så katta, men syns den var aldeles nydelig.. hun er utrolig glad i katter. Jeg sa til mamma det som hendte og at den var sulten og trengte mat, så mamma gikk for å hente et kjøttstykke i kjøleskapet og ga den til katta.. stakkar, den var så sulten at den spiste hele opp på noen få sekunder. Men den så fremseles sulten ut. Jeg så at jeg hadde noen kroner i jakkelomma, så jeg tok med meg venninna mi og løp ned på senteret for å kjøpe kattemat for pengene jeg hadde.. Vi matet katta så den ble mett og varm og da sa mamma at jeg skulle gå ned med den igjen.. jeg fikk iallfall ikke lov til å beholde den.. "Tenk om det er noen som eier den eller noe sånt no da" -sa mamma... og jeg var nesten enig.. jeg skulle akkurat til å kle på meg for gå ned med den igjen da den løp inn i stua og ville ikke gå ut igjen. Men mamma sa jeg måtte det uansett. Så jeg måtte ta den opp å gå ut med den igjen.. og den var forsatt like rolig og kosen som før.  Jeg satte den ned der jeg fant den og gikk. Plutselig sier venninna mi: Se.. den følger etter deg. jeg snudde meg og så at den stod rett bak meg, så jeg tok den opp igjen og ga den litt kos og sa hadet til henne og satte den ned igjen og løp slik at den ikke skulle følge etter os.. men den ga seg ikke, da vi kom til inngangen til der jeg bor, så det litt ut som den sa: kom,så skal vi gå hjem til deg igjen"... den gikk forsiktig innover mens den så på meg, men da den så at jeg ikke ville og bare gikk videre så bare kom den etter meg.
 Men til slutt så sa venninna mi at det jeg ikke skulle gi den no mer oppmerksomhet, for da kom den bare til å følge mer etter oss og det gjorde jeg. Plutselig så stopper den å følge etter oss. Og det var bra. Da løp vi hjem.

Jeg lurer på om den kommer hit igjen. :hæh:     Hva syns dere jeg skal gjøre hvis den kommer igjen?
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #1 på: 29 Oktober 2005, 14:26:35 »
Hmm... Det er vansklig det der!!

Samme skjedde her for en stund siden..plutselig satt det en kattunge på trappen her. Jeg ignorerte den i mange timer fordi den måtte jo høre hjemme en plass. Men når kvelden kom og han fortsatt snek rundt huset,så klarte jeg jo ikke holde meg lenger..  :roll:  Måtte få litt mat og oppmerksomhet! Råsulten var han og det endte selfølgelig med at han overnattet hos meg! (dt regnet jo ute!!  :idea: )
Neste dag slapp jeg han ut i håp om at han kulle finne hjem. Overså den hele dagen,men nei da..han holdt ut! Hang på sprossene og ville inn.. Natta kom..og han fikk sove her( ja,katten er ikke en dag over 4 mnder! Hvem har vel de ute alene på natterstid?? )
Neste dag tok jeg meg en runde i nabolaget,men ingen savnet den.
Det viste seg at han hørte til ett GODT stykke hefra. :shock:

Der har han nå vært i en 14 dagers tid.

MEN nå for en time siden satt den igjen og kikket inn stuevinduet mitt!!
Jeg lider kvaler!!  :LOVE:
Den er sååå søt,men selfølgelig vet jeg at jeg ikke må gi den oppmerksomhet! Og jaffal ikke slippe den inn igjen!!
Skal ta på meg gummistøvlene nå snart og gå ned igjen med ham.. *Sukk*

Jeg synest du skal holde et øye med klumpen om du ser han igjen. Sniker han rundt der du bor,må han nesten få mat om han er sulten.(lover deg at om du slipper han inn en gang,er blir det veeeldig vanskelig å motstå øynene ,som ikke skjønner hvorfor de ikke får komme inn denne gangen?? , neste gang!!  :flau: )
Og gå deg en runde rundt å spør om noen savner han.

Små kattunger trenger gjerne bli mint på noen ganger hvor de hører hjemme.
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29 Oktober 2005, 14:47:34 »
Helt enig med Lenea her..

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 Oktober 2005, 15:16:39 »
jo da.. skal gjøre det..
Før jeg gikk ut for å legge den der jeg fant den, så tokk jeg meg en runde rundt i nabolaget og de første jeg var hos er en familie som har 7 katter hjemme.. men de kjente ikke til denne katten..
Men jeg skal ihvertfall holde øye.. skal passe på at den skal få mat hvis den kommer hit og er sulten eller hvis det er noe den trenger.. (Varme eller tak over seg hvis det regner..)   :leiseg: stakkars liten.. Den var så tynn og liten.. og ikke minst utrolig søt..
får håpe den finner hjemmet sitt da..

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29 Oktober 2005, 15:22:10 »
Hvis det ikke skjer noe, at kattungen fortsetter å være hos deg, så kan du jo ta han inn, og så få lagt inn en annonse i lokalavisen, eller henge opp lapper.. hvis ingen gir respons, så kan du vel kanskje legge inn en søknad med moren din om å få beholde den???  :engel:

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 Oktober 2005, 16:05:50 »
har ikke settt noe til katta nå.. håper den har funnet fra til der hun bor (Hvis den bor no sted, da..)  :thumbsup:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01 November 2005, 23:59:56 »
Hvordan går det, ikke sett katten ennå? Håper virkelig katten har et hjem å gå til :leiseg:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net