Skrevet av Emne: Leveringsalder på kattunger!  (Lest 297 ganger)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Leveringsalder på kattunger!
« på: 27 Oktober 2005, 19:59:24 »
Jeg har kommet opp i en diskusjon om hvorfor kattunger ikke kan leveres når de er 8 uker gamle, de greier seg jo fint da og hunder blir levert da.
Kattunger skal jo være minst 12 uker, men er det noen som har noen relevante artikler om dette?
Så jeg ikke bare svarer uten å ha noe dokumentasjon på dette!
Blir litt mer troverdig om jeg har det, dessuten er jeg ikke så flink til å svare for meg når det gjelder slike ting selv om jeg vet hva som stemmer liksom.  :roll:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • Kjønn: Kvinne
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #1 på: 27 Oktober 2005, 20:54:45 »
jeg har også alltid sagt at kattunger kan vel leveres i 8 ukers alder også, men nå er jeg opplevd grunnen til de ikke skal leveres før 12 uker gamle....vi fikk nemlig kattungene våre når de var 6,5 uker gamle og det som skjedde var at ene kattungen var ikke ren og gjøre fra seg utenfor kassa si, og han ble ikke moden nok til å gå i kassa si før han var 11 uker gammel..det er grunnen til at de ikke skal leveres før de er 12 uker gamle, noen er rett å slett ikke modne nok til å dra fra mora si så tidlig so 8 uker gamle..
men jeg har dessverre ingen dokumentasjon på dette, men vil anbefale deg å søke litt på andre forum å se om du finner noen artikler

NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: http://www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 Oktober 2005, 22:46:12 »

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 Oktober 2005, 18:23:39 »
Jeg har lest at katter er mer avhengige av moren sin, enn hunder, etter 8 uker....

Utlogget miang

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29 Oktober 2005, 00:30:16 »
Jeg fikk Ild da hun var 12 uker, og Munt da han var 7uker og 6 dager og Silver da han var 8 uker. alle de har klart seg helt fint, men munt har vært veldig avhengig av meg og uler når jeg går.. men jeg ser ikke hvorfor man ikke kan gi de bort når de er  8 uker, for det er jo opp til personligheten og stellet katten har fått..