Skrevet av Emne: Hvordan få katter til å bli vant til være inne på natta?  (Lest 581 ganger)

benobel

• Gjest
Kattene våre er vant til å snike seg ut på natta, men nå som det begynner å bli mørkt er det ikke greit ha vinduet åpent.. Det er så kaaaaldt... Brrr...  
For det beste hadde vært om de kunne gått inn og ut som de ønsket... De er veldig mye ute..

Alternativet er å ha de inne hele natta, men de er ikke vant til dette..  Hva burde jeg gjøre?

Vi pleier som regel å slippe de ut når de går hen til døra/ vinduet og skraper..  Vi har nå tre katter, og to av de er veldig lekete.. Har opplevd at ting blir rotete i stua, og også ting velter hvis de er under oppsyn...

Skulle vi bare hatt de inne på badet feks?  veldig liten plass..  
 :hilse:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Hvordan få katter til å bli vant til være inne på natta?
« Svar #1 på: 26 Oktober 2005, 18:14:37 »
Jeg har mine katter på badet om natten.. de har selfølgelig vært vant med dette fra de var små,så det blir nok litt annen situasjon. Mine vet at når kvelden kommer og badedøren lukkes,ja,da er det natta å sovetid!  :sove:

Om du plutselig stenger dine inne må du nok regne med en god del skriking på dem!  :roll:
Hva med å begynne så smått med å ha dem innelukket på badet på dagtid-feks når de sover o.l??
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

benobel

• Gjest
« Svar #2 på: 26 Oktober 2005, 18:20:52 »
Vi har et lite bad.. Tror nok det ikke blir soving der inne med det første...

Har du kattedoen der inne?   Lukter det ille?

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #3 på: 26 Oktober 2005, 18:53:17 »
Ikke det størst badet jeg heller,og jeg putter 6 katter inn på der!  :shock:  Men som sagt,de sover bare så har ikke vært noe problem med plassen sålangt...

Jeg har doen deres konstant på badet.. Lukten blir det man gjør det til selv!  :thumbsup:
Man skulle tro at det ville lukte mye mer enn det faktisk gjør med tanke på varmen,men jeg synest faktisk det lukter mindre enn om jeg har det på ett av de andre rommene. Varmen i gulvet gjør at tisset liksom "fordamper"( høres ækkelt ut eller??  :roll:  )
mens på gulvet de andre plassene ligger tisset der og forblir vått..
Jeg bruker ikke klumpesand da,siden det blir for dyrt med det antell katter jeg har!!
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!