Skrevet av Emne: Bæsjing!!  (Lest 301 ganger)

Linda84

• Gjest
Bæsjing!!
« på: 25 Oktober 2005, 22:46:24 »
Hei! Jeg har 2 kattunger på 4 mnd. og de er i kassa si og bæsjer veldig ofte (synes jeg da) De er der vel 5-6 ganger hver i løpet av dagen hver og bæsjer. Er dette ofte?? Noe jeg kan gjøre? Kan det være pga. at jeg gir dem litt våttfor? Dette er noe de har fått i over 1 mnd.  :zjoy:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Bæsjing!!
« Svar #1 på: 25 Oktober 2005, 23:00:49 »
Ikke noe unormalt det nei, blir sjeldnere når de blir eldre..  men hvordan er konsistensen på avføringen? Tror du skal roe ned litt den blautforet, var litt ofte hver dag, en gang i blandt holder. Min kattunge blir fort dårlig i magen av litt for mye..

Linda

• Gjest
Bæsjing!!
« Svar #2 på: 26 Oktober 2005, 04:55:13 »
Hvilket tørrfor gir du? Dagligvarebutikkfor inneholder lite næring og katten må derfor spise store mengder av dette for å dekke næringsbehovet, noe som igjen gir mye avføring. Gir du et dyrebutikk/veterinærfor trenger katten bare å spise ca. 1/3 så mye, og mengden avføring blir mye mindre :thumbsup:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Bæsjing!!
« Svar #3 på: 26 Oktober 2005, 06:04:42 »
Å bæsje 5-6-ganger i løpet av dagen er for mye, ikke mer enn et par ganger for dagen hvis de ikke har problemer med magen. Hva forer du med?
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Linda84

• Gjest
foret
« Svar #4 på: 26 Oktober 2005, 20:58:17 »
Jeg gir dem Wiskas for kattunger som tørrfor. Stor sett gourmet våt for.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Bæsjing!!
« Svar #5 på: 26 Oktober 2005, 21:08:18 »
Bytt for. Et kvalitetsfor som kjøpes i zoobutikk blir rimeligere i lengden, de spiser mindre, da det blir bedre næringsopptak, det går med mindre sand. Mine favorittfor er Iams Kitten til kattunger og Eukanuba Hairball For Indoor Cats.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Amsie

• Gjest
SV: Bæsjing!!
« Svar #6 på: 12 Februar 2006, 21:52:19 »
Jeg har hatt flere kattekull. Det siste kullet rørte ikke kattungefòret i det hele tatt. De hadde fri tilgang både på Royal Canin baby og Iams kattungefor. De gikk rett på voksenfòret. Jeg kjøpte en sekk med Royal Canin Sensitive, og dette spiste de fra starten av da de begynte med tørrfor ved 2-2,5mnd'ers alder. Inntil den alders spiste de bare våtfòr og drakk melk av kattemamma. Fòrer en kattemamma godt, med mat hun liker og som er næringsrik så vil det også øke melkemengden i juret, slik at kattungene ikke får så stort behov for tilleggfòr i starten.
Gå over til kvalitetsfòr så vil sikkert problemet rette seg.
« Siste redigering: 12 Februar 2006, 21:54:05 av Amsie »