Skrevet av Emne: eh.. flass?!?!  (Lest 1423 ganger)

Sunniva Trana

• Gjest
eh.. flass?!?!
« på: 24 Oktober 2005, 18:13:15 »
Slikkepott har noen hvite små prikker i pelsen! Det syns utrolig godt siden hun er helt svart! Det går ikke bort med børste, eller vann for den saks skyld! Noen ganger når hun ligger under vasken på badet er hun veldig støvette når hun kommer ut! Mulig det er støv som lager disse prikkene !
MenMen! Til poenget mitt!
Kan katter ha flass? Hvis de kan det, og hvis det er det Slikkepott har, hvordan skal jeg få det vekk? Er det noen spessiell sjampo som man kan kjøpe til vetten eller noe ?!

Hadde vært litt greit og vite! :)

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
eh.. flass?!?!
« Svar #1 på: 24 Oktober 2005, 21:36:58 »
Katter kan godt ha flass,ja..
Mener det kan komme av blant annet mangel på ett stoff/vitaminer.

Vet ikke om du kan kjøpe shampoo til det.
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
eh.. flass?!?!
« Svar #2 på: 24 Oktober 2005, 23:10:16 »
Katter kan få flass, ja! Spesiellt innekatter(tørt klima) Man kan kjøpe essentielle fettsyrer og gi katten med foret (tror jeg det var). Viacutan, heter det visst. Har ikke prøvd det selv, men er anbefalt dette.  :thumbsup:
Klem fra September7 :)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
eh.. flass?!?!
« Svar #3 på: 25 Oktober 2005, 09:23:37 »
Kan man ha olje i maten til katter da? Vet iallefall at dette er et godt råd til hunder med samme problem.  :thumbsup:

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
eh.. flass?!?!
« Svar #4 på: 25 Oktober 2005, 12:25:06 »
Jada, jeg har prøvd med forskjellige typer matolje, men det vil han ikke ha! :zagreeno: Men tenkte å prøve Viacutan.
Klem fra September7 :)

Sunniva Trana

• Gjest
eh.. flass?!?!
« Svar #5 på: 25 Oktober 2005, 21:14:13 »
Takk for svar alle sammen!
Ska prøve med matolje først og så ser vi om det hjelper!
Hvis ikke blir det vel slik at jeg prøver det foret dere anbefalte her!

Tusen Takk Alle Sammen!

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
eh.. flass?!?!
« Svar #6 på: 28 Oktober 2005, 21:36:04 »
Kjøp omega 3 Imperial på dyrebutikken til dem, det er smakstilsatt og kan helles over foret. Har du kresne katter som mine så kan du gi det i sprøyteform.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
eh.. flass?!?!
« Svar #7 på: 08 November 2005, 18:20:58 »
kjøp omega3 olje på dyrebutikken, det skal hjelpe på tørr og flasset hud. jeg kjøpte en som heter imperial omega 3

ellenh

• Gjest
eh.. flass?!?!
« Svar #8 på: 09 November 2005, 14:05:41 »
Jeg hadde det samme problemet med en av mine katter. Jeg ble tipset om å gi han tran, og dette fungerte helt supert på pelsen hans! Den ble blank og fin mens flassen forsvant. Jeg ga han det kanskje hver andre eller tredje uke.
Jeg ble også anbefalt en slags pelsspray de hadde på paws & claws, men denne må vaskes av etter å ha brukt den noen ganger. Katten min er ikke særlig glad i at noen andre enn han selv administrerer vasken, så den falt ut.
Men prøv tran, det funker fett  :thumbsup:

Sunniva Trana

• Gjest
eh.. flass?!?!
« Svar #9 på: 24 November 2005, 15:05:50 »
Sitat fra: ellenh
Jeg hadde det samme problemet med en av mine katter. Jeg ble tipset om å gi han tran, og dette fungerte helt supert på pelsen hans! Den ble blank og fin mens flassen forsvant. Jeg ga han det kanskje hver andre eller tredje uke.
Jeg ble også anbefalt en slags pelsspray de hadde på paws & claws, men denne må vaskes av etter å ha brukt den noen ganger. Katten min er ikke særlig glad i at noen andre enn han selv administrerer vasken, så den falt ut.
Men prøv tran, det funker fett  :thumbsup:

Mener du helt vanlig tran man får kjøpt i matbutikken?  :flau:
Tror ikke egentlig pus kommer til og godta det, men kan jo alltids prøve! :)