Hei.
Er nytt medlem her på siden. Alltid artig å ha et sted å prate om det som betyr noe her i livet :katt3:
Men har forøvrig et problem med mine søte tre. Opprinnelig hadde jeg to katter; mor & datter på henholdsvis 7 og 8 år. Ved nyttårstider ble jeg mamma til nok en katt. Dette var en ungkatt, åpenbart uten eier (ingen reaksjoner på etterlysninger). Etter en periode fikk jeg kastrert og øremerket henne. Så nå er hun blitt innlemmet i familien. Går greit sammen med husets hund, og elsker leke med oss tobente. Hun har til en viss grad respekt for katt nr 2. Den har valgt å nærmest ignorere dette nye som er kommet i hus. Men hun kan ikke la den eldste katten være. Må støtt og stadig utfordre henne. Og "gamlemor" setter henne ikke på plass. Hun gjemmer seg i stedet. Hun, gamlemor, har alltid vært noe sky men nå er det slik at jeg blir bekymret. Har planer om å ta med alle dyrene på landet til sommeren, men er redd den eldste da vil stikke seg fullstendig bort. Så er det noen som har erfaringer, eller gode råd, med hvordan få kattene til å tilpasse seg? De har jo en innbyrdes rangordning. Og jeg ser jo at minsten "vokser" hver gang den får overtatt plassen til "gamlemor":zdance:. Håper virkelig på hjelp.