I dag kom Gråtass inn med ridebuksene fulle av løs avføring... Det var ikke et pent syn. Han har jo i over lengre tid, ja faktisk et år, vært plaget med løs avføring til tider uten at vi har klart å funnet ut hva det kommer av. (Vi har prøvd både antibiotika, ZooLac, canicur, diettfôr, fôr mot fôrallergi osv osv...)Jeg våkna i mårrest av at han gikk på do inne og da var avføringa omtrent som pudding. Det er sjeldent han gjør i fra seg inne så jeg gikk opp for å kontrollere om avføringa var fast eller ikke. (Jeg hørte forsåvidt at den ikke var det).
Det overrasket meg uansett at han han har gjort i fra seg ute etter bare noen timer og fikk ridebuksene full av rennende gørr. Det var som suppe. Vi fikk med mye motstand og masse kloring skylt av ham på badet. Det var ikke bare bare med en katt som sjeldent bades, skal jeg si...
Jeg kan ikke se noen tegn til at han er syk, han oppfører seg helt som vanlig. Jeg måtte kjøpe en litt annen type fôr, men det var for litt over en uke siden så jeg kan ikke forstå at det er det han reagerer på. Jeg kom meg ikke til veterinæren før jeg reiste bort så jeg kjøpte en 2kg meg Royal Canin Outdoor, men da skulle han vel ha reagert mye tidligere?
Om dere har tips, råd, erfaringer... Hva som helst... Kom gjerne med dem. Jeg har så vondt av katten, til tross for at han er i fysisk god form. Jeg kunne aldri drømt om å gått rundt med konstant løs avføring i allefall...
Gråtass skal i allefall holdes inne resten av dagen og mest sannsynlig i morgen slik at jeg kan holde et øye til ham og om han gjør i fra seg igjen...
Men bør jeg kanskje la vær å gi ham mat i dag? Synes det er fælt nekte ham noe å spise, han spiste ikke før han gikk ut i mårrest en gang...