Jeg maa si jeg ble ganske sjokkert da jeg leste innlegget ditt. Jeg skjoenner saa godt frustrasjonen din! Jeg hadde blitt rasende! Jeg opplevde noe lignende med hunden min i fjor, men da pga rot fra reisebyraaets side, og det ordnet seg til slutt - etter mye fortvilelse fra min side, og masse ekstra styr. Etter dette, pluss et par andre episoder jeg har hoert om, stoler jeg OVERHODE ikke paa flyselskap naar det gjelder transport av dyr. Jeg har en foelelse av at rutinene deres ikke er de beste, kanskje fordi det ikke er saa mange dyr ute og flyr til daglig?
Jeg har ikke satt meg inn i reglene, men det jeg trodde gjaldt, foer jeg leste innlegget ditt, var at om katten var booket inn og bekreftet foerst, FOER en allergiker (de maa si fra ved bookingen om de er saa allergiske at de ikke kan vaere i kabinen samtidig som en katt/hund!), ville allergikeren faa tilbud om en annen flyvning. Eller faa beskjed om at det var en katt booket paa flyet, take it or leave it.
Du har jo kjoept denne billetten for *lenge* siden, og uten katten kan jo ikke du dra, du heller. Saa har allergikeren stoerre rett til aa vaere paa flyet enn deg, naar DU kjoepte billetten din foerst?
Men hva lovene/reglene sier, det kan jeg ikke svare deg paa, dessverre.
Bare ikke gi deg. De kan ikke bare ditche deg slik! Finnes det noen alternative flyvninger? Hva er den *egentlige* grunnen til at du plutselig ikke faar ta med kattene likevel? Forhaapentligvis faar de plass i lasterommet. Det skal vel egentlig bare vaere to dyr i lasterommet, men jeg vet - helt sikkert - at det gaar an paa faa med tre bur, til og med tre store hundebur i mange flytyper.
Av og til gjelder det bare aa mase litt. MASE MASE MASE. Du bestilte billetten for nesten et aar siden, spill paa det, og ikke gi deg om person nummer en i SAS sier nei, det er helt umulig, det finnes alltid noen andre du kan snakke med.