Kattungen min er sånn passe mellomfornøyd med at jeg har fått meg en katt til.
Han har begynt å plage den nye katten.
Den nye katten er litt over 1 år gammel og dobbelt så stor som kattungen i størrelse.
Problemet ligger i at kattungen nå virkelig har begynt å oppføre seg stygt mot den nye katten.
Han tar fart og løper alt han kan, for så å slenge seg rundt halsen på, eller sette seg på ryggen til og klore seg fast på den voksne katten, og bite han i nakken, halsen eller i området rundt der.
Han biter og han biter og han biter og klamrer seg fast.
I begynnelsen lot jeg den nye katten ordne opp selv, men han tar ikke igjen med han. han bare vrir seg bort, eventuelt dytter han vekk med labbene eller freser.
Jeg er redd at kattungen en dag får tak og skader han.
Utover det så ser den nye skogkatten ut til å trives bra, jeg ser ingen tegn på at kattungens oppførsel plager han noe utover akkurat der og da.
Skal jeg la vær å gripe inn (jeg har begynt å dytte vekk kattungen når han biter seg fast), eller skal jeg satse på at det går bra og håpe at den nye katten begynner å ta igjen selv ?
Jeg er ganske sikker på at dette bunner ut i at kattungen er livredd for å miste min oppmerksomhet. Han er spesielt avhengig av meg, og tidvis ser det ut til at han bare liker å leke med den nye katten, men så er det som om det går en faen i han og han bare må bite.
Det bør vel legges til at han av og til, når han er i rett humør, biter på alt og alle han ser, om noen skulle prøve å klappe han.