Skrevet av Emne: Hvordan ksal jeg behandle han?  (Lest 181 ganger)

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
Hvordan ksal jeg behandle han?
« på: 17 Oktober 2005, 15:22:33 »
Nå som jeg skal få meg kattunge, så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre første dagen/tiden han er hjemme hos meg? åssen skal jeg bli kjent med han? er det no spesielt jeg må gjøre? :cool:  

Takker for svar.
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #1 på: 17 Oktober 2005, 15:40:30 »
La ham få bli kjent med mennesker og omgivelser i fred og ro. Er der andre dyr i huset, ville jeg ventet litt med dem, iallefall unngå konfrontasjoner som kan virke skremmende.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 17 Oktober 2005, 15:46:01 »
Da jeg fikk kattungen min, var han livredd og gjemte seg under tv-bordet og satt og peip hele kvelden.
Fikk ikke lov til å ta på han første kvelden.

Jeg lot han være helt i fred, og gikk på jobb som vanlig om morgenen.

Da jeg kom hjem igjen, hadde han fått inspisert sitt nye hjem såpass at jeg fikk lov til å ta forsiktig på han.

Ta det i hans tempo, og ikke treng deg på han før han virker trygg.

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 Oktober 2005, 16:20:16 »
Kattunger er veldig forskjellige. Den første katten min var litt forsiktig av seg, "snek" seg litt rundt og inspiserte de nye omgivelsene. Men når jeg satt meg stille på gulvet, kom han ganske raskt bort til meg og krøp opp på fanget. Katt nr 2 hadde en helt annen personlighet - der var det halen rett til værs, og full fart rundt for å ta sitt nye hjem i besittelse. Med en litt forundret "storebror" som vantro tilskuer.

La han ta det i sitt eget tempo, så går det nok bra. Og vent med å la noen utenforstående få komme og hilse på ham til han har fått vent seg til det nye hjemmet sitt et par dager.