Hei. Synes du har en fin pus... Min er en annen type katt, vanlig hus- eller skogskatt, med lang pels. Ho er fin ho også. Jeg har gitt ho p-pille fra ho ble kjønnsmoden, ca. 6 mnd., til for ca. 2 mnd siden. Altså ca. 5 år. Merket ikke noe til løpetida, bortsett fra at ho var litt ekstra kosesyk da.
Da jeg kuttet ut pillene, for å la ho oppleve å få kattunger, endret det seg, for da sto plutselig frierne i kø på trappa. De sang, og Betty sang, i dagesvis i strekk. Det var slitsomt, og ikke ville jeg slippe ho ut til gutta heller.
Synes det er greit at de får oppleve den siden av naturen også, for ho ble nu drektig ved en anledning. :icon_redface:Nu har ho fått patter som vokser, og jeg har ikke hørt noe synging på lenge, selv om den ene frieren har stått på trappa noen ganger og prøvd å få ho ut. Vet ikke hva jeg gjør når ungene kommer, om jeg tør å sterilisere ho.

Synes det høres dramatisk ut, men det er jo helt vanlig. Det er iallfall forferdelig slitsomt å holde katten inne under løpetida.