Skrevet av Emne: Løpetid???  (Lest 2498 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Løpetid???
« på: 16 Oktober 2005, 21:07:25 »
Hva er symptomene på løpetid? Shakira på 1 år er veldig rastløs for tiden, maser og vet ikke helt selv hva hun vil...  :roll:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Løpetid???
« Svar #1 på: 18 Oktober 2005, 18:23:37 »
INGEN SOM VET??????????????????????? :hæh:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Løpetid???
« Svar #2 på: 18 Oktober 2005, 18:51:06 »
Det kan være at løpetiden nærmer seg.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
Løpetid???
« Svar #3 på: 19 Oktober 2005, 11:16:10 »
mine jenter blir fryktelig kosete og masete, og etterhvert ligger dem flate på gulvet med rompa opp, kan ikke misforstås :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Løpetid???
« Svar #4 på: 19 Oktober 2005, 13:04:07 »
Hun ligger ikke med rumpa opp nei, men det kommer vel.. hun er veldig masete, rastløs og kosete, virker ikke som at hun helt vet hva hun vil! men hun er veeeeeldig påpasselig med å stelle lille Faramir, og få han med seg hvor enn hun går... :lol:  Dem er så søte atte! (framme også!) hihihi.. for en dårlig humor!  :lol:  :åhhhh:

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
Løpetid???
« Svar #5 på: 20 Oktober 2005, 03:32:03 »
hihi høres ut som jenta di begynner å bli stor  :idea: , bare hu ikke blir som mi ene for hu gauler konstant hu da :roll:

Scorpion

• Gjest
Løpetid???
« Svar #6 på: 20 Oktober 2005, 11:53:57 »
Det kan nok være at det er løpetid på gang ja...

Måten jeg har merket det på mine katter er at de blir veldig kosete, gnir seg inntil alt av møbler og får litt nedsatt matlyst. Dette pågår kun et par dager før løpetiden setter inn for fullt. Da ligger de flate på gulvet med rumpa i været. Også står de midt på gulvet og tråkker med forlabbene med halen til siden. Dette pågår en ukes tid...

Hun ene min, gaulet også konstant i en uke. Etter 2 måneder med gauling konstant annen hver uke (hun hadde 1 ukes mellomrom mellom løpetidene), bar det rett til dyrlegen for kastrering. Orket ikke det spetakkelet lenger...  :åhhhh:

Hun andre er mer rolig under løpetidene. Hun gauler ikke,  står bare og tråkker på stuegulvet...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Løpetid???
« Svar #7 på: 03 Desember 2005, 13:47:04 »
Sitat fra: Celebrian`s
mine jenter blir fryktelig kosete og masete, og etterhvert ligger dem flate på gulvet med rompa opp, kan ikke misforstås :lol:

Slik er hun nå! MASER OG MASER! Lille Faramir vet ikke helt hva han skal gjøre for å hjelpe henne så han bare henger etter nakken hennes og biter! (Slutt og mas Shakira!)  :lol:  Ozzy finnes ikke interresert! Men han er nå rar uansett da?!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Løpetid???
« Svar #8 på: 04 Desember 2005, 23:45:59 »
Hva gjør dere med kattene når de har løpetid, og maser høl i huet på en? Er det feil av meg at Shakira må være en del på rommet sitt og på verandaen (på dagtid)? Hun får slippe inn flere ganger i løpet av dagen, men blir litt for mye lyd for meg tilslutt altså! Jeg har ikke utegård å ha henne i heller... Og Faramir driver å skal hjelpe henne med å bite henne og legge seg på henne og slikke henne i baken... er vel normalt det også tenker jeg.... :flau: :hæh: Tar i mot tips og erfaringer med meget stor takknemlighet.. har nemlig ikke vært borte i dette her før jeg... :roll:

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
Løpetid???
« Svar #9 på: 05 Desember 2005, 00:02:25 »
Vet akkurat hvordan du har det! Gloria (Hunn britten til svigermoren min) har løpetid nå. Hun hyyyyler, og hyyyler...Hun driver alle i huset helt gal...de vet ikke hva du skal gjøre...Jeg er på besøk stortsett hver dag, og hun gjøre meeeg også gaaaaal!!
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Løpetid???
« Svar #10 på: 05 Desember 2005, 00:16:17 »
Hvor lenge varer en løpetid og hvor ofte kommer de? Dette er første gangen hennes... Tror nok det blir sterilisering på henne etter nyttår ja! :roll:

Linda

• Gjest
Løpetid???
« Svar #11 på: 05 Desember 2005, 00:48:46 »
Sitat fra: catzy
Hvor lenge varer en løpetid og hvor ofte kommer de?

Det er veldig individuelt. Huskatten til søsteren min hadde bare løpetid et par ganger i året før hun ble kastrert, mens birmajenta mi har løpetid annenhver uke :roll:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
SV: Løpetid???
« Svar #12 på: 15 Februar 2006, 19:59:03 »
Nå har Shakira hatt løpetid en uke i strekk, annenhver uke en stund. Jeg har nå kjøpt p piller til henne, det må da være travelt for en liten pusejente å ha løpetid så ofte! Det jeg lurer på, er om hokattene blir tynne av å ha løpetid? Hun er fryktelig tynn nå, så jeg har kjøpt slikt "feitepulver" fra Kitty Bloom. Hun er også veldig sliten virker det som, sover ganske mye om dagene, kan det være av å være utmattet av denne løpetiden? For da gneller hun i ett sett. Tror jeg skulle ha vært passe sliten jeg også, av å hatt mensen hver uke f eks.. ::) Noen som har flere tips til hvordan jeg skal få henne til å legge på seg? Dette pulveret strør jeg over maten, helst boksemat, da det er enkelt å blande det inni det.

Sissel

• Gjest
« Svar #13 på: 15 Februar 2006, 20:30:28 »
Hvis du stopper løpetiden med p piller bør hun legge på seg igjen. Mine får fòr som er mye fett i hvis jeg ønsker at de skal legge på seg, RC maine coon, outdoor eller kitten f.eks og så får de en eggeplomme eller to (på deling) i uka. Evnt en boks Hills A/D.

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15 Februar 2006, 22:18:47 »
Hun får nå kitten foret fra RC, og så får hun boksemat med det pulveret i. Men jeg skal ta å få tak i det Hills A/D, er det et spesielt for de har på dyreklinikkene det kanskje? Har ikke sett det på dyrebutikken tror jeg.. skal ikke si for sikkert nå da. :whistling: Andre tips til feite for?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 16 Februar 2006, 20:12:25 »
Det virker ikke som at den p pillen hjalp noe særlig. Hun fikk den på mandag, og har fremdeles løpetid..

Utlogget Betty

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07 Mars 2006, 21:55:55 »
 :icon_wink: Hei. Synes du har en fin pus... Min er en annen type katt, vanlig hus- eller skogskatt, med lang pels. Ho er fin ho også. Jeg har gitt ho p-pille fra ho ble kjønnsmoden, ca. 6 mnd., til for ca. 2 mnd siden. Altså ca. 5 år. Merket ikke noe til løpetida, bortsett fra at ho var litt ekstra kosesyk da.

Da jeg kuttet ut pillene, for å la ho oppleve å få kattunger, endret det seg, for da sto plutselig frierne i kø på trappa. De sang, og Betty sang, i dagesvis i strekk. Det var slitsomt, og ikke ville jeg slippe ho ut til gutta heller. :icon_confused: 

Synes det er greit at de får oppleve den siden av naturen også, for ho ble nu drektig ved en anledning.  :icon_redface:Nu har ho fått patter som vokser, og jeg har ikke hørt noe synging på lenge, selv om den ene frieren har stått på trappa noen ganger og prøvd å få ho ut. Vet ikke hva jeg gjør når ungene kommer, om jeg tør å sterilisere ho. :icon_sad:  Synes det høres dramatisk ut, men det er jo helt vanlig. Det er iallfall forferdelig slitsomt å holde katten inne under løpetida.
Hilsen Betty og matmor Wenche

Attack`s

• Gjest
« Svar #17 på: 07 Mars 2006, 21:58:23 »
Var dette et planlagt kull?
Syns ikke noe om huskattkull jeg....av mange årsaker.

Utlogget Betty

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07 Mars 2006, 22:16:07 »
Du kan jo si det sånn. Bor i et lite tettsted, så her kan man ha katter ute, når det ikke er for kaldt. Ikke så mange katter rundt omkring. Skal beholde en katt, og det er foreløpig ei som har meldt sin interesse for en av ungene. Kan gi dem bort, for jeg er ikke tilhenger av å avlive, dette er første gang jeg opplever selv. Det er nesten som å bli bestemor ( er ikke det fra før, enda). Katter er nu kjæledyr uansett hvilken type, og hus og skogskatter er enkle å ta seg av. Har aldri hatt rasekatt. Vet en nabo som har 2 stk, uten pels... De kan ikke slippes ut og må være innendørs hele tiden...
Hilsen Betty og matmor Wenche