Skrevet av Emne: EverClean  (Lest 2047 ganger)

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
EverClean
« på: 16 Oktober 2005, 16:59:43 »
Har tenkt å prøve ut EverClean kattesand, har hørt så mye bra om den. Men hvilken EverClean vil dere anbefale? Hvilken klumper best og holder lukta borte? Er vel forskjellig fra katt til katt, men vil gjerne høre om deres erfaringer!  :bigsmile:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
EverClean
« Svar #1 på: 16 Oktober 2005, 17:03:23 »
Jeg har nettopp byttet til det og er veldig fornøyd. :)
Den røde bruker jeg..  :thumbsup:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
EverClean
« Svar #2 på: 16 Oktober 2005, 17:11:09 »
Tar gjerne imot tips om andre kattesand-merker dere mener er verdt å prøve ut også!  :neie:

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
EverClean
« Svar #3 på: 16 Oktober 2005, 18:32:33 »
Extreme Classic bruker jeg... Super klumpende sand!

Nogen der ved hvor man kan købe det? Jeg  har haft det med fra danmark...

Linda

• Gjest
EverClean
« Svar #4 på: 16 Oktober 2005, 20:06:17 »
Jeg har hørt at det skal finnes en type EverClean som kapsler inn lukt på samme måte som krystaller, noen som har erfaring med denne og/eller vet om den finnes her i landet? Kunne vært interessant å prøve den :thumbsup:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
EverClean
« Svar #5 på: 16 Oktober 2005, 21:53:47 »
Har ikke prøvd Everclean, men oppdretteren til birmagutten min bruker den, og er kjempefornøyd.. den røde tror jeg. Jeg har til nå brukt Imperial kattesand, noen som har prøvd den?
Jeg synes den er ganske bra, i forhold til de som er på lokalbutikken her hvertfall, den klumper tisset, slik at det er bare å ta ut, virker som om at det er leire i sanden, siden tisset fester seg og blir til en klump.. bruker den en god stund før jeg må skifte også... betalte 139,- for 15 kilo, og det synes jeg er forferdelig billig! Tror everclean er mye dyrere..

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
EverClean
« Svar #6 på: 16 Oktober 2005, 23:23:26 »
Sitat fra: catzy
Har ikke prøvd Everclean, men oppdretteren til birmagutten min bruker den, og er kjempefornøyd.. den røde tror jeg. Jeg har til nå brukt Imperial kattesand, noen som har prøvd den?
Jeg synes den er ganske bra, i forhold til de som er på lokalbutikken her hvertfall, den klumper tisset, slik at det er bare å ta ut, virker som om at det er leire i sanden, siden tisset fester seg og blir til en klump.. bruker den en god stund før jeg må skifte også... betalte 139,- for 15 kilo, og det synes jeg er forferdelig billig! Tror everclean er mye dyrere..

Tror det var Imperial jeg brukte til Perserne mine. Kjempebra sand det også. :)
Er det virkelig så billig?
Er det dyrebutikksand? Kanskje det ikke er den jeg tenker på likevel...
JEg betalte iallefall 129 for 6 kg Everclean!

Linda

• Gjest
EverClean
« Svar #7 på: 16 Oktober 2005, 23:29:30 »
Imperial har jeg hørt mye negativt om, men jeg har ikke prøvd den selv.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
EverClean
« Svar #8 på: 17 Oktober 2005, 00:14:09 »
Hva negativt har du hørt om den da? Er interessert i å høre for og imot! og selvfølgelig om det er noen som har forslag til hvilken sand som er best..
Hva er viktig med kattesanden? Hvordan skal den være?

(er ikke meningen å stjele tråden her, men kanskje flere vil vite dette??)

Linda

• Gjest
EverClean
« Svar #9 på: 17 Oktober 2005, 00:27:42 »
Sitat fra: catzy
Hva negativt har du hørt om den da? Er interessert i å høre for og imot! og selvfølgelig om det er noen som har forslag til hvilken sand som er best..

Har hørt at den lukter pyton og at den har dårlig klumpeevne som gjør at det bare blir "gjørme" i kassen istedenfor harde klumper. Men, jeg har jo ikke prøvd den selv så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt det stemmer ;)

Jeg bruker Cat Exclusive og er egentlig kjempefornøyd med den, men har lyst til å prøve EverClean neste gang for å se hvordan den er i forhold når det gjelder lukt.

Det viktigste for meg når jeg velger sand er først og fremst lukt, men også at klumpene er lette og fjerne og at det blir minst mulig "griseri" i kassen.

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
EverClean
« Svar #10 på: 17 Oktober 2005, 01:06:01 »
Jeg har prøvd Imperial og syntes den var pyton. Bare griseri. Klumpet ikke skikkelig og luktet grusomt. Har også prøvd Everclean, men synes det ble litt sånn betong-effekt, og det å få ren doen når sanden skulle skiftes var kjempevanskelig.
Jeg bruker Cat Exclusive Medium grain, og er kjempefornøyd med den. Har som sagt prøvd mye rart, men alltid falt tilbake på den...

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
EverClean
« Svar #11 på: 17 Oktober 2005, 12:19:35 »
Jeg har bare brukte de hvite "litter pearls" kattesanden... Den synes jeg er veldig bra.. Fia også.. Den skal bare skiftes en gang i måneden.. Ta bort æsjen gjør jeg hver dag da.. Men jeg synes ikke at det lukter noe av den selv om den ikke klumper seg.
"fiamor"

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
EverClean
« Svar #12 på: 17 Oktober 2005, 13:26:35 »
Sitat fra: fiamor
Jeg har bare brukte de hvite "litter pearls" kattesanden... Den synes jeg er veldig bra.. Fia også.. Den skal bare skiftes en gang i måneden.. Ta bort æsjen gjør jeg hver dag da.. Men jeg synes ikke at det lukter noe av den selv om den ikke klumper seg.

Den prøvde jeg en gang for de hadde gått tom for vanlig kattesand, juleferie osv gjorde at leveringene var forsiket. Er det en ting jeg er sikker på så er det iallefall at jeg ALDRI skal prøve de igjenn.
Det seriøst STINKET etter kun en liten uke!!!!
Værste jeg har kjent. Da hadde jeg to persere, en jente og en gutt som begge var kastrerte!

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
EverClean
« Svar #13 på: 17 Oktober 2005, 14:27:55 »
Sitat fra: Linda
Jeg har hørt at det skal finnes en type EverClean som kapsler inn lukt på samme måte som krystaller, noen som har erfaring med denne og/eller vet om den finnes her i landet? Kunne vært interessant å prøve den :thumbsup:

Er det denne du tenker på?

Kunne tenkt meg å prøve denne jeg også, men vet ikke om den finnes i Norge. Er jo først nå nylig jeg har "oppdaget" Everclean.  :flau:

Scorpion

• Gjest
EverClean
« Svar #14 på: 17 Oktober 2005, 20:17:56 »
Jeg bruker EverClean - Fresh Guard - (den grønne) til mine 2 kattepuser.... Jeg er veldig fornøyd med det merket. Den klumper veldig bra, og passer man på å fjerne klumpene 2.-3. hver dag blir det ingen lukt...  :thumbsup:
10 kg koster 204,-...

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
EverClean
« Svar #15 på: 17 Oktober 2005, 20:52:34 »
Jeg bruker krystaller og er kjempefornøyd, halve arbeidet og ingen lukt. Har 9 katter, 2, snart 3, virile hanner, noe som stiller store krav til innholdet i dokassen. Min datter bruker Imperial, den ene av kattene nektet å gå på do med krystaller, den funker kjempefint. Brukte Cat Exclusive og Ever Clean tidligere, men gikk over til Imperial p.gr.a. prisen. Noen forskjell kan jeg ærlig talt ikke merke. Uansett hva en velger å bruke, må en sørge for at en fyller nok i kassen.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
EverClean
« Svar #16 på: 17 Oktober 2005, 22:24:07 »
Jeg kjøpte nå da EverClean jeg i stad, den gule.. 186,- for 10 kg, så den er jo en del dyrere enn Imperial som kostet 139,- for 15 kg.. men, som sagt, man må jo prøve seg litt frem.. jeg har kun prøvd imperial før av dyrebutikk-kvalitet, så dette blir min andre sort.. jeg skal tømme kassene og prøve den i morgen, blir vittig å se om de vil bruke den eller ikke, de har ikke akkurat vært kresen før.. :roll:

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
EverClean
« Svar #17 på: 18 Oktober 2005, 19:26:55 »
Den rød Active Block til Everclean er topp syns jeg. Har en hannkatt som er kjønnsmoden og markerer og det lukter jo forferdelig, men AB tar bort lukten. Har prøvd fresh reguard og heavy duty og, men de er ikke så gode som AB håper du finner en sand du er fornøyd med  :thumbsup:

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
EverClean
« Svar #18 på: 19 Oktober 2005, 11:14:28 »
Bruker for det meste cat exclusive og har prøvet  den gule everclean, kan ikke ha rød sand med hvit katt hehe.har vært fornøyd med begge.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
EverClean
« Svar #19 på: 19 Oktober 2005, 15:24:51 »
Vi har også FreshGuard, og er kjempefornøyd, ikke minst kattene.. Klumpene tar jeg ut et par ganger per dag, og fyller på litt ekstra, og da trenger ikke kassen og tømmes og skiftes på aldri så lenge...:thumbsup: