Skrevet av Emne: Dårlig ånde  (Lest 2682 ganger)

Utlogget hegeste

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • Elsker Pernille min :-D
    • Vis profil
    • hegeanitasisise
Dårlig ånde
« på: 16 Oktober 2005, 16:13:23 »
Katten min på snart 6 måneder har fryktelig dårlig ånde! Får kattungefor som jeg kjøper enten hos veterinær eller dyrebutikk(Iams,Hills,Eukanuba eller Royal Canine). Hun får våtfor bare i helgen(som om katten vet forskjell på helg og hverdag:-) ). Får nytt friskt vann hver dag og hun både spiser og drikker bra,og er i fin form ellers. Har fått vaksiner og ormekur og er innekatt.Har kattegress og hun får maltbiter mot hårballer hver dag. Hva kan den dårlige ånden skyldes og har du noen råd for hvordan jeg kan bli kvitt dette?Det er så ille at det lukter av pelsen hennes etter hun har vasket seg :hæh: Har mistet melketennene og begynt å få de nye. Den dårlige ånden har hun hatt siden hun var ca 5 uker.Tennene ser hvite og fine ut og hun har mye å tygge på.

Hilsen Matmor og Pernille :neie:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Dårlig ånde
« Svar #1 på: 16 Oktober 2005, 18:09:32 »
Jeg er da ikke veterinær,men jeg fikk tannkrem hos dyrlegen min, til mine katter :thumbsup: Kjekt å bruke den, for å forebygge tannsten også...

Utlogget hegeste

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Elsker Pernille min :-D
    • Vis profil
    • hegeanitasisise
Takk for tips :-)
« Svar #2 på: 17 Oktober 2005, 23:47:12 »
Tusen takk for godt tips! :neie:
Det skal jeg sjekke ut. Men jeg tror ikke det har noe med tennene å gjøre. Hun har hatt den dårlige ånden siden hun var fem uker,kanskje lengre,og nå har hun nettopp byttet fra melketenner til voksentenner. Men det er verdt et forsøk :love2: Alt for katten :LOVE:  :kattungen:  

:zbye: Pernille og meg  :katt3:

Linda

• Gjest
Dårlig ånde
« Svar #3 på: 17 Oktober 2005, 23:51:08 »
Det finnes noe (et pulver tror jeg?) som du kan strø i maten for å motvirke dårlig ånde. Det skal visstnok funke kjempebra :thumbsup: Nå husker jeg ikke i farten hva det heter, men de har det på dyrebutikker og muligens hos veterinæren.

Edit: Plaque Off Animal heter det.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Dårlig ånde
« Svar #4 på: 18 Oktober 2005, 10:56:44 »
Grunnen til den dåelige ånden kommer  helt sikkert av tannfellingen. De fleste katter får dårlig ånde da!   :roll:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Dårlig ånde
« Svar #5 på: 18 Oktober 2005, 13:24:13 »
Det var godt å vite at den dårlige ånden kan komme av tannfelling, for Faramir på 3 1/2 mnd har det!  :roll:

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
Dårlig ånde
« Svar #6 på: 19 Oktober 2005, 11:20:40 »
kattunger har ofte dårlig ånde ja, isjameg, uten at det er noe gale altså

Karoline og Dennis

• Gjest
SV: Dårlig ånde
« Svar #7 på: 02 Februar 2006, 15:51:09 »
Dennis har også innmari dårlig ånde, og når vi var hos dyrlegen ba jeg han sjekke det å Dennis hadde tannstein, men han fjerna det ikke, skal gjøre det neste gang jeg skal til dyrlegen, for han måtte bedøves og sånn

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02 Februar 2006, 21:07:03 »
Jeg har nå kjøpt tannkrem til mine tre troll, BucaCat, som jeg skal prøve i dag, om jeg rekker det. Skal gi beskjed om stålånden deres forsvinner!  :humre:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03 Februar 2006, 13:46:06 »
Jeg har nå kjøpt tannkrem til mine tre troll, BucaCat, som jeg skal prøve i dag, om jeg rekker det. Skal gi beskjed om stålånden deres forsvinner!  :humre:

Jeg bruker også bucacat, og mine to eeelsker det :fnis[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03 Februar 2006, 23:27:32 »
De fikk smake for første gang i dag, men de var ikke så villige ettersom jeg måtte tvinge i dem makkekur i går. Trodde vel de skulle ha det en gang til da... men det såg ikke ut som at de syntest det var noen vond smak!  :katt9: Blir spennede å se om det blir noen forskjell på det lisje trollet, for FYTTI for en rompeånde!  :icon_frown: :fnis[1]:  :whistling: