Skrevet av Emne: Pris på Microchip, evt tatovering ?  (Lest 3642 ganger)

Kismet

• Gjest
Pris på Microchip, evt tatovering ?
« på: 15 Oktober 2005, 22:47:11 »
Jeg tenkte jeg skulle merke skogkatten min på et mer skikkelig vis enn lapp i halsbåndet med navn og telefonnummer, og lurer derfor på ca hva man må forvente seg å betale ?

Fordelen med tatovering er vel at det syns, mens microchip ikke gjør det ?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #1 på: 15 Oktober 2005, 22:53:08 »
Vi har kun tatovert våre katter pga at dette er synlig, i det området vi bor er ikke folk vant med chipping og politiet bryr seg ikke om noen ting :roll: ( hver gang vi ringer om noe får vi beskjed om å ordne opp selv )

Tatovering er som regel gratis dersom man gjør det i forbindelse med et annet inngrep som krever narkose, vet ikke pris dersom man kun øremerker dessverre.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 15 Oktober 2005, 23:26:44 »
Jeg ville valgt chip. Tatoveringer blir ofte uleselige med tiden, og kan være smertefullt for katten. Min veterinær har for lengst sluttet med tattoo og bruker nå utelukkende chip. Både politiet, Falken og dyreklinikker skal ha chipleser og sjekke alle innkomne katter for chip.

Hos min vet er prisen på chip 250,- dersom man gjør det samtidig med f.eks. vaksinering eller noe annet, ellers eller prisen 500,-.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #3 på: 16 Oktober 2005, 00:24:54 »
Mener på at veterinærene kan tatovere et merke i øret på katten,slik at folk ser at den er mikrochippet!? Vet ikke hvor jeg har snappet opp dette henne,men har hørt det..tror jeg?!  :roll:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Oktober 2005, 00:34:38 »
Har hørt det jeg også, og det er nok kjempebra om bare folk vet hva det står for..iallefall her på Sørlandet så er det stor andel av folk som ikke engang har peiling på hva øremerking står for, chipp er det mange som ikke har hørt om engang :hæh:

Veterinæren vår i Vennesla anbefalte faktisk chipping på Labben, men når situasjon er som den er så er det lite vits i å chippe den dessverre :roll:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Kismet

• Gjest
« Svar #5 på: 16 Oktober 2005, 16:01:33 »
Ja, jeg er også litt skeptisk til chip fordi den ikke syns og det er mange som ikke aner hva det er...

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16 Oktober 2005, 16:05:45 »
Jeg har Chipet hunden min. Han har en sånn metalldings i halsbåndet hvor det står: "Jeg er elektronisk merket, Kontakt dyrlegen"
Men det blir vel litt tungt å feste en sånn på kattene, men hadde kanskje vært en idè om de produserte noen mindre sånne? Så katter kunne bruke de også?

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 16 Oktober 2005, 16:51:47 »
Joda, men microchip er vel mer dersom de mister halsbåndet.
Man kan jo legge en lapp inni halsbåndet eller legge en lapp i en liten "kopp" som man fester på halsbåndet med navn og teleofnnummer...Men alt det hjelper jo lite om kasten mister halsbåndet eller henger seg fast og det løsner.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16 Oktober 2005, 17:01:14 »
Sitat fra: Kismet
Joda, men microchip er vel mer dersom de mister halsbåndet.
Man kan jo legge en lapp inni halsbåndet eller legge en lapp i en liten "kopp" som man fester på halsbåndet med navn og teleofnnummer...Men alt det hjelper jo lite om kasten mister halsbåndet eller henger seg fast og det løsner.

Altså hunden min har Chip i nakken, men har også et merke på båndet hvor det står at han er det.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16 Oktober 2005, 21:41:16 »
Helt enig med Linda her, Chip blir mer og mer vanlig, og så er ikke det vondt for katten å ta. Dessuten så kan man kjenne chipen. Tror tatovering blir ut om ikke så lenge. Chip er det nye, og mer holdbart enn tatovering.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16 Oktober 2005, 23:26:28 »
Hvordan er det med merking av katter på utstilling da?
På hund er det iallefall påbudt at den er Chipet!

Linda

• Gjest
« Svar #11 på: 16 Oktober 2005, 23:31:50 »
Sitat fra: Hope
Hvordan er det med merking av katter på utstilling da?
På hund er det iallefall påbudt at den er Chipet!

En gang jeg på utstilling i Sverige ble birmajenta mi scannet for chip, så det kan virke som om det i hvert fall er påbudt der. I Norge vet jeg at avlskatter må være merket, men er ike sikker på hvordan det er på utstilling... Alle mine er nå i hvert fall chippet :thumbsup:

Sissel

• Gjest
« Svar #12 på: 17 Oktober 2005, 09:47:47 »
Det er påbudt med chipmerking av utstillingskatter i Sverige ja  :thumbsup:

Alle mine er også chip'et

Sissel

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17 Oktober 2005, 13:29:55 »
Ok, da er det vel ikke lenge til det blir påbudt i Norge også kan jeg tenke meg.  :thumbsup:

Kismet

• Gjest
« Svar #14 på: 17 Oktober 2005, 15:06:56 »
Da har jeg bestilt time hos dyrlegen i morgen, så da blir det microchip på Skogkatten.
Han anbefalte det fremfor tatovering, b.l.a hvis katten havnet i bilulykke eller slåss, så ville ikke øretatovering syns likevel hvis det var mye blod og rift i ører o.s.v...................

Så da chipper jeg han + at jeg kjøper et skilt hvor det står at han er chip'et......Det er vel det beste jeg får til....

450,- skulle han ha for det.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #15 på: 17 Oktober 2005, 15:07:58 »
Høres bra ut! Good luck!  :thumbsup: