Skrevet av Emne: Når gå over til voksen for?  (Lest 756 ganger)

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
Når gå over til voksen for?
« på: 15 Oktober 2005, 20:46:49 »
Jeg har jo Ayla som er en blanding mellom Maine Coon og Norsk Skogkatt. Hun er nesten 11 mnd nå. Casper som er huskatt er vel ca 3,5 mnd.
De får Royal Canin Kitten nå. Men når skal jeg gå over på voksenfor?
Når skal jeg tidligst gå over på voksenfor mht Casper og når må jeg senest slutte med kattungefor mht Ayla? Er det noen regler på dette?

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #1 på: 15 Oktober 2005, 21:04:46 »
Se på kattene... Er de i god kondition på det for de går på er det ok for dem  :thumbsup:

Men ellers siger man vel op til 10 måneder er det ikke??
Når du kastrere dine katte er det i hvert fald en god ide at slutte med kitten for, de blir hurtigere fede af det :lol:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 Oktober 2005, 21:13:29 »
Hehe, ja er vel en idè da ja.  :thumbsup:
De er i fin kondisjon begge to. :) Den eldste kunne faktisk ha hatt litt mere kjøtt på beina så da gjør det jo ingenting om de får kitten da. :)

Utlogget Stella

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15 Oktober 2005, 21:16:50 »
Jeg har to voksne kastrater som fremdeles spiser hills kitten :wink3: Ingen af dem vejer for mye.
Min samboer har desværre en fet huskatt, så ingen kitten til ham :roll:

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15 Oktober 2005, 21:26:02 »
Hvorda får dere til at den ene katten spiser en type og de andre en annen type?

Utlogget Stella

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15 Oktober 2005, 21:31:28 »
Vi prøver men det lykkes ikke 100%

Tykke (huskatten) for lov at komme ut, men mine to er kun inde. Når tykken er ute står maten til de to andre fremme, og når han er inde sætter jeg det op på en kommode eller tar det væk. Prøver så vidt muligt at forhindre ham i at spise det, men lidt får han altid fat i  :lol: han elsker den maten!

Mine perser, Mullemann, har tilmed haft urinveisstein så han er nu på et helt tredie for  :roll: så vi har temmelig mye at holde øje med her :sove:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15 Oktober 2005, 21:31:38 »
Helt umulig med to typer mat her iallefall hehe, vi bruker voksenmat til begge to selv om den ene er 6 måneder og den andre nesten 10 år :thumbsup: det går veldig bra, da fikk den minste gikk den på kattungemat i et par måneder sånn ca.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 15 Oktober 2005, 21:45:01 »
Her er det også helt umulig å skille, de går i hverandres matskåler, så både småen på 7 mnd og storegutt på 14 mnd får samme fòr og det går fint.

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15 Oktober 2005, 21:50:16 »
Ja, hehe.. defor jeg spurte...  :neie:
Tenkte at det ville være umulig å la den ene få et annet for enn den andre.  :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15 Oktober 2005, 22:03:50 »
Shakira ( 1 år) har maten sin inne på gangen, Faramir (3 mnd) har sin mat på kjøkkenet.
Jeg var streng på å la henne spise kitten og han voksen, men så ble hun så tynn og slapp en periode, go jeg hadde kjøpt alt for mye kitten, så hun får spise det hun vil av hans mat nå. Hun er ikke sterilisert. Han rører ikke maten hennes, selv om den av og til står på kjøkkenet.. Hvorfor, det vet jeg ikke, men de er jo større knortene enn hans mat, kanskje han ikke liker det? Jeg blander kitten i hennes mat også.

Utlogget Vinga

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18 Oktober 2005, 08:07:47 »
Jeg har også litt forproblemer, men det ble mye bedre etter at jeg begynte å blande litt kitten i foret til de voksne, slik at de følte at de fikk den gode maten de også, og litt voksenfor i maten til vesla, så den ikke ble like attraktiv.