Skrevet av Emne: Kløe  (Lest 1120 ganger)

Lizzy

• Gjest
Kløe
« på: 08 Oktober 2005, 12:22:19 »
Heisann.
Har en katt som har begynt å klø noe fryktelig på ørene sine.
Det har kommet og gått og vi har fått en salve.
Men nå har dete blitt værre og dyrlegen er jo ikke åpent i dag.
Han har hatt det før og dyrlegen mente på at han klødde der for å fjerne smertene t annet sted. Om han nå har fått urinveis innfeksjon.. IGJENN... er det noe for eller middler vi kan bruke for å forebygge dette? Kan en katt få trane bær?

Hilsen en fortvilet katte eier...

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Kløe
« Svar #1 på: 08 Oktober 2005, 12:29:25 »
Ja, katter kan få tranebær.Men du kan jo også prøve disse produktene. Spesielt for kløen.Kanskje ikke lett å få tak i dag.lykke til!
http://www.optima-ph.no/
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Lizzy

• Gjest
Kløe
« Svar #2 på: 08 Oktober 2005, 13:03:30 »
takk.
det er sår og litt gult (innfisert?) i det, får ringe vet til mandag men en så lenge får jeg bar espøre med den jeg har.
kan jeg bruke eurax mot kløen?

bilde tatt med mobil men dere ser jo det røde. det er bedre nå etter kremen men det hissige området nederst er der enda.

nytt bilde

Attack`s

• Gjest
Kløe
« Svar #3 på: 08 Oktober 2005, 19:54:36 »
Ta kontakt med Lene på pm,hennes katt har utviklet allergi.
Vet ikke om det er det samme.
Hun måtte ta biopsi og blodprøve greier dem sendte til England.

Ikke bruk kremer ol på katten uten å ha pratet med dyrlegen først.
Eurax kan kattene slikke i seg,og det er ikke noe bra.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Kløe
« Svar #4 på: 08 Oktober 2005, 22:20:03 »
Det ser ikke likt ut syns jeg , og min hadde det ikke inni øret. Dyrlegen vår så bare på det og sa med en gang dette er allergi, men for å være helt sikker så ville vi ta en prøve. De klarte ikke å finne ut hva han er allergisk mot, det kan være så mangt. Men han må i vært fall gå på kortison resten av livet, kan hende at det blir så bra med tiden at vi kan slutte, håper det  :thumbsup:  Men etter at han startet kortison behandlingen er utslettet borte, det lindrer nemlig kløen.
Kanskje du skulle bedt dyrlegen din ta en hudbiopsi og sende til england, det koster 2000kr (vært fall hos min det er inklusive arbeidet hun gjør og da) da , men det er verdt det fordi da finner man ut hva som er galt med katten.

Her er et bilde av hvordan min så ut

PS! Smør heller med aloe vera til du finner ut hva som feiler henne, for den og lindrer, var det jeg gjorde med Toulouse ( etter anbefaling av attack's) og dyrlegen sa etterpå at det var bra, for da har han klødd seg mye mindre.

Lizzy

• Gjest
Kløe
« Svar #5 på: 09 Oktober 2005, 11:39:41 »
Ok.
Ja det var slik han så ut sist.
skal høre med vetten.
Men seriøst 2000??? Oh shit.... jaja.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Kløe
« Svar #6 på: 09 Oktober 2005, 13:31:52 »
Ja det er dyrt med prøver som må sendes til utlandet.
Hvis katten er forsikret får du dekket dem 2000kr, men da må den altså forsikres før den får diagnosen, nytter ikke etterpå. Da vil man heller ikke få dekket medisiner, men de er ikke dyre uansett om det er kortison du ender opp med å få så koster dem 84kr for tror det er over 100 piller.