Skrevet av Emne: Kattegress!  (Lest 911 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattegress!
« på: 08 Oktober 2005, 00:24:44 »
Kan noen fortelle meg litt om det? Hvor viktig er det for innekatter? Har lest littegrann, at det hjelper på hårballer og slik. Men det gjør jo forene jeg har fra Royal Canin også.. Begynner kattene å kaste opp inne da eller? Hvordan ser man at det er hårballer som kommer opp? Kommer det i en ball? Hvor skal dette kattegresset stå, og hvor ofte skal de få spise/tygge på det? Tar det lang tid å gro til et slikt gress? Hvor mye skal jeg lage til to katter? :hæh:

I know noooothing... :?:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Kattegress!
« Svar #1 på: 08 Oktober 2005, 00:50:02 »
Jeg har innekatter og bruker plukke gress til dem ute. Dette blir satt umåtelig stor pris på!  :)
De blir veldig glad så det er tydelig at dette er noe de "savner"..

På vinterstid kjøper jeg en liten pose frø og planter eller jeg kjøper sånne ferdigsådde pakker med gress som bare trenger vann før de vokser opp. Har slikt gress i ca 14 dager-det er ikke mange stråene som skal til på hvert " måltid" før de er fornøyde.

Slettes ikke alltid mine korthårskatter kaster opp etter gresspising,men Birmaen gjør alltid det.

Hårballene kjenner du tydelig igjen på den avlange formen..du ser at den består av tettpakket hår. (ofte akkurat like lang som foten din,så når du kommer trøtt om morgenen og tråkker i den,kan du være sikker på at hele foten blir bløt!! :roll:  )
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Kattegress!
« Svar #2 på: 08 Oktober 2005, 00:51:19 »
Jeg vet at noen også bare kjøper en Husfred(plante) som kattene kan beite på...
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!