Nå har det seg slik at jeg har vært veldig snill med lille Faramir i den tiden han har vært her (snart to uker), og tenkte jeg ikke skulle være alt for streng med han, siden han var bare 10 uker da jeg fikk han, og i tillegg var minste mann i kullet.
Nå vil jeg begynne med litt struktur og disiplin, han kan ikke få gjøre det han vil lengre, bare fordi han er søt og liten.. han er veldig turbo blitt, og klatrer både høyt og lavt.
Hva slags grenser setter dere med deres små kattunger? er det litt forskjell på oppdragelse av huskatt og rasekatt? burde jeg bare gjøre slik jeg har gjort med de to andre jeg har? de er jo veldig lydige.. shakira kommer bare jeg knipser, og kattene slutter med det ugagnet de gjør om jeg lager "strengestemmen" min.
Altså, jeg vil liksom at han skal beholde de rare vanene han har, med å ligge på databordet og vinduskarmer, selv om de to andre har bare sofa og gulv/seng å ligge på.. men samtidig er jeg litt redd for at det blir forskjellsbehandling, og at han kan ødelegge/knuse ting med den klatringen.. skal jeg heller kjøpe et digert klatrestativ han kan boltre seg på og heller lære han at der er klatring og sofa er ligging?
Vil jo gjerne ha en lydig pus som kan vise det frem på utstillinger og slike ting..
Hva synes dere??