Skrevet av Emne: Kloklipping!  (Lest 569 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kloklipping!
« på: 01 Oktober 2005, 13:01:33 »
Nå var jeg og kjøpte kloklipper i går, sammens med børste og en kam. Men da jeg begynte å klippe klørne på Shakira, virket det som om at den var sløv! Den klipte ikke rett av, ble liksom bare halve neglen som ble klipt! Og så såg det ut som at neglen sprakk oppover! Lagene delte seg på en måte! Skal det være slik? Burde jeg stikke ut igjen med den og klage? Få en ny? Til og med min egen negle saks klipte bedre av, men neglen delte seg litt med den også... Hva skal jeg gjøre? Er det neglene til shakira som er svake eller?

Linda

• Gjest
Kloklipping!
« Svar #1 på: 01 Oktober 2005, 15:19:39 »
Jeg tror også det er feil med klosaksen, har en klosaks selv som klipper på samme måte. Og som Queen of Swords sier, det skal ikke være slik.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Kloklipping!
« Svar #2 på: 01 Oktober 2005, 22:31:29 »
Helt enig, den klosaksen bør du bytte.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kloklipping!
« Svar #3 på: 02 Oktober 2005, 01:07:25 »
På mandag skal jeg ut igjen med saksen, de skal jammen meg få høre! Tenk å selge slik til folk! Hva hvis dette hadde vært en som ikke visste bedre? som bare brukte den uten å tenke over om det var noe gale?

shakira var forresten fryktelig rolig, og satt pent på fanget mens jeg klipte, ingen syting, og bare kosa seg! Snakk om prakteksemplar! Hun har aldri klipt klørne før, og hun er over året! snill og lydig pus jahh... :thumbsup:  :engel:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kloklipping!
« Svar #4 på: 02 Oktober 2005, 01:23:41 »
Sitat fra: Queen of Swords
Sitat fra: catzy
På mandag skal jeg ut igjen med saksen, de skal jammen meg få høre! Tenk å selge slik til folk! Hva hvis dette hadde vært en som ikke visste bedre? som bare brukte den uten å tenke over om det var noe gale?

shakira var forresten fryktelig rolig, og satt pent på fanget mens jeg klipte, ingen syting, og bare kosa seg! Snakk om prakteksemplar! Hun har aldri klipt klørne før, og hun er over året! snill og lydig pus jahh... :thumbsup:  :engel:

Det holder jeg med deg i. Det er viktig at du sier fra. Hvis de som selger sånne varer har samvittighet, kan det hende de tester dem ut og fjerner dem fra hyllene. Hvis klosaksen fører til at neglen splittes på langs, kan det bli ganske vondt hvis du har uflaks.

Heldigvis hadde du flaks da!!  :thumbsup: Og hadde det gjort vondt for Shakira, hadde hun garantert latt deg fått vite det med en gang. Om neglen hadde delt seg opp til nerven, ville det ha gjort kjempevondt for henne.

Ta den med deg, og forlang å få igjen en som er dugandes til samme pris du kjøpte den du har, eller få pengene tilbake og gå et annet sted. Den jeg har, har jeg hatt i mange år, og den ga jeg ikke mer enn en femtilapp for. Den er like god idag.

La oss få vite hvordan det gikk!! LYKKE TIL!!

--QoS

Ja, shakira hadde sagt fra. Det vet jeg. Men den delte seg på utsiden på en måte, liksom der de skjell-lagene er, de som de kvitter seg med når de kvesser selv, men de hang der likevel liksom.. såg uansett ikke normalt ut.. jeg reagerte vertfall. måtte gå over med neglesaks på den som jeg klipte med klosaksa.. for å jevne ut tuppen. Men hun kvesser de jo til igjen, sant? jeg turte ikke på faramir etter dette, så jeg venter til jeg har fått en ny. noe forslag til hva jeg kan teste den på? så jeg slipper å la det gå galt en gang til? en q-tips?

Og en ting til, Ozzy som er ute skal vel ikke klippes klør på, han trenger de vel til å klatre i trær, forsvare seg og fange dyr?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kloklipping!
« Svar #5 på: 02 Oktober 2005, 14:24:24 »
Thank you, thank you!  :neie: Du er veldig flink til å svare utfyllende på spørsmål! Blir alltid så fornøyd med dine svar jeg!  :thumbsup:  Joda, jeg vet hvordan man klipper klør, har sett på, og så har jeg studert fremgangsmåte i en bok. Ozzy klorer meg faktisk ikke de sjeldne gangene han får et lite bad! (som f.eks den gangen han kom hjem med fugledritt ned gjennom hele ryggen og siden!!!! :shock: )  Han blir bare stiv som en stokk og remjer og uuuuler noe vannvittig!  :lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kloklipping!
« Svar #6 på: 04 Oktober 2005, 23:18:20 »
Nå fikk jeg en ny tang... MEN! Den var for stor for bruk på Faramir. Så jeg får heller nøye meg med negleklippern min til han.  sukk.... :åhhhh:  :roll:   Men, jeg har store problemer med å få han til å ligge stille i fanget mens jeg skal klippe.. for han blånekter å ligge på rygg!! Vrir seg unna! Er som en ål hele han når jeg prøver å legge han på rygg/få han til å sitte, for å klippe! Så det må jeg nok jobbe med.. Noen tips? Det tar jo litt tid med han, han har jo så lodne labber, må liksom prøve å ikke klippe pelsen, og få frem kloa skikkelig så en ser hva en kan klippe og ikke! De er jo så små klørne hans! Shakira var det null problemer med. Jeg bare satt henne bakover i fanget mitt, og hun satt til jeg var ferdig! :thumbsup:  Flink pie! Faramir biter meg også... VIL IKKEEEEE!  :roll:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
Kloklipping!
« Svar #7 på: 08 November 2005, 18:06:17 »
Det vet jeg, jeg koser med dem først, og godsnakker med dem, shakira går det greit med, hun vet at hun må ly, men faramir tror jeg ikke er vandt med å bli håndtert, han blir sint hvis jeg holder han fast mot hans vilje.. så jeg tror jeg må jobbe litt mere med han..