Skrevet av Emne: Kattetiss i stoff sofa  (Lest 2942 ganger)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« på: 01 Oktober 2005, 12:26:33 »
Ja nå har da altså den lille herremannen her i huset ( som ikke er så liten lenger) pissa i sofaen, å det lukter død og fordervelse. Jeg skal kjøpe sånn pist væk fra stargate etter anbefalelse av mariah. Men den tar jo litt tid å bli sendt i posten å jeg trenger noe nå. Jeg får ikke bort lukta, han pissa der i går. Det er en stoffsofa med skummgummi inni, selve putene i ryggen gikk det ann å ta av trekket på å kaste i maskina. Å skumgummi putene skal jeg legge i badekaret en liten stund me eddikvann oppe hos svigermor. Men på setet og armlena, der går det ikke ann å ta bort noe å der pissa han sefølgelig mest
Jeg har skrubba å vaska me eddik grønnsåpe og sånn ajax spray til badet, men jeg får ikke bort lukta, våkna i dag å det lukta like jævlig.
Så har noen av dere noen gode såpetips som kanskje kan være enda bedre, jeg orker ikke være i stua mer enn jeg må å det er jo ikke så hyggelig liksom.

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #1 på: 01 Oktober 2005, 15:27:04 »
Jeg spurte dyrlegen om feliway og de kunne ikke garantere at den ville virke på fertile hannkatter. Men en kunne jo prøve, men det var mest til katter som var redde/stressa og pissa inne av andre årsaker.

Jeg gikk i dyrebutikken og kjøpte en wash and get off spray har brukt den nå da, er helt kvalm av lukta hehe. Men den tar ca 30 min før den virker, akkurat nå kjenner jeg bare en kvalmende sitronduft over alt, men blir spennende å se da om pisselukta går bort.

Linda

• Gjest
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #2 på: 01 Oktober 2005, 15:28:29 »
Feliway er kunstig fremstilte feromoner som man kan spraye på utsatte steder for at katten skal tro at den allerede har markert der. Det brukes også på urolige katter for at de skal føle seg "hjemme" f.eks. på reiser og utstillinger. Det fjerner på ingen måte lukt, men kan forhindre at katten markerer. Det er ikke alle katter det virker på heller, man må nok bare prøve seg frem :thumbsup:

Utlogget Marit

• Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #3 på: 01 Oktober 2005, 15:33:34 »
Jeg har brukt Wash and Get Off, den tar faktisk lukten. Når det gjelder Feliway og sprengkåte hannkatter, har jeg ikke den store troen. Jeg prøvde det et par uker da den ene hannen min var skikkelig på tur, ingen effekt så langt jeg kunne se. P-sprøyte ble løsningen...
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #4 på: 01 Oktober 2005, 15:52:35 »
Det høres lovende ut marit, da håper jeg den virker like godt her. Har du merket om den også funker slik at katten ikke markerer der igjen? Den skal jo gjøre det, men har hørt at den ikke virker for alle katter. ( wash and get off sprayen altså)

Utlogget Marit

• Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #5 på: 01 Oktober 2005, 17:41:43 »
Kan ikke helt garantere for at det holder ugjerningsmannen fra å slå til på nytt på samme stedet.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #6 på: 02 Oktober 2005, 01:09:14 »
Urk stanken har ikke gått bort :( Har brukt hele lørdagskvelden på å vaske skumputene ligget på gulvet å pressa å vridd som en gal for å få vannet ut igjen og tråkka med håndkle oppå så mest mulig vann kommer ut. Nå ligger de på gulvet me varmekabler i håp om at de tørker. Men når jeg kom hjem til selve sofaen i dag så lukter den like grusomt, aner ikke hvordan jeg skal få det bort.

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #7 på: 02 Oktober 2005, 11:46:26 »
nei det er ikke borte, har vaska å vaska til jeg har sett mannen me ljåen tror jeg, men det lukter like herlig kattepiss :( Har fått tips om å gå på et renseri å høre hva dem bruker mot sånt, og om det går å kjøpe noe midler fra dem. Å rense sofaen hos dem koster vel like mye som å kjøpe ny, å det spørs om ikke hele sofaen bare må kastes om det ikke går bort.
Typisk at han måtte tisse på et så vanskelig sted da  :zyell:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #8 på: 02 Oktober 2005, 12:22:19 »
Tror jeg ville satset på ny sofa :thumbsup:  En som er lettere å rense neste gang noe sånt skjer kanskje?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #9 på: 02 Oktober 2005, 12:57:51 »
Ja, men den sofaen ble kjøpt lenge før jeg traff samboeren min så det er hans hehe. Han er ikke så veldig blid på meg kan en si, men øh katten kan jo ikke for det heller da. Er bare så tragisk at det ikke går å vaske det bort.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #10 på: 02 Oktober 2005, 13:18:27 »
Nettopp, katten kan ikke for dette, og dere må gjøre det beste ut av det :hilse: regner med han haller vil ha ny sofa ennå lukte på kattetiss :lol:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #11 på: 02 Oktober 2005, 14:15:23 »
Kjøp nå for all del skinn sofa denne gangen da!!! Slipper du å måtte rense noe puter, bare å tørke opp!!  :thumbsup:  Hårene setter seg heller ikke fast på putene!!

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #12 på: 02 Oktober 2005, 14:45:39 »
ja jeg sitter å ser på skinnsofaer, men det er så dyrt. Sjekker også bruktmarkedet. Dyr er flinke til å ødelegge ting når det ikke passer med økonomien hehe.

Attack`s

• Gjest
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #13 på: 02 Oktober 2005, 15:11:47 »
Sitat fra: liten
Tror jeg ville satset på ny sofa :thumbsup:  En som er lettere å rense neste gang noe sånt skjer kanskje?

Kanskje vente med ny sofa til han ha sluttet med å spre sine edle dufter i sitt kjære hjem?

Attack`s

• Gjest
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #14 på: 02 Oktober 2005, 15:14:46 »
Jeg har skinnsofa,men den er ikke ekte da.
Det går jo an i verste fall å kjøpe en ny rimelig en på avbetaling.....men da blir den litt dyrere i utgangpunktet.

Men jeg sier det atter en gang,begynn med truse på katten,så har han på seg en slik mens han går sammen med dere,og bor på badet når du ikke er hjemme.
Om ikke så lenge til så blir han kastrat likevel.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Kattetiss i stoff sofa
« Svar #15 på: 03 Oktober 2005, 18:01:28 »
Vi kjøpte vår sofa på et utsalg, der de solgte utstillingsmodellene for en billig penge.. '
Vi kjøpte vår for 2000, mens den var verdt 20 000... så du kan gjøre kupp på slike ting. Den va eneste littegrann slitt på ene setet, men det var så lite alikevel, og vi måtte ha sofa der og da!