Skrevet av Emne: visning på hus og katter :-)  (Lest 1093 ganger)

Utlogget fiamor

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
visning på hus og katter :-)
« på: 30 September 2005, 10:09:36 »
Hei,
Noen her som har erfaring med visning og katter?
Jeg skal selge huset mitt og ha visning om to uker.. Megler og designkonsulent anbefaler at husdyr holdes ute eller hvertfall borte når man har visning...
Noen som har hatt denne erfaringen? vet liksom ikke hvor jewg skal gjøre av Fiamor. Hun er jo bare 4 mnd og er ikke ute..
Hun er jo liksom ett familiemedlem akkurat som datteren min da..*snufs*
Noen som har noen tips?
"fiamor"

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
« Svar #1 på: 30 September 2005, 10:15:27 »
Skal du være hjemme når det er visning? Da kan jo du passe på at kattungen er på et annet rom enn det som blir vist.

Om du ikke skal være hjemme kan du kanskje ta med deg kattungen på besøk til noen venner i mellomtiden.

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 September 2005, 10:25:16 »
Ja, hvis du ikke skal være hjemme selv, ville jeg ikke latt kattungen være igjen heller. Skummelt for en liten katt med masse fremmede mennesker som går rundt i leiligheten. Kanskje du har en nabo eller noen i familien som kan passe henne et par timer? Eller hvis du bor i hus, kanskje hun kan campere på loft eller kjeller mens visningen pågår?

Det er nok dessverre en del mennesker som ikke liker eller tåler katter, som kanskje kan reagere negativt hvis det går en katt rundt på visningen. Og noen dyreelskere kan kanskje bli mer opptatt av den søte kattungen, enn boligen de skal vurdere.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 September 2005, 10:30:54 »
hei hei igjen..
Joda, jeg skal være hjemme selv også + megleren..
Jeg skjønner at noen kan være allergiske og ikke liker katter, for å si det sånn.. Men uansett om folk er allergiske, så vil vel kanskje kattelukten ligge igjen i luften hjemme hos meg uansett om katten er der eller ikke?

Synes bare det er litt rart....

Men har ingen kjeller eller loft.
Hun kan sikkert være hos noen venner av meg, men da blir hun sperret inn på ett rom der(ukjent), for de har en *kjempekatt* selv. hehe... Ville sikkert spist opp mitt lille nøste..
Vet liksom ikke hva som er best jeg..
 :hæh:
"fiamor"

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 September 2005, 10:37:41 »
Det kan jo hende at det ikke blir noe stort problem. De fleste katter har jo tendens til å gjøre seg selv usynlig, hvis det er litt for mye folk og aktivitet i huset. Så hvis du er hjemme selv også, går det kanskje greit. Eventuelt går det kanskje an å lukke henne inn på et rom? Men det er klart, alle rommene må jo vises også, da.

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 September 2005, 10:42:27 »
Sitat fra: Bytigern
Det kan jo hende at det ikke blir noe stort problem. De fleste katter har jo tendens til å gjøre seg selv usynlig, hvis det er litt for mye folk og aktivitet i huset. Så hvis du er hjemme selv også, går det kanskje greit. Eventuelt går det kanskje an å lukke henne inn på et rom? Men det er klart, alle rommene må jo vises også, da.

Ja ikke sant? hehe, men jeg får nok bare prøve og ha henne hos noen venner.. Er jo bare snakk om en times tid, og det klarer hun vel inne på ett rom med tissekasse , noen kjente leker og mat og vann... Det lukter nok katt i det huset også, og da blir hun vel spinnvill etterpå kanskje? uff, jeg tviler og er veeeldig i tvil nå altså...
Uansett, så må jo alle katteartikler bort og gjemmes vekk før eventuell visning....

:engel:
"fiamor"

Sissel

• Gjest
« Svar #6 på: 30 September 2005, 10:48:25 »
Når jeg solgte leiligheten min mente megleren at det bare var en fordel å ha katter i huset, at de gjorde huset med hjemlig og koselig. Hvis folk er allergisk for katter merker de at det bor en katt der uansett om du tar den vekk eller ikke. Jeg hadde to katter, og de rusla som de ville rundt i huset på alle visningene vi hadde. Passa på at doen var ren da...

Leiligheten ble solgt også  :thumbsup:

Sissel

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30 September 2005, 11:12:20 »
Sitat fra: Sissel
Når jeg solgte leiligheten min mente megleren at det bare var en fordel å ha katter i huset, at de gjorde huset med hjemlig og koselig. Hvis folk er allergisk for katter merker de at det bor en katt der uansett om du tar den vekk eller ikke. Jeg hadde to katter, og de rusla som de ville rundt i huset på alle visningene vi hadde. Passa på at doen var ren da...

Leiligheten ble solgt også  :thumbsup:

Sissel

Ja, nettopp det jeg mener også.. Allergikere vil vel merke om det har vært/er katt der, og kan da kanskje ikke kjøpe uansett.. En liten katt er jo tross allt ett familiemedlem.. Jeg skjønner at folk kanskje ikke liker at kattunger hopper oppover beina på dem, men det går da an og ha henne inne på ett rom? Får høre med datteren min om hun kan passe henne litt... Sitte på sengen og kose med henne.. hehe...(datteren er 15 år da, og ikke ett lite barn.) :love:
Vi får nå se..

Bør jeg informere om pusen min som er begravet i hagen også?
Har laget ett pent blomsterbed over da, med noen Erica og små lecakuler, og store steiner rundt og masse jord...
vet liksom ikke hvor lang tid den prossessen tar jeg.. Kan jo ikke grave og ordne i jorden før til sommeren igjen allikevel... uff er i tvil jeg...
"fiamor"

Sissel

• Gjest
« Svar #8 på: 30 September 2005, 12:23:22 »
Sitat fra: fiamor

Nei, vær så snill. Ikke gjør det.

Sissel

Utlogget fiamor

• Spretten katt
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 September 2005, 12:50:25 »
Sitat fra: Sissel
Sitat fra: fiamor

Nei, vær så snill. Ikke gjør det.

Sissel

Oki da skal jeg ikke gjøre det... Tenkte det selv også.. Trist nok som det er at hun ble påkjørt. Har lyst til at hun skal være sammen med oss, men det går ikke nå... Får bare håpe at allt går greit.. Livet går jo videre, og prossessen er vel det samme med både dyr og mennesker.. Trist uansett.. :cry:
"fiamor"

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01 Oktober 2005, 00:56:10 »
etter mi erfaring hjelper kattunger veldig på å få kontakt med folk. Eg ville hatt den der kattungen med under visningen, fordi alle folk syns at kattunger er såååå søøøøte, liksom.  trur det viktigaste når ein vil selge ting er å få god og avslappa stemning.

trur ikkje det hadde skada kattungen heller. her er det sjølvsagt forskjellige synspunkt, men eg syntes at pusen min skulle bli vannt til fremmade folk fordi det er greit at han ikkje forsvinn under senga berre fordi eg får besøk. og kvem veit, kanskje må eg gje han bort ein helg for at eg skal kunne reise ein plass? da er det veldig greit at han klarer å forholde seg til fremmade.
heike

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01 Oktober 2005, 16:40:56 »
Jeg ville hatt kattungen der!!!! De ALLER fleste liker kattunger, og de som ikke gjør det, kan bare ha det så godt!!!
Når vi var på visning, i det huset vi bor i nå, var katten til huseieren med inn i alle rom :lol:
Var så koselig atte, og det lager en god stemning!!!  :thumbsup:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06 Oktober 2005, 23:59:25 »
Nå vet jeg ikke om du allerede har hatt visningen, men jeg ville rådet deg til ikke å ha katt tilstedet på visning. Leste en undersøkelse der røyklukt og faktum at det hadde vært en katt i huset var de faktorer som gjorde at folk snude i døra på visning. Når man selger en leilighet/hus skal man ikke selge et hjem, men muligheten for å lage seg sitt eget hjem. Derfor folk kaster ut alle møblene sine før visning (for å få rommene til å se større ut osv).

Mange har fordommer mot katter, og en av fordommene er at det føkger med lukt av kattepiss ol hvis det har bodd en katt i huset. Når man selger eiendom bryr man seg jo ikke om man selger til kattevennlige personer eller ikke, så for å ikke ekskludere enkelte kjøpere ville jeg altså så absolutt holdt katten unna. har du ingen den kan være hos imens, ev sette den på pensjonat? ved hussalg er det såpass store beløp i omløp, og risikoen for tapt fortjeneste er til stede, så jeg ville abs brukt ekstra penger på å sette katten på pensjonat.

Lykke til :)