Skrevet av Emne: Allergi hos Katt  (Lest 922 ganger)

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Allergi hos Katt
« på: 24 September 2005, 12:44:09 »
Min kjære Toulouse har fått beskjed om at han antageligvis har alvorlig allergi, men de vet ikke noe enda. I verste fall må han gå på kortison resten av livet  :cry:  han er bare 1 1/2 år stakkars. Vi var hos dyrlegen på torsdag og dem har tatt en hudbiopsi og blodprøver og dem er sendt til England. Vi får svar om ca en uke da skal han tilbake igjen å ta stinga. Har sydd i øret sitt. Men vi vet ennå ikke hva type allergi han har, hun sa at forallergi var det som var minst lite sannsynlig, så da kan det være mye rart. Det er forferdelig å ikke vite hva og gå å vente slik. Nå får han kortison behandling for å dempe kløen. Blir en prøvelse å få i han tablettene ja, fikk me noe som heter easy tabs fra apoteket da som en kan putte pillene inni og det smaker som kattemat. Men Toulouse ville sefølgelig ikke ha det nei. Så her må jeg stikke pillene laangt bak i munnen hans og tvinge han til å svelge.

Noen andre som har katter me allergi som vil fortelle hvordan det er?

Utlogget gojoh

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/bigap
Allergi hos Katt
« Svar #1 på: 24 September 2005, 22:01:39 »
Min somali/persermix har allergi for en middtype. Hun er 7 år nå. Hvis hun ikke går på kortison, klør hun så mye i pelsen at hun får sår. Hun bruker 1/2 tablett annen hver dag. Vi begynte med 1 tablett daglig og trapet gradvis ned til minst mulig virksomme dose. Veterinæren fortalte meg at dyr tåler kortison bedre enn mennesker, og kan leve godt og lenge mens de går på kortison.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Allergi hos Katt
« Svar #2 på: 24 September 2005, 23:03:27 »
Offa meg, så trist, skriv med en gang du får svar! Dette er jeg interessert i å høre.. håper alt går bra med gullet ditt.. :leiseg:

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Allergi hos Katt
« Svar #3 på: 29 September 2005, 18:48:05 »
Trodde jeg skulle få svar på prøvene hans i dag, men de har ikke kommet enda *sukk* dør av å vente slik. Men utslettet er helt borte da, så det er jo bra. Men han skal få kortison kuren helt ut sa hun. Maaange dager igjen.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Re: Allergi hos Katt
« Svar #4 på: 29 September 2005, 21:06:24 »
Sitat fra: Lene
Min kjære Toulouse har fått beskjed om at han antageligvis har alvorlig allergi, men de vet ikke noe enda. I verste fall må han gå på kortison resten av livet  :cry:  han er bare 1 1/2 år stakkars. Vi var hos dyrlegen på torsdag og dem har tatt en hudbiopsi og blodprøver og dem er sendt til England. Vi får svar om ca en uke da skal han tilbake igjen å ta stinga. Har sydd i øret sitt. Men vi vet ennå ikke hva type allergi han har, hun sa at forallergi var det som var minst lite sannsynlig, så da kan det være mye rart. Det er forferdelig å ikke vite hva og gå å vente slik. Nå får han kortison behandling for å dempe kløen. Blir en prøvelse å få i han tablettene ja, fikk me noe som heter easy tabs fra apoteket da som en kan putte pillene inni og det smaker som kattemat. Men Toulouse ville sefølgelig ikke ha det nei. Så her må jeg stikke pillene laangt bak i munnen hans og tvinge han til å svelge.

Noen andre som har katter me allergi som vil fortelle hvordan det er?

Hei Lene!

Ta en titt på denne linken,kanskje katten din ikke trenge å gå på kortison...
http://www.optima-ph.no/
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Tamlin

• Vis profil
Allergi hos Katt
« Svar #5 på: 30 September 2005, 23:48:38 »
Tusentakk jeg skal sette meg ned å lese den i morgen, har lagt den til favoritter :) Jeg vet ikke enda om han må gå på kortison resten av livet, krysser fingrene for at han slipper. Men hvis han må så skal jeg ta med meg stoff fra denne siden å vise dyrlegen å spørre om det heller kan være et alternativ  :thumbsup: