Skrevet av Emne: Dra fra mamma?  (Lest 1839 ganger)

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« på: 23 September 2005, 20:53:32 »
Blir så frustrert at jeg må bare skrive litt...  :mad:  
Jeg vet at det er skrevet mye om dette før, men det dukker stadig opp flere og flere... Jeg satt å leste på Zett.no, på annonser om dyr og dyrehold. Der er det så ufattelig mange annonser om katter som er såkalte " leveringsklare". De er så langt fra leveringsklare som overhodet mulig!!
F.eks. i  en av annonsene står det at to kattunger gis bort, 6 uker gamle. Må ha et nytt hjem fordi matmor er allergisk!! Fy f*!! "Matmor er allergisk?" Hvor kom kattungene fra da? Matmor har vel en kattemor? Men hun er vel allergisk mot den også da?? Og hun kan jo ikke vente til kattungene er gamle nok til å dra fra hjemmet?  :hæh:  
Det er skrevet så mange artikler osv om leveringsklar alder på kattunger, men det virker ikke som det går inn hos folk! Må de ha det inn med teskje?  :?:
Jeg synes det er så trist å se bilder av de små kattebabyene som skal forlate mamma`en sin før de er selvstendige nok til det, stakkars små...  :skjelveleppe:

Hilsen UP
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #1 på: 23 September 2005, 22:40:12 »
Det er bare tragisk når folk kan være så ufølsomme.:mad:
Det med allergi er jammen en tynn unnskyldning, helt enig
med det. Slike skulle jo ikke hatt katt i det hele tatt, med den
innstillingen.:shock:
Gunlaug

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #2 på: 23 September 2005, 22:42:02 »
Merkelig hvor mange som får "allergi" rett før sommeren også :mad: Mange som aldri burde hatt katt ja!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #3 på: 24 September 2005, 10:10:18 »
Nå har jeg sett den minste alderen på kattunger!!
Det er en som skal "gi vekk 5 kattunger. 3 uker gamle."  :mad:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #4 på: 24 September 2005, 10:16:09 »
Hvor er den annonsen? Den burde bli slettet med en gang!!! :mad: Si fra til de som har siden om den annonsen.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #5 på: 24 September 2005, 10:19:58 »
På  Zett.no igjen...

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #6 på: 24 September 2005, 10:21:14 »
Skal prøve å få sendt en mld til de som legger ut og sletter annonser der inne....

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #7 på: 24 September 2005, 10:35:24 »
Det var ingen på Zett nå i helgen, bare fra mandag til fredag, så jeg skrev en e-post til han som hadde kattungene. Får se om jeg får svar... :dumpc:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #8 på: 24 September 2005, 10:37:17 »
Blir spennende, sa du at de burde være minst 10 uker før de drar fra mammaene sin ? ( og aller helst 12 uker gamle ? )

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #9 på: 24 September 2005, 10:45:25 »
Ja, det skrev jeg  :thumbsup:  Håper at det kommer et svar fra han, intressant å se hva han skriver tilbake..

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #10 på: 24 September 2005, 11:17:37 »
Det er over 500 katter som skal gis bort der inne og jeg vil nok tro at ihvertfall halvparten av de er for små... :20:
Alderen går fra 3 uker til 6 uker, 7 uker, 8 uker, 9 uker osv..
Og folk har så mange unnskyldinger! "Stor katt med unge gis bort snarest pga flytting. Haster"  
Også denne da: "Nå er pusemor lei!! 9 uker gammel utekatt, stueren gis bort." Går det ann?  :hæh:  På en av annonsene ligger kattemoren og ammer ungene sine, og de skal selvfølgelig gis bort.. :skjelveleppe:  
Og en skriver: " Kattungene må ut av sitt lune rede" Neida, de MÅ ikke "ut av sitt lune rede", de skal være der en god stund til!! :mad:  
Alle skriver at kattungene er renslige, går på do osv..Hva så? Er det slik at så fort kattungene kan gå på do selv, ja, da kan de dra fra mamma??   :?: Forstår ikke hvor uvitende  mennesker er noen ganger... :leiseg:
En ting til. Alt HASTER så fælt når de skal gi dem bort.. "Gis bort til de som kommer å henter dem først" "Gis bort snarest" Folk har plutselig så utrolig dårlig tid...

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Dra fra mamma?
« Svar #11 på: 24 September 2005, 12:30:10 »
Fyttikatta!!  :mad:

Det er så skremmende...
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Linda

• Gjest
Dra fra mamma?
« Svar #12 på: 24 September 2005, 13:19:33 »
Sitat fra: liten
Blir spennende, sa du at de burde være minst 10 uker før de drar fra mammaene sin ? ( og aller helst 12 uker gamle ? )

Minimum 12 uker skal de være, gjerne mer :thumbsup:

Utlogget Vinga

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #13 på: 24 September 2005, 13:40:13 »
Det tristeste er vel egentlig at det er nokså mange som vil ha dem så tidlig som seks uker også. "For da er de jo så søte" i tillegg til at mange mener at da blir de mye mere kosete fordi de fortsatt er avhengig av moren sin. Snakk om egoisme...

Selv fikk jeg "omvendt" noen i familien min som skulle ha katt fra meg. De var vant til 8 uker, og ville gjerne hatt den så tidlig som mulig. Men de måtte vente helt til uke 13, og ble storfornøyd med å få en så selvstendig katt full av selvtillit, så de venter nok gjerne så lenge neste gang også.  :thumbsup:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #14 på: 24 September 2005, 14:38:45 »
Dyrlegen min fortalte meg om alle dem som plutselig blir "allergiske", og kommer for å avlive katten sin... Gjerne når katten er ca 1 år, for da er de sånn passe lei :mad:
De blir ikke særlig godt tatt i mot hos min dyrlege, hvertfall!!! Han sier at det skal ikke være så lettvindt å bare avlive katten, så de får en skjennepreke, så det holder!!!

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #15 på: 24 September 2005, 15:53:16 »
Det er altfor lett å skaffe seg katt. Det blir en slags "bruk og kast" mentalitet hos folk..Det er også billig å skaffe seg katt, en del mennesker tenker ikke på at det koster å ha katten...Jeg synes at det skulle vært en såkalt "tillatelse" for å ha dyr, Høres kanskje dumt ut, men man skulle ha måtte bevise at man er egnet til å ha dyr før man får det.. Det er vel et umulig ønske, men det er lov til å drømme..Dyr skulle heller ikke vært gratis, hvis alle dyr kostet penger, da hadde kanskje ikke alle skaffet seg det. Ja,ja, det er jo folk som betaler mye penger for dyrene sine og fortsatt ikke tar vare på dem...... :?:  
Nei, jeg vet ikke jeg, det er så trist å se at dyrene tilsynelatende ikke har noen verdi hos noen mennesker.... :skjelveleppe:

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #16 på: 24 September 2005, 19:28:12 »
Er så enig...  :cry:  Det burde kanskje vært satt i gang en skikkelig opplysningskampanje, så man i allefall hadde noen basiskunnskaper om kattehold før man anskaffet en. Ikke lett å få til, antageligvis...

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #17 på: 24 September 2005, 19:43:58 »
Det har jo vært litt snakk om det i media, men langt ifra nok!! Jeg tror slike ting går fort inn og like fort ut igjen hos noen....Kanskje det skulle vært mer repotasjer om det på nyhetene eller slike programmer som de fleste ser på. Eller at det ble sendt reklame,flygeblader, brosjyrer o.l. i posten hjem til folk.. :?: Men jeg tror at uansett hvor mye man opplyser om dette, så virker det ikke som om det hjelper!!   :hæh:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #18 på: 24 September 2005, 22:59:26 »
Blir bare så forbanna på slike folk!!!!!  :mad: grrrrrrrrrrr.... knurrer når jeg hører om slike "brødhaud" som vi sier her oppe!
Onkelen min har fått en hjemløs pus i kjelleren sin som han driver og mater, men han får ikke tak i den..enda da... sukk.. stakkars små. Skulle vært sertifikat på dyr ja! Det er levende vesener det er snakk om!!! Heldigvis så finnes det mange gode sjeler der ute også da, som tar seg av slike små som er underærnærte på kjærlighet og stell. Huff, begynner snart å grine.. blir så trist av slike ting!! :cry:

Utlogget UP

• Vis profil
Dra fra mamma?
« Svar #19 på: 24 September 2005, 23:19:05 »
Ja, det er trist.. :leiseg:  En venninne av meg fant en liten kattunge som var forlatt på en låve for noen uker siden, den var ca 3-4 uker gammel. Hun fant den i havresjakta, og hun visste at kattemoren var borte... :skjelveleppe: Vi  kjørte kattungen inn til dyrebeskyttelsen..Hun (det var en jente) var så dehydrert og sulten, det var hjerteskjærende å høre at hun skrek, og hun bet meg å hardt i fingeren for å få mat..stakkars lille baby...