Skrevet av Emne: katteleiker  (Lest 900 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
katteleiker
« på: 22 September 2005, 18:14:20 »
eg treng inspirasjon når det gjeld å finne på fleire leiker. inntil no er det "jakte på tråd" og "leikeslåssing" i forskjellige varianter. Eg kjem ikkje på fleire ting, merkar han kjeder seg litt og forventer bedre underholdning.
kva anna finns?
kva er yndlingsleikene til dere sine katter?
heike

Linda

• Gjest
katteleiker
« Svar #1 på: 22 September 2005, 18:42:07 »
Mine eeeelsker lekemus fra dyrebutikken :thumbsup: Tråd bør man være forsiktig med, det kan sette seg fast i tarmen dersom katten finner på å spise det. Lekeslossing prøver jeg også å unngå, vil jo ikke at kattene skal tro at biting eller kloring er ok.

Ellers finnes det mange fine katteleker, det er bare å ta en tur på dyrebutikken og se hva de har :thumbsup:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
katteleiker
« Svar #2 på: 22 September 2005, 19:34:38 »
Du kan feks;
-lage labyrinter av pappesker
-bare sette en pappeske på gulvet,mine har underholdning i timesvis der.
-slite av hankene på en plastpose og legge den på gulvet,gjerne med en mus el lignende inni
-lage hull i en colaflaske el som er akkurat store nok til at yndlingssnopet hans faller ut når han dytter flasken over gulvet.
-krølle sammen toalettpapir til en ball og bløte det med vann.Når dette tørker har du en hard liten morsom ball-en slager her i huset!!  :thumbsup:
-og på dårlige lekedager( for meg) har jeg en eske kattemynte stående,slik at jeg bare   strør litt på teppet så underholder kattene seg selv!
-bruke greiner fra levende trær istedenfor kjøpte "pinner",bladene er ekstra kjekke å fange

Ellers er jo sånne små mus en sikker vinner! Tror "alle" katter elsker de,jeg?!  :love:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
katteleiker
« Svar #3 på: 23 September 2005, 14:58:51 »
Sitat fra: Lenea

Den kan jeg underskrive på. Er faktisk det eneste (nesten i allefall) Alva vil leke med!
Bilbo har en skikkelig forkjærlighet for sammenkrøllet papir, så når du får reklame i poste: krøll det sammen og gi det til pus!!  :thumbsup:

Sissel

• Gjest
katteleiker
« Svar #4 på: 23 September 2005, 15:39:02 »
Sitat fra: Alice
Sitat fra: Lenea

Den kan jeg underskrive på. Er faktisk det eneste (nesten i allefall) Alva vil leke med!
Bilbo har en skikkelig forkjærlighet for sammenkrøllet papir, så når du får reklame i poste: krøll det sammen og gi det til pus!!  :thumbsup:

Skriver også under her. Nå har jeg en fødekasse som jeg har snudd på hode, og vips så har man en spennende hule!  :thumbsup:

Har også åpna corn flakes esker i begge endene. Det er ikke måte på hvor spennende de blir å stupe gjennom da  :lol:

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
katteleiker
« Svar #5 på: 24 September 2005, 00:41:49 »
Jeg har alle de tinga der, alt er pop, men en ting slår kaka... slike små nøkkelring-bamser! Mine eeeeelsker å ta de og bite og bære på de! Enten se de på det som et bytte, eller så ser de på det som unger.. eller en god (?) blanding! Hahah.. kaster dem opp i luften!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
katteleiker
« Svar #6 på: 24 September 2005, 00:44:09 »
også dopapir ruller og Q-tips! morsomme saker.. men ikke gi Q tips til kattunger kanskje.. blir litt farlig. hokatta elsker det når hun får tak i en som har dotte ned på golvet.

Utlogget November

• Spretten katt
  • Takket: 5
    • Vis profil
katteleiker
« Svar #7 på: 24 September 2005, 00:47:51 »
Sisten! kjempegøy å leke sisten, det synes i alle fall aladdin. Ellers er han flink å finne på ting selv. Pappesker er en slager, men han leker ikke med dem, han biter dem i stykker, så etter noen minutter ligger det små pappbiter ut over hele gulvet...
Hilsen Ida, November, Aladdin og Lyra

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
katteleiker
« Svar #8 på: 16 Oktober 2005, 11:10:42 »
Sitat fra: November
Sisten! kjempegøy å leke sisten, det synes i alle fall aladdin. Ellers er han flink å finne på ting selv. Pappesker er en slager, men han leker ikke med dem, han biter dem i stykker, så etter noen minutter ligger det små pappbiter ut over hele gulvet...

Sisten? hehe.. det hørtes spennende ut.. men åssen kan jeg starte med den leken? åssen kan jeg få katta til å skjønne at dette er en lek, lissom?  :roll:
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Kismet

• Gjest
katteleiker
« Svar #9 på: 16 Oktober 2005, 12:03:29 »
Kattungen min syns dorullhyllser er fine å rase rundt etter,qtips er veldig gøy, ellers så liker begge to godt lekemus og små baller fra dyrebutikken.

Utlogget cicca

• Fin pus
  • Takket: 16
  • -ceclie
    • Vis profil
katteleiker
« Svar #10 på: 16 Oktober 2005, 17:31:20 »
Ultimate katteleka her i huset er sånn liten laser du får kjøpt på biltema ol!

Katta mi blir helt gæern og spurter etter den lille, røde prikken!
Kaster seg oppetter veggene, over og under alt mulig! Morsomste er når jeg lyser med den rundt i ring rundt han, da spinner han villt rundt etter prikken! Er helt hysterisk morsomt noen ganger! :lol:

Men får litt vondt a han og, han får jo aldri has på denne lille, røde "flua" som svirrer rundt!
Så har en sånn liten pelsdottsak som han liker å kaste rundt på og, men den går han fort lei a..

Men laseren!! Den!! Kommer nok ikke te å gi seg før han får has på den en dag.. hehe...

Ellers storkoser han seg med å leke ute i skogen!