Skrevet av Emne: Håndforing  (Lest 285 ganger)

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Håndforing
« på: 22 September 2005, 13:49:45 »
Jeg fikk,som noen allerede vet,kattunger i hus på tirsdagsmorgenen.  :thumbsup:

To av dem spiser bra og legger godt på seg,men så har vi en liten tredjemann som ikke helt har taket på dette med å die enda. Det virker som om han ikke klarer suge seg fast lenge i gangen og han "roter" fælt rundt før han i det hele tatt finner en patte.
De to andre henger på pattene som noen helter og dier leenge av gangen.

Den lille gutten her var 78gr ved fødsek og veier nå 62-dvs at han har gått ned 16 gram siden tirsdag!! Litt mye??! Siden de andre hele tiden går opp,har jeg idag kjøpt morsmelkerstattning.

Men hvordan ville dere som har prøvd dette gitt det? Jeg mener-han dier jo,og er frisk og rask-enn så lenge,men vil gjerne gi ham litt mat i tillegg.
Ett par ganger om dagen eller?
Kom med innspill da!!??
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Håndforing
« Svar #1 på: 22 September 2005, 20:11:37 »
Om han fortsatt går ned i vekt ville jeg gitt erstatning hver 3 time i en uke eller noe for å se om han tok til seg næring derfra. Kattungene burde legge jevnt på seg hele tiden, så en slik reduksjon i vekten er noe du absolutt bør være oppmerksom på.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Håndforing
« Svar #2 på: 22 September 2005, 22:06:47 »
Ja,jeg vet..å jeg ble oppriktig bekymret!!  :shock:
Han har nå gått opp et par gram idag så det går jo rette veien nå da om ikke annet! Sent,men bedre enn ikke noe økning!

Attack`s

• Gjest
Håndforing
« Svar #3 på: 24 September 2005, 04:04:15 »
Oi oi,som jeg kjenner meg igjen. :leiseg:
Carawelle var en god føderske på begge kullene,men begge gangene slet hun med melkeproduksjonen.
Det stod jo jubel i  taket om de i det miste kunne legge på seg 10 gram i døgnet.
Jeg måtte jo på jobb,men jeg flasket delvis opp noen av kattungene mine.De fikk på morgene,og noen måltider når jeg kom hjem fra jobb,fram til det var sengetid for meg.(la meg ganske sent)
Selv mener jeg det var de ekstra måltidene som gav dem piffen til å kjempe seg med.
Særlig lille Appletini.Han var bitte bitte liten.(I dag veier han nesten 5 kg!)

Det er kjempetrist når sånt skjer,men kan de ta imot den lille ekstra hjelpen og de lever opp,da er det jo supert.
Jeg har 3 ulike drikke flasker i hus.En kjøpt hos dyrlege,sprøyter og RC flaske.
De sverget til dyrlege flasken den gang.Og noen av de store i kullet stod utålmodig å trippet på å få restene til Appletini. :lol:

Sist torsdag fikk jeg min beste gave på lenge.
En datter av en siameser oppdretter hadde funnet 3 morløse huspuser som ikke var en dag gamle en gang.Mamman var borte vekk.
De måtte gnis varme igjen,da de var blå på munn og lepper og is is kalde.

De lever og vokser,og begynner så smått å få opp øyene nå.

Så Lenea,du vi to kan støtte hverandre i flaske matingen om du trenger det.
Jeg begynner så smått å se lyst på det nå,de er sterke små viljer.

For å gi krefter til den lille,gi druesukkervann eller GEM pulver.Da får den lille litt ekstra energi.
Angående melken,så gi pusen så mye den vil ha.Jeg følger kun bruksanvisningen etter mendge vann og melk,ellers drikker dem masse.Den ene her nå legger på seg mellom 22-28g i døgnet. (de siste dagene)

Du har heldigvis kattemamman til å vaske og stimulere dem,jeg er flittet rumpetørker :lol:

Her er et bilde av Appletini da han var rundt 3 uker,han så ut som han var mye mindre:

Så et bilde av en av Kvinesdalspusene:

Så du ser jeg kjemper i vei,og jeg tror din lille kommer til å klare seg.Man er bare nødt til å være positiv.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Håndforing
« Svar #4 på: 24 September 2005, 09:57:09 »
Sitat fra: Attack`s

En datter av en siameser oppdretter hadde funnet 3 morløse huspuser som ikke var en dag gamle en gang.Mamman var borte vekk.

Så Lenea,du vi to kan støtte hverandre i flaske matingen om du trenger det.
Jeg begynner så smått å se lyst på det nå,de er sterke små viljer.

Du har heldigvis kattemamman til å vaske og stimulere dem,jeg er flittet rumpetørker :lol:

Han har begynt å få taket på pattene nå.. Har gått opp "hele 26 gram" siden sist og har begynt å slåss om de beste plassene for å spise..  :cool:
Jeg er sååå stolt over lille kroppen!!  :love:

Og idagmorges når jeg tittet oppi kassen lå der en og tittet tilbake med ett øye! Og søster er ikke langt unna hun heller,så stolt av de to andre er jeg jo også.. :)

Ja,jeg slipper å vaske rumper!!  :lol:
Det er godt å høre at du ser lys i tunellen,føles bra når en merker at de virkelig kjemper for å overleve...
Kanskje særlig når de var så langt nede som dine småtroll var!!  :shock:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Håndforing
« Svar #5 på: 24 September 2005, 23:12:50 »

Herreguuud! Stakkars små! Offa meg.. bra hun fant dem og at du kunne ta deg av dem da! Tenk så kalde de måtte ha vært! Har kjent hvor kalde de kan  være.. og det er ikke noe godt... :cry:  Godt det finnes så gode folk som dere!! Hadde ikke tvilt et sekund selv! :love:  :leiseg: krysser fingrene for de søte små!

Attack`s

• Gjest
Håndforing
« Svar #6 på: 24 September 2005, 23:39:44 »
Tror dem kommer til å klare seg.
Nå har dem fått åpne øyner også og er blitt enda skjønnere.
Håper dem er klar for fast føde når dem er 3-4 uker,men man vet jo aldri.
De andre kattene mine freser ikke på dem lenger,så tror dem får god oppdragelse her når dem er store nok til å¨komme ut i "den store kjøkkenverden" den første tiden.

Unnskyld, Lenea,stjeler jo tråden din jeg :flau:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
Håndforing
« Svar #7 på: 25 September 2005, 00:38:19 »

Unnskyld, Lenea,stjeler jo tråden din jeg :flau:

He,he! Det går bra,vet du... bare glad jeg slapp å fortsett på den jeg!! Jeg mener ,at pusen nå spiser selv og han legger fint på seg! :)
Idag har han gått opp nye 10 gram! Tjoho! Har fått en god og rund liten mage-tilogmed en av mine lillesøstre på 8 som kikket på ham isted kommenterte det at magen hans var blitt tjukk!  :roll:  
Koselig det!

Attack`s

• Gjest
Håndforing
« Svar #8 på: 25 September 2005, 00:45:13 »
Kjempeflott!!
Håper han snart triller avgårde :lol:
Guttehuspusene her sprekker snart dem.