Skrevet av Emne: KatteTV  (Lest 689 ganger)

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
KatteTV
« på: 21 September 2005, 01:16:21 »
Er det nokon her som har erfaring med akvarie som katteTV? Er katter opptatt av å sjå på fisk eller mister dei interesse vedlig snart?
Kva med å ha ein liten åpning i avdekninga, akkurat så stor at det passer ei pote opp i? fisk er jo ikkje dumme, dei let seg sikkert ikkje fange, men pus hadde vore opptatt heile tida.
er det ein dumm ide? eller sadistisk? veit ikkje eg, men eg trur ikkje at pus hadde hatt så stor sjanse for å faktisk få fisk.
heike

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
KatteTV
« Svar #1 på: 21 September 2005, 02:02:20 »
Jeg hadde ikke katt og akvarium sammen så lenge, siden hele akvariet grodde fullt av ekle alger og det ikke var spesielt pent å se på, men katten min elsket det. Han lå oppå lampa på akvariet (dessuten var det godt og varmt! bonuspoeng!) og prøvde å "fange" fisk gjennom glasset. Men jeg tror ikke jeg ville lagd en "poteåpning" med vilje hvis jeg var deg... Fisk er faktisk dumme dyr  :shock:  Dessuten kan katter være ganske dumme de også når det gjelder slike ting, som f.eks. sette fast poten? Kliss vil det i alle fall bli! Jeg stoler ikke et sekund på dem, faktisk  :neie:  Katten din får masse underholdning i timevis selv om du ikke har potehull!

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
KatteTV
« Svar #2 på: 21 September 2005, 08:28:05 »
Jeg skal kjøpe sånn puse-DVD til mine katter til jul,jeg :fnis:
Den trenger ikke rengjøring, og koster mellom 200 og 300 kr :thumbsup:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
KatteTV
« Svar #3 på: 21 September 2005, 11:26:21 »
Jeg har hatt mange akvarier i hus sammen me dkatene,og de mister interessen for det veldig fort.
Det er spennende de første dagene mens det er nytt,men så dabber det av.. Akkurat sånn som med unger å nye leker! :)

Men lysarmaturet er poppis hele tiden da! Godt og varmt!
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
KatteTV
« Svar #4 på: 21 September 2005, 11:29:17 »
PS: Kattene FÅR faktisk tak i fiskene gjennom ettt sånt hull!
Hadde ei skikkelig tålmodig kattefrøken,kunne sitte der leeenge i gangen,og plutselig en dag sprellet en stor hannciklide på stuegulvet mittt! :)
Og hva gjorde katta?! Sprang!! Sprang som om det var styggen sjøl som lå der! Ha,ha!! Innekatt på sitt beste!!  :lol:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
KatteTV
« Svar #5 på: 21 September 2005, 20:52:05 »
Vi har en liten søyle med en kampfisk, den syntes Rocky var fryyyktelig spennende før, men etter vi fikk Tchibi har han rett opg slett ikke tid til den. Nå brukes fiskebollen kun til å vannskål! :lol: Er overbevist om at fisken lager en god smak på vannet, eller at det er en utspekulert taktikk for å fange fisken uten å bli våt på labben.. :lol:
Han har aldri klart å fange fisken da, men er overbevist om at han også hadde løpt sin vei..
:roll: