Skrevet av Emne: I morgen skal jeg hente lillegullet mitt!!!!!!  (Lest 589 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
I morgen skal jeg hente lillegullet mitt!!!!!!
« på: 20 September 2005, 00:10:48 »
Endelig får vi hente lille Faramir!!! Dette har vi ventet lenge på, i evigheter føles det ut som!! Klokken fem kjører vi her i fra, og er på Lesja ca sju. Da får vi en nyvaksinert og nychippa pusekatt! Eieren skulle ha de på dyrlegen i morgen, og er hjemme syv ca.
I dag har vi vært og kjøpt baby cat for fra RC, regner med 2 kg er nok i 1 1/2 mnd. til en slik liten en??
Så etter helgen når matmor har fått pengene sine blir det kjøpt ny kattedo, kattesenger, og mat til de to andre fra RC. Kan ikke gjøre forskjell!!!  :thumbsup:

Får bare håpe og be om at de to andre godtar han og at ingen mistrives!
Men når Faramir er vaksinert nå, når skal han vaksineres igjen neste gang? og når skal han ha makkekur? Skal gi de to mine makkekur nå før vi legger oss, må bare vente til han kommer inn. Det er han som har bendel orm, men gir til hun også, for sikkerhets skyld. Er det noen sjans for at lillemann får det også? skal jeg holde unna han og Ozzy? Passe på at han ikke ligger på teppet hannes?

Håper at ikke lille Shakira blir sjalu, hun er jo vant til å ha meg alene inne... skal prøve å fordele kosen godt! Men lille Faramir må nok få ligge i sengen den første tiden hvertfall.. Går ikke fra han inne på et rom helt alene.  Hun skal også få ligge i sengen når hun og han er blitt bedre kjent. Men i mellomtiden må hun nok nøye seg med gangen. "Rommet hennes"  :flau:

Huff ble masse dette, gleder meg bare så innmari myyyyyyyyyyyyyeeeeeeeeee eee!!!

En ting til.. Kan katten nekte å tisse i kassa om han ikke har samme sand som hjemme? Vi har litt grover kvalitet på den, sånn butikk sand. Skal kjøpe på dyrebutikken når jeg får penger! Er den bedre? Varer den lengre?
Kan Faramir spise fisk? kattesnop og slike ting? Eller skal jeg holde han unna det de andre spiser? De voksen knortene blir vel litt store?
Ble enda mere dette gitt!!! Hahahah.. håper noen gidder å svare, på litt ihvertfall!!  :åhhhh:  :lol:

Linda

• Gjest
« Svar #1 på: 20 September 2005, 01:51:09 »
Gratulerer med (snart) ny pus :D Kan tenke meg ventetiden har vært lang ja :thumbsup:

Katter skal ha to vaksiner som kattunge, med 3-4 ukers mellomrom. Neste vaksine gis så etter et år, og deretter annethvert år (noen velger allikevel å revaksinere hvert år).

Da jeg kjøpte min siste pus fikk jeg beskjed av veterinæren om å gi ormekur når jeg hadde hatt han i to uker. Jeg ga samtidig ormekur til de andre kattene.

Krysser fingrene for at det går bra med de andre kattene og den lille, men min erfaring med Birma er at de er snille og omgjengelige så det går helt sikkert fint :) Her i huset er kattene nå perlevenner (etter en liten periode med småkrangling), min lille Birmagutt har valgt seg ut huskatten min som lekekamerat og Birmajenta mi til å kose med :)

Sissel

• Gjest
Re: I morgen skal jeg hente lillegullet mitt!!!!!!
« Svar #2 på: 20 September 2005, 08:49:11 »
Gratulerer med ny pus!

Jeg gir mine fisk av og til, men de får tørrfòr som hovedfòr. På katterommet der jeg har to kull med 6 uker gamle kattunger har jeg stående både voksenmat og babycat mat. Ingen problem med det, de spiser av begge skålene, men det er vel babyact de spiser mest av. Jeg har gitt dem fisk også, noe de elsket! Og de får boksmat to ganger om dagen (boksmat fra dyrebutikk/dyrlege).

Kattesand fra dyrebutikken varer lengre. Husk at du må kjøpe litt grovkornet sand pga pelsen til birmaen som er litt lang. Unngå imperial, det er å kaste pengene ut av vinduet spør du meg.
Litt grovere sand enn han er vant til er neppe noe problem, men en plutselig overgang til krystaller eller kuler eller pellets kan kanskje blir vanskeligere.

Lykke til med ny pusen!  :thumbsup:

Sissel

Utlogget csoki

• Koseklumpen
  • Takket: 6
    • Vis profil
    • http://www.freewebs.com/megibp
« Svar #3 på: 20 September 2005, 20:53:05 »
Gratulerer med ny kattunge! Du har noen spennende og morsomme dager foran deg - hvem trenger TV når man har en kattunge i huset?  :thumbsup:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21 September 2005, 08:25:23 »
ÅÅÅÅÅ!!!! Så heldig du er!!! Gratulerer så mye :hilse: