Skrevet av Emne: Reaksjoner i huden ette vaksine  (Lest 826 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Reaksjoner i huden ette vaksine
« på: 17 September 2005, 11:42:38 »
Har noen av dere vært borti at katten har fått kuler i området hvor vaksiner blir satt? Tenker da spesielt på rabiesvaksine som er tilfellet jeg lurer på... Vet at en sjelden gang så kan det oppstå kreftkuler i området hvor vaksinen blir satt (generelt vaksiner), men det vil jo gjerne ta en god stund før disse oppstår om katten er så uheldig? I dette tilfellet er kulene kommet etter ca en mnd og kjennes ut som små fettkuler...

Håper noen har tips om hva disse kulene kan være. Det er ikke noen av mine katter, men en venninne som er litt bekymra for nurket sitt.

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min lille krok...
« Svar #1 på: 17 September 2005, 23:24:00 »
Jeg kan ikke huske å merke noen kul når min katt fikk rabies-vaksinen sin, men så er jo han ganske hårete også da...
Jeg ville kontaktet veterinær, for kul under huden kan jo være alt fra infeksjon til værre ting. Er sikker på at veterinær også kan fortelle om det er normalt å få en kul etter vaksinering, og om den eventuelt forsvinner av seg selv eller må fjærnes.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18 September 2005, 14:00:31 »
Joda, hun skal ringe dyrlegen sin på mandag høre, eventuelt bestille time til sjekk. Tenkte bare å høre om noen hadde tips/erfaringer med å komme med inntil videre. Men takk uansett. ;)

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Min lille krok...
« Svar #3 på: 18 September 2005, 17:01:51 »
Er vel ikke så mange som rabies-vaksinerer kattene sine, utenom når det er kattunger som skal selges til europa. Man slipper jo rabies-vaksine  i sverige, dit de fleste kattunger som selges til andre land reiser...